Gå til innhold

barnehagelevering-----idag var det IKKE gøy!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi dro litt sent i bhg så alle var på vei ut når vi kom, da blir man fort «oversett» litt (klander ikke personalet for det) Med påkledning osv.

Snuppa ville jo da være inne....... Det kunne hun jo ikke så vi snakket om det og kledde på og gikk ut sammen.. 

Hun har en bestevenn hun er mest med og han skulle være inne med noe annet.

Endte med hun satt aleine på husken uten en enesten person rundt seg å glodde i bakken når jeg dro.. fikk ett trist blikk og vinking.

Jeg er så mega høygravid og hormonell og det var sååå fælt!

Nå sitter jeg og sutrer og vil bare dra og hente henne....... :(

er det mulig.... teit mamma...........

Anonymous poster hash: b18c1...3d9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok følt det på samme måte. Synes ikke du er teit, om det er noen trøst.

Var det ingen der som ønsket henne velkommen?

Anonymous poster hash: 060d2...c8b
Skrevet

Så lite fleksibelt av barnehagen! Ville aldri skjedd i min datters bhg.
Syns du kan gi tilbakemelding når du henter, evt. leverer i morgen. Kan si det på en fin, diplomatisk måte, feks. "jeg skjønner at det kan være travelt og uoversiktlig når alle skal ut samtidig og at det kan være krevende å tilrettelegge for hver enkelt. Men jeg opplevde det som ubehagelig i går, jeg føler dere burde sett at mitt barn trengte det og dermed gitt et unntak. Det var trist og opprørende å måtte gå fra henne slik i går og jeg gikk med klump i magen. Er det noe jeg kan gjøre neste gang for å gi henne en bedre start på dagen?".

De få gangene vi har kommet sent har jeg hatt anledning til å bli litt lenger (er også gravid og sykemeldt altså, ikke i jobb) for eksempel hvis vi har kommet etter frokost er ferdig og trenger å spise har jeg foreslått at jeg kan sitte med henne og spise dersom de ikke har kapasitet, hvis de bare gir meg tallerken og en kopp melk. Da sa de at de alltids skulle få det til dersom hun kunne sitte i lekerommet med de andre, men at det var opp til meg. Men som regel er de veldig flinke til å se an hvert barns behov der og da, og det syns jeg man skal kunne forvente av en barnehage. Og barn skal ikke sitte alene og være lei seg UANSETT når på dagen de har kommet eller lignende.

Anonymous poster hash: ac1f7...bfa
Skrevet

Det kan fort bli litt kaotisk når man leverer seint i barnehagen. De andre ungene er kanskje allerede i en etablert lek, gruppene er fordelt og det er ikke nok hender og hoder til å vie ditt barn så mye oppmerksomhet som ønskelig når dere kommer.

Det at man ikke alltid kan bestemme selv om man vil være inne eller ute og hvem man skal være sammen med er noe man må lære seg.

Jeg har opplevd det selv..dager hvor jeg sitter med gråten i halsen fordi barnet er trist når jeg går. Her tenker jeg at det er viktig å ha en god dialog med barnehagen. Kanskje det hjelpr å ta en telefon og høre hvordan det går?

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde nok følt det på samme måte. Synes ikke du er teit, om det er noen trøst.

Var det ingen der som ønsket henne velkommen?

Anonymous poster hash: 060d2...c8b

jo takk , det er en trøst.

Joda jeg klander ikke de her altså.

Vi fikk velkomst og hei så de gjør jo det.

men midt oppi 10 3-åringer som skal kle på seg, blir det jo litt bråk. 

Og da ute var det en voksen som tok seg av opplåsing på boder osv så det ble jo klart at man ikke blir sett sånn da.

Det var ikke noe bhg gjorde feil her mener jeg altså...

Det var bare så sårt å se lille store, snart 3-åringen satt det helt alene.

Tenk om hun er alene hele dagen???

De sier hun er flink å leke med andre og men blir litt usikker jeg med en gang «bestevennen» ikke er der..

