Gå til innhold

Yoga- hva har man på seg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Du kan bruke hva som helst så lenge det ikke strammer og hindrer deg i å bevege deg. 

Mange bruker helt vanlig treningstights, enten lang eller kort. Noen bruker shorts. Det er også mange som bruker løststittende bukser. Men da kan det være en fordel om det er strikk nederst, eller om du kan putte den nedi sokkene (ha gjerne litt store løse sokker, tenk 80-tall), for i mange stillinger er du delvis opp ned, og løse buksebein sklir ned til kneet og kan være irriterende. 

Det er også en fordel med en litt stram og lang topp. Om du har en løs topp vil den falle ned over hodet på deg i mange bøyde stillinger. For kort topp kan gjøre at du blotter magen i andre stillinger. 

Man trener barbeint eller i sokker. Barbeint er mest vanlig, men sokker er lov (men kan være til hinder for deg, jeg trener uten). 

Anonymous poster hash: dd3b5...1bc

Yoga er så mye. Noen ganger skikkelig tungt og svetten kan piple frem, andre ganger er det mer fokus på pust og avspenning, og da kan det bli kaldt. Der jeg trener brukes samme rom til aerobic, zumba osv, så er litt vel kaldt i rommet. Det jeg synes er best er å bruke en myk bomullsbukse, evt i bambus, som enten er tettsittende hele veien eller har strikk nederst. Vanlig treningstights synes jeg blir for glatt og det kan gjøre enkelte øvelser vanskelig, ved at man bare glir (feks. ved bakasana). Og den bør ikke være tettsittende på noe vis som hindrer eller strammer. Du bør kunne slippe å tenke på klærne mens du er på yoga. Høyt liv er også fint, så det ikke sklir ned. Og selvfølgelig ikke noe gjennomsiktig, du skal bøye deg osv. Du trenger ikke mye støtte i en treningsbh, så bruk en som er myk og behagelig. Er også enig i tettsittende, lang singlet/topp/t-skjorte. Stoff er ikke så nøye, men foretrekker bomull eller bambus. Jeg pleier å ha med en langermet genser, i tilfelle det blir kaldt eller til savasana (på slutten av timen, når du ligger rolig og slapper av). Den bør ikke ha for vid åpning i halsen, det blir bare irriterende. Du skal jo stå i alskens posisjoner :P Liker heller ikke stor hette på genseren. Du trener barbent, evt. i sokker. Ta med sokker uansett, i tilfelle du blir kald. Sko brukes aldri.

Anonymous poster hash: c2f71...03b

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...