Gå til innhold

hvor stor er sjansen for å lykkes med ivf for uforklarlig barnløse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har skrevet mange innlegg på kvinneguiden. Hver gang jeg sitter med mobil i hånda så googler jeg bare om ivf.. graviditet..uforklarlig barnløs..livet uten barn..osv

Blir helt gal noen ganger. Men har ikke noe valg...

Jeg har stått ganske lenge i ivf køen. I desember skal jeg begynne med medisiner. Og har egguttak i siste uke i januar. Vi er egentlig uforklarlig barnløse. Spørsmålet mitt er at hvor stor er sjansen for at vi lykkes på første forsøk? Mannen min har fine sædceller. Og det er ingen problem med meg heller. Jeg er 27 år gammel og mannen er 31.

Jeg håper virkelig jeg blir gravid på første forsøk. Men hvis jeg ikke er det hvor lenge må jeg vente på 2.forsøk? Håper ikke det er kjempe lenge :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sover og svigerinne hadde et forsøk i midten av september som mislyktes, de får nytt forsøk i januar/februar

Anonymous poster hash: 408f9...103

Skrevet

Min sover og svigerinne hadde et forsøk i midten av september som mislyktes, de får nytt forsøk i januar/februarAnonymous poster hash: 408f9...103

det var trist å høre. Håper spiren sitter neste gang. var de uforklarlig barnløse?

Ts

Skrevet

Vi fikk klaff på tredje forsøk. To år senere ble vi gravide helt naturlig :)

Anonymous poster hash: a9ba8...fff
Skrevet

Mener å huske at generell suksess på første ligger rundt 23 eller 25%. Suksess når man tar med alle tre forsøk er 65%.

Skrevet (endret)

Vi fikk klaff på tredje forsøk. To år senere ble vi gravide helt naturlig :)Anonymous poster hash: a9ba8...fff

gratulerer

Hvor lang vente tid var det mellom alle tre førsøk

Endret av Ayesh
Skrevet

gratulerer

Hvor lang vente tid var det mellom alle tre førsøk

Hmm, bare noen måneder, ikke ventetid egentlig, bare justering av doser, sjekking av eggløsning, osv, to måneders mellomrom kanskje? Lengste ventetiden var før det første forsøket. Det siste forsøket som klaffet var et fryseforsøk, så vi hadde også ett uttak/forsøk til gode.

Skrevet

Hmm, bare noen måneder, ikke ventetid egentlig, bare justering av doser, sjekking av eggløsning, osv, to måneders mellomrom kanskje? Lengste ventetiden var før det første forsøket. Det siste forsøket som klaffet var et fryseforsøk, så vi hadde også ett uttak/forsøk til gode. Anonymous poster hash: a9ba8...fff

hvor gammel var du da
Skrevet

Vi var uforklarlig barnløse, begge var friske som noen fisker! Vi fikk full klaff på første IVF-forsøk. Har forstått det sånn at det er ca 30 % sjangs for å lykkes, men den prosenten er jo regnet utifra generell statistikk over IVF-forsøk. Sjangsen for å lykkes er jo helt klart høyere når det ikke er noe fysisk som hindrer ting! Men ingen garanti! Masse lykke til! Det hele er en berg og dalbane av følelser! Og jeg føler jeg fortsatt sitter på den banen nei, 6 måneder på vei i svangerskapet..... Hehe.....

Skrevet

Hei

Jeg har skrevet mange innlegg på kvinneguiden. Hver gang jeg sitter med mobil i hånda så googler jeg bare om ivf.. graviditet..uforklarlig barnløs..livet uten barn..osv

Blir helt gal noen ganger. Men har ikke noe valg...

Jeg har stått ganske lenge i ivf køen. I desember skal jeg begynne med medisiner. Og har egguttak i siste uke i januar. Vi er egentlig uforklarlig barnløse. Spørsmålet mitt er at hvor stor er sjansen for at vi lykkes på første forsøk? Mannen min har fine sædceller. Og det er ingen problem med meg heller. Jeg er 27 år gammel og mannen er 31.

Jeg håper virkelig jeg blir gravid på første forsøk. Men hvis jeg ikke er det hvor lenge må jeg vente på 2.forsøk? Håper ikke det er kjempe lenge :-(

Ble gravid på 1. IVF og fikk ei nydelig jente. Ble spontant gravid kort tid etter fødselen, så her ble det full jackpot med to tette! Lykke til, håper det klaffer fort for deg også!

Anonymous poster hash: 5905c...8b7

Skrevet

Vi var uforklarlig barnløse, begge var friske som noen fisker! Vi fikk full klaff på første IVF-forsøk. Har forstått det sånn at det er ca 30 % sjangs for å lykkes, men den prosenten er jo regnet utifra generell statistikk over IVF-forsøk. Sjangsen for å lykkes er jo helt klart høyere når det ikke er noe fysisk som hindrer ting! Men ingen garanti! Masse lykke til! Det hele er en berg og dalbane av følelser! Og jeg føler jeg fortsatt sitter på den banen nei, 6 måneder på vei i svangerskapet..... Hehe.....

Tuuuusen hjertelig takkkk

Masse lykke til deg. Håper du får et friskt barn. Og du håper at du får gutt eller jente etter ditt ønske :-)

Skrevet

Ble gravid på 1. IVF og fikk ei nydelig jente. Ble spontant gravid kort tid etter fødselen, så her ble det full jackpot med to tette! Lykke til, håper det klaffer fort for deg også! Anonymous poster hash: 5905c...8b7

Hva betyr spontant gravid?

Ts

Skrevet

Mener å huske at generell suksess på første ligger rundt 23 eller 25%. Suksess når man tar med alle tre forsøk er 65%.

Vår klinikk sa 75-80% sannsynlighet for å lykkes i løpet av 3 forsøk...

Skrevet (endret)

Vår klinikk sa 75-80% sannsynlighet for å lykkes i løpet av 3 forsøk...

Dobbeltsjekket brosjyren til oslo universitetssykehus.

30-40% per førsøk som gir 60-70% samlet ved 3 førsøk.

Donorinseminasjon 20-25%.

Hormonstimulering i forbindels med eggløsning 20-25%.

For friske par er prosenten

20% per syklus, 90% etter et år, 95% etter to år.

Endret av LittleBabyBlue
Skrevet

Hva betyr spontant gravid?

Ts

Gravid uten IVF eller annen behandling.

Skrevet

Gravid uten IVF eller annen behandling. Anonymous poster hash: 5905c...8b7

Hvor gammel var du

Skrevet

hvor gammel var du da

Var 30 da vi begynte å prøve, 33/34 da vi begynte utredning (hadde kontrastrøngten, laproskopi m.m), så hadde vi inseminasjonsforsøk i ventetiden før IVF, så var jeg 36 da barnet ble født (35 ved graviditet). Og 37 da barn nummer to bare kom :)

Har ikke brukt prevensjon verken før eller etter, og har aldri vært gravid og mistet.

Skrevet

Var 30 da vi begynte å prøve, 33/34 da vi begynte utredning (hadde kontrastrøngten, laproskopi m.m), så hadde vi inseminasjonsforsøk i ventetiden før IVF, så var jeg 36 da barnet ble født (35 ved graviditet). Og 37 da barn nummer to bare kom :)Har ikke brukt prevensjon verken før eller etter, og har aldri vært gravid og mistet. Anonymous poster hash: a9ba8...fff

Ok det var fint å høre. Jeg er 27 så håper det klaffer på 1. Ivf forsøk

Skrevet

Hvor gammel var du

26 da jeg ble gravid med IVF. Var tobarnsmor før jeg var 29. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...