Hun snakker sjelden om andre lekekamerater.

Så lite fleksibelt av barnehagen! Ville aldri skjedd i min datters bhg.

Syns du kan gi tilbakemelding når du henter, evt. leverer i morgen. Kan si det på en fin, diplomatisk måte, feks. "jeg skjønner at det kan være travelt og uoversiktlig når alle skal ut samtidig og at det kan være krevende å tilrettelegge for hver enkelt. Men jeg opplevde det som ubehagelig i går, jeg føler dere burde sett at mitt barn trengte det og dermed gitt et unntak. Det var trist og opprørende å måtte gå fra henne slik i går og jeg gikk med klump i magen. Er det noe jeg kan gjøre neste gang for å gi henne en bedre start på dagen?".

De få gangene vi har kommet sent har jeg hatt anledning til å bli litt lenger (er også gravid og sykemeldt altså, ikke i jobb) for eksempel hvis vi har kommet etter frokost er ferdig og trenger å spise har jeg foreslått at jeg kan sitte med henne og spise dersom de ikke har kapasitet, hvis de bare gir meg tallerken og en kopp melk. Da sa de at de alltids skulle få det til dersom hun kunne sitte i lekerommet med de andre, men at det var opp til meg. Men som regel er de veldig flinke til å se an hvert barns behov der og da, og det syns jeg man skal kunne forvente av en barnehage. Og barn skal ikke sitte alene og være lei seg UANSETT når på dagen de har kommet eller lignende.

Ja sant. jeg kan jo si det som du sier.. 

At hun ihvertfall kunne fått en "hånd og holde i" når jeg dro, mtp at hun er så lite med mange av de andre.

Hun er ny i høst på store avdelingen og selvom de fleste er lik alder, så føler jeg hun er så liten. Hun er en av de minste og de 4-5 måneds forksjellene r helt enorm nå synes jeg...

Men sånn føler sikkert alle mammaene det...

Jeg blir jo alltid litt og tar meg god tid siden jeg kan det. Men prøver jo samtidig og passe på og ikke overbeskytte helt heller.

uff skal ikke være lett... 

Gleder meg til henting. Hun har helt sikkert hatt en fin dag.

TS <3

Skrevet

Det kan fort bli litt kaotisk når man leverer seint i barnehagen. De andre ungene er kanskje allerede i en etablert lek, gruppene er fordelt og det er ikke nok hender og hoder til å vie ditt barn så mye oppmerksomhet som ønskelig når dere kommer.

Det at man ikke alltid kan bestemme selv om man vil være inne eller ute og hvem man skal være sammen med er noe man må lære seg.

Jeg har opplevd det selv..dager hvor jeg sitter med gråten i halsen fordi barnet er trist når jeg går. Her tenker jeg at det er viktig å ha en god dialog med barnehagen. Kanskje det hjelpr å ta en telefon og høre hvordan det går?

se svaret under <3

ja jeg klander absolutt ikke bhg her altså og hun fant seg i å gå ut så det var ikke problemet.

men bare så sårt når det er så mange «småting» som blir feil ved levering.

Uff ja jeg kan jo det. takk TS

Skrevet

Hjelpes! Klart hun ikke sitter alene resten av dagen, barn tåler ofte mer en foreldrene.

Hun har det sikkert kjempe kjekt no. Noen foreldre overeagerer veldig 😁

Anonymous poster hash: 0689b...0ec

• Liker 2
Skrevet

Skjønner deg veldig godt altså, syns ikke du er teit (meg som skrev over som også er gravid). Har ofte klump i halsen bare fordi jeg er så redd for at hun ikke har noen å leke med eller er ulykkelig, selv om jeg ikke har noen grunn og personalet forsikrer meg om at hun er veltilpasset og trives og leker godt med flere.
I går kranglet hun med bestevenninnen sin og jeg friket helt ut, tekstet med mammaen hennes og foreslo ting vi kunne gjøre for å "megle" - men de to tøttene hadde jo gått videre og blitt venner igjen helt på egenhånd, og glemte raskt den lille krangelen <3

