AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #1 Skrevet 15. oktober 2015 Jeg ønsker å saksøke Kvinneguiden, og ønsker å gå til et gruppesøksmål slik at kostnadene ikke blir for store for en enkelt person. Jeg trenger eksempler på hets og sjikane på dette nettstedet. Etter min mening formidler Kvinneguiden daglig sjikane, hets og hatfulle ytringer. Dette er etter norsk lov ulovlig. Og det verste er det at redaksjonen ser ut å ha en svært slapp holding til dette, til tross for at de er underlagt VVP. Deres egne forumregler tilsier også at de ikke skal videreformidle spekulasjoner, hets og omtale som skader en tredjeperson. Men det virker ikke som at de selv forstår egentlig hva deres forumregler innebærer, rett og slett fordi de lar svært mange hatefulle ytringer, hets og sjikane bli stående. Et hvert nettsted er ansvarlige for dets innhold. Det gjelder ikke minst avisene. Der har de egne moderatorer som hyppig luker vekk sjikane og hets. Her på Kvinneguiden er det ikke en gang forhåndsmoderatorer, så hets blir stående lenge. Og selv om de får tips så er utgangspunktet deres at de ikke sletter tråder, nærmest uansett. Dette mener jeg ut i fra VVP og norsk lov om bl.a. sjikane, hets og ærekrenkelser, er svært betenkelig, og de forsømmer sine etiske plikter, og er på kant med loven. Så brukere av Kvinneguiden, kan dere komme med eksempler på hets, hatefulle ytringer, ærekrenkelser her på forumet, slik at vi kan gå til søksmål mot Kvinneguiden, slik at de faktisk tar mer ansvar for innholdet de har på dette nettstedet? Ta skjermbilder også, slik at det skal bli lettere å ha dokumentasjon. Anonymous poster hash: 6fa52...8e8 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #2 Skrevet 15. oktober 2015 Jeg ønsker å saksøke Kvinneguiden, og ønsker å gå til et gruppesøksmål slik at kostnadene ikke blir for store for en enkelt person. Jeg trenger eksempler på hets og sjikane på dette nettstedet. Etter min mening formidler Kvinneguiden daglig sjikane, hets og hatfulle ytringer. Dette er etter norsk lov ulovlig. Og det verste er det at redaksjonen ser ut å ha en svært slapp holding til dette, til tross for at de er underlagt VVP. Deres egne forumregler tilsier også at de ikke skal videreformidle spekulasjoner, hets og omtale som skader en tredjeperson. Men det virker ikke som at de selv forstår egentlig hva deres forumregler innebærer, rett og slett fordi de lar svært mange hatefulle ytringer, hets og sjikane bli stående. Et hvert nettsted er ansvarlige for dets innhold. Det gjelder ikke minst avisene. Der har de egne moderatorer som hyppig luker vekk sjikane og hets. Her på Kvinneguiden er det ikke en gang forhåndsmoderatorer, så hets blir stående lenge. Og selv om de får tips så er utgangspunktet deres at de ikke sletter tråder, nærmest uansett. Dette mener jeg ut i fra VVP og norsk lov om bl.a. sjikane, hets og ærekrenkelser, er svært betenkelig, og de forsømmer sine etiske plikter, og er på kant med loven. Så brukere av Kvinneguiden, kan dere komme med eksempler på hets, hatefulle ytringer, ærekrenkelser her på forumet, slik at vi kan gå til søksmål mot Kvinneguiden, slik at de faktisk tar mer ansvar for innholdet de har på dette nettstedet? Ta skjermbilder også, slik at det skal bli lettere å ha dokumentasjon. Anonymous poster hash: 6fa52...8e8
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #3 Skrevet 15. oktober 2015 Hvordan har du tenkt å organisere dette når du er en ab? Tror du denne tråden får bli stående, på kg? Anonymous poster hash: ce952...feb 5