Er du også førstegangsmamma (enn så lenge)? Tror denne bekymringen er helt normal, og at barn er mer tilpasningsdyktige enn vi tror <3

Skrevet

Skjønner deg veldig godt, du er ikke teit. Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har kjørt fra barnehagen med tårer i øynene og klump i halsen. Jeg har omsider forstått at de er IKKE alene og lei seg hele dagen som du er redd for 😊 De ansatte tar jo tak når de ser at noen er "utenfor" og lei seg, og hun ble nok fort med i lek 😊

Skrevet

Hjelpes! Klart hun ikke sitter alene resten av dagen, barn tåler ofte mer en foreldrene.

Hun har det sikkert kjempe kjekt no. Noen foreldre overeagerer veldig

Anonymous poster hash: 0689b...0ec

jeg veeeeit :P ts 

Skrevet

Skjønner deg veldig godt altså, syns ikke du er teit (meg som skrev over som også er gravid). Har ofte klump i halsen bare fordi jeg er så redd for at hun ikke har noen å leke med eller er ulykkelig, selv om jeg ikke har noen grunn og personalet forsikrer meg om at hun er veltilpasset og trives og leker godt med flere.

I går kranglet hun med bestevenninnen sin og jeg friket helt ut, tekstet med mammaen hennes og foreslo ting vi kunne gjøre for å "megle" - men de to tøttene hadde jo gått videre og blitt venner igjen helt på egenhånd, og glemte raskt den lille krangelen <3

Er du også førstegangsmamma (enn så lenge)? Tror denne bekymringen er helt normal, og at barn er mer tilpasningsdyktige enn vi tror <3

ja er det. Venter en gutt nå om noen dager bare.... 

<3

Ikke sant. Da var det allerede ordnet opp ja. hehe.

Husker jo selv som barn så var det sjelden det holdt på lenge..

Nesten som den nsb rekalmen med hunden som må sendes med bagasjen.

Nesten så jeg hørte trist fiolin musikk når jeg kjørte avgårde!

:fnise:  :vetikke:

Skrevet

Skjønner deg veldig godt, du er ikke teit. Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har kjørt fra barnehagen med tårer i øynene og klump i halsen. Jeg har omsider forstått at de er IKKE alene og lei seg hele dagen som du er redd for De ansatte tar jo tak når de ser at noen er "utenfor" og lei seg, og hun ble nok fort med i lek

ja helt sikkert! 

får vel hele referatet etter henting idag.. <3

ts

Skrevet

Ved levering er det i barnehagen her alltid noen som møter og sier hei, kanskje forklarer foreldre hva vinskap i dag og at "*navn* gledet seg til du skulle komme og venter ute på deg".

Ar du opplevde levering som kjip skal du ikke skylde på hormoner for. Hadde følt det på samme måte, at man er sen med levering har ingen betydning. Som ansatt sier man hei. At bestevennen var inne og din ikke fikk være inne, Jan skje, hvor barnet skal kunne være med andre også og skape flere relasjoner. Og jeg tror nok at ditt barn har det bra nå, for de blir som regel ikke sittende alene på en huske. Enten kommer en voksen hen, eller så kommer andre barn hen, eller så spretter barnet på husker bort for å blonde i en lek.

:)

Anonymous poster hash: c3591...4f5

Skrevet

Bare lurer, men om du leverer etter at frokosten er ferdig og du går hjemme, hvorfor spiser du ikke mat med barnet ditt hjemme først?

Anonymous poster hash: ae754...d03

• Liker 1
Skrevet

Bare lurer, men om du leverer etter at frokosten er ferdig og du går hjemme, hvorfor spiser du ikke mat med barnet ditt hjemme først?

Anonymous poster hash: ae754...d03

Det lurer jeg også på. Leverer jeg etter frokost, spiser vi alltid hjemme først. 

Anonymous poster hash: 05f83...59a

Skrevet

Vi dro litt sent i bhg så alle var på vei ut når vi kom, da blir man fort «oversett» litt (klander ikke personalet for det) Med påkledning osv.

Snuppa ville jo da være inne....... Det kunne hun jo ikke så vi snakket om det og kledde på og gikk ut sammen..

Hun har en bestevenn hun er mest med og han skulle være inne med noe annet.

Endte med hun satt aleine på husken uten en enesten person rundt seg å glodde i bakken når jeg dro.. fikk ett trist blikk og vinking.

Jeg er så mega høygravid og hormonell og det var sååå fælt!

Nå sitter jeg og sutrer og vil bare dra og hente henne....... :(

er det mulig.... teit mamma...........

Jeg leverte unge i går som ikke var frisk enda, og hadde 39 i feber da jeg hentet....

Anonymous poster hash: a74a4...20c

Skrevet

Jeg leverte unge i går som ikke var frisk enda, og hadde 39 i feber da jeg hentet....

Anonymous poster hash: a74a4...20c

Det er jo alltid koselig at barn som er syke blir levert slik at de kan smitte andre barn... Hold dere hjemme med ungen!!!!

Anonymous poster hash: c3591...4f5

• Liker 2
Skrevet

Er jeg med frokosten og sen levering ;) 

Vi spiser frokost hjemme også!
Men her starter dagen kl. 06, og derfor legger vi inn en liten frokost/mellommåltid i barnehagen når vi leverer halv ni-kvart på ni. Som regel et knekkebrød og litt gulrot eller annen frukt. Syns det blir for lenge å gå til tolv når hun spiser senest halv sju. Ofte er hun ganske småspist til frokosten hjemme også. Så det har blitt en vane med to frokoster. Eller kanskje rikitgere å si at det har blitt en vane med et lite mellommåltid ved frokostbordet i bhg som start på dagen.

Det at vi kom sent og etter frokost har skjedd to ganger, pga ymse hendelser/distraksjoner på vei til barnehagen, så var bare et vilkårlig eksempel på at min bhg er veldig tålmodige og fleksible! 

Skrevet

Anbefaler veldig at du kommer litt tidligere, sånne overgangssituasjoner som påkledning i garderoben er ofte litt kaotiske og er ikke spesielt hyggelig for et barn (eller foreldre) å bli møtt med. Da er det lett å bli stresset både for foreldre, barn og de ansatte også. Vi vil jo helst at alle barna skal ha kommet i barnehagen før vi går ut, så de kan få en rolig stund på avdelingen før vi går ut, slik at vi kan ivareta både foreldre og barn på en god måte.

Veldig synd at du opplevde å ikke bli ordentlig mottatt, det skal du jo bli, men det var nok tidspunktet som ble dumt. Jeg er selv pedagog i barnehage, og i slike situasjoner pleier jeg å snakke med den som leverer barnet når vi har kommet ut, synes det ikke passer seg å nesten stå å rope til hverandre i en smekkfull garderobe mens man er midt i påkledningen. Ta gjerne kontakt med en av de ansatte og forklar hvordan du opplevde situasjonen :) Vi ønsker jo at du og barnet ditt skal ha en best mulig start på dagen. Hadde dette skjedd på min avdeling, ville jeg gitt deg full rapport når du kom om hvordan det gikk etter at du dro, eventuelt ringt deg for å si i fra når barnet ditt hadde funnet seg til rette i leken, slik at dagen din hadde blitt litt bedre og du slapp å gå rundt å tenke på at jenta di kanskje ikke hadde det bra.

Regner med at barnet ditt ble hjulpet i gang med en aktivitet av en voksen, eller fant seg noen andre å leke med selv etter en stund, da dette er vår jobb å sørge for når vi er på jobb. Kanskje trengte hun bare litt tid til å være lei seg fordi du dro? Det ser jeg ofte hos barn, at de trenger å "sørge" litt før de kan komme i gang med noe. 

Skrevet

Du er overhormonell, dette går fint. Når du henter etterpå er alt i orden :)

Når det er sagt skal alltid personalet si hei.

Anonymous poster hash: 6ec87...ff2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...