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #4 Skrevet 15. oktober 2015 Jeg ønsker å saksøke Kvinneguiden, og ønsker å gå til et gruppesøksmål slik at kostnadene ikke blir for store for en enkelt person. Jeg trenger eksempler på hets og sjikane på dette nettstedet. Etter min mening formidler Kvinneguiden daglig sjikane, hets og hatfulle ytringer. Dette er etter norsk lov ulovlig. Og det verste er det at redaksjonen ser ut å ha en svært slapp holding til dette, til tross for at de er underlagt VVP. Deres egne forumregler tilsier også at de ikke skal videreformidle spekulasjoner, hets og omtale som skader en tredjeperson. Men det virker ikke som at de selv forstår egentlig hva deres forumregler innebærer, rett og slett fordi de lar svært mange hatefulle ytringer, hets og sjikane bli stående. Et hvert nettsted er ansvarlige for dets innhold. Det gjelder ikke minst avisene. Der har de egne moderatorer som hyppig luker vekk sjikane og hets. Her på Kvinneguiden er det ikke en gang forhåndsmoderatorer, så hets blir stående lenge. Og selv om de får tips så er utgangspunktet deres at de ikke sletter tråder, nærmest uansett. Dette mener jeg ut i fra VVP og norsk lov om bl.a. sjikane, hets og ærekrenkelser, er svært betenkelig, og de forsømmer sine etiske plikter, og er på kant med loven. Så brukere av Kvinneguiden, kan dere komme med eksempler på hets, hatefulle ytringer, ærekrenkelser her på forumet, slik at vi kan gå til søksmål mot Kvinneguiden, slik at de faktisk tar mer ansvar for innholdet de har på dette nettstedet? Ta skjermbilder også, slik at det skal bli lettere å ha dokumentasjon. Anonymous poster hash: 6fa52...8e8
Gjest Bud Skrevet 15. oktober 2015 #5 Skrevet 15. oktober 2015 Haha, saksøk internett i samme slengen a
Okapi Skrevet 15. oktober 2015 #7 Skrevet 15. oktober 2015 Høres ut som et fantasiprosjekt, men det hadde vært interessert å se på de konkrete eksemplene her. 1
Gjest Bossa Nova Skrevet 15. oktober 2015 #8 Skrevet 15. oktober 2015 Kunne du kommet med eksempler på hva du, ts, mener er sjikane og hets her? Bare for å sjekke om vi er på bølgelengde. Det er jo noen som mener at motytringer til den innvandrerfiendtlige debatten er sjikane. Hvilket kjønn er du?
Larsern Skrevet 15. oktober 2015 #9 Skrevet 15. oktober 2015 Håper det går for åpen rett. Popcorntime! 5
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #10 Skrevet 15. oktober 2015 Kan ikke DU komme med eksempler på hets, sjikane og hatefulle ytringer? Evt. så er det vel bare til å logge ut og slette brukeren din, hvis du har det så fælt. Kanskje moderatorene kan ta ansvar og gjøre jobben for deg. Anonymous poster hash: 9af42...aae 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #11 Skrevet 15. oktober 2015 Ja, enig, Kvinneguiden videreformidler absolutt hets, så det er viktig at de faktisk tar mer grep og mer ansvar for innholdet. Anonymous poster hash: 6fa52...8e8
-Jiinxs- Skrevet 15. oktober 2015 #12 Skrevet 15. oktober 2015 Hahaha da fikk jeg meg en god latter idag også.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #13 Skrevet 15. oktober 2015 Tror ikke det... Anonymous poster hash: fb240...708
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #14 Skrevet 15. oktober 2015 Hele tre identiske tråder, ts. Hvorfor? Anonymous poster hash: 621bd...9b7 5
Dovenpeis Skrevet 15. oktober 2015 #15 Skrevet 15. oktober 2015 Selv nazistene drømte ikke en gang om en slik meningssensur de politisk korrekte ønsker å innføre i Norge. 4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #16 Skrevet 15. oktober 2015 Kvinneguiden er definitivt med på å fremme hets, så det er viktig at det blir tatt tak i dette her. Utrolig lei av all hetsen her inne. Og verst: Kvinneguiden lar det bare stå. Anonymous poster hash: 6fa52...8e8 1
AmandaVI Skrevet 15. oktober 2015 #17 Skrevet 15. oktober 2015 De subjektive reglene om hva som er greit å poste og ikke, som ser ut til å variere fra moderator til moderator bør også tas med i beregningen. 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #19 Skrevet 15. oktober 2015 Du får det ikke fra meg ihverftall Anonymous poster hash: fb240...708
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #20 Skrevet 15. oktober 2015 De subjektive reglene om hva som er greit å poste og ikke, som ser ut til å variere fra moderator til moderator bør også tas med i beregningen. Ja, moderatorene er utrolig uprofesjonelle. Alt virker veldig tilfeldig. Og deres policy er at de skal gripe inn minst mulig. De fraskriver seg rett og slett ansvar. Og da fungerer ikke heller forumet som noen god debattarena heller, samtidig som de gang på gang videreformidler hets. Anonymous poster hash: 6fa52...8e8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå