Gå til innhold

Sønn som fiser i sofaen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønn min på 13 år fiser altså akkurat når det passer han. Dette er absolutt ingen kultur hjemme hos oss. Har bedt han om å slutte, sier jeg synes dette både er ekkelt og respektløst!

Han svarer bare at "det er min kropp", og fortsetter.

Faren jobber ofte om kvelden, så da vi satt alene i går mens han holdt på slik, gikk jeg bare og la meg. Vet ikke hvordan jeg skal få han til å forstå. Noen tips?

Anonymous poster hash: 7577a...694

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare å ta vekk internet tilgangen en stund, så skal du se at han begynner å oppføre seg.

Anonymous poster hash: 996ac...4ae
  • Liker 14
Skrevet

enig med AB over! Ta bort internettet, det hjelper mot det meste!

Anonymous poster hash: 3c077...26b
  • Liker 1
Skrevet

Gå inn på rommet hans når han sitter der og dra av en skikkelig salve. Si at du gjør det helt til han også viser respekt. Gjør det gjerne når han har besøk. Ta i tillegg internet.

Anonymous poster hash: 1725f...f8b

• Liker 14
Skrevet

Stesønnen min gjør det samme. Det er så kvalmt :/

Anonymous poster hash: b4fd0...a5e
Skrevet

De er ute etter en reaksjo og det er det dere gir dem. bytt wifi-passordet så tenker jeg de tar seg sammen. 

• Liker 3
Skrevet

Synes dette hørtes vel overdramatisk ut. Jeg hadde ikke brydd meg.. 

Anonymous poster hash: a8325...7ca
  • Liker 13
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Tror jeg ville prøvd å overse det litt jeg, og bedt han gå på badet/i et annet rom om han trenger å få ut luft. Kanskje det ikke blir så festlig lengre, hvis han ikke får noe oppmerksomhet rundt det...

Anonymous poster hash: 3054f...e08

• Liker 1
Skrevet

Dere har altså aldri sett tenåringsgutter og menn for øvrig fise og rape? Vel, dette er mer normalt enn dere skulle tro.

• Liker 8
Skrevet

Man fiser vel når man har noe i dietten som magen ikke er så begeistret for/ spist for mye av. Det vil jo bare bli vondt om man skal holde det inne.

Min erfaring er at gutter/menn gjør dette i trygt hjemmemiljø

Når man da også har en hund som fiser, da kan det være det trengs å lufte ut til tider  :fnise:

Anonymous poster hash: 9c4e1...b75
  • Liker 1
Skrevet

Gå inn på rommet hans når han sitter der og dra av en skikkelig salve. Si at du gjør det helt til han også viser respekt. Gjør det gjerne når han har besøk. Ta i tillegg internet.

Anonymous poster hash: 1725f...f8b

Jeg ville ha gått for denne slik at han forstår!

Det er faktisk uakseptabelt at han gjør slikt i sofaen hjemme. Han får gå på rommet sitt/badet!

Greit at det er hans kropp: men det handler om at når andre er i samme rom/i nærheten så må han ta hensyn til at andre plages av hva han gjør.

Anonymous poster hash: e51a7...ed1

Skrevet

Bli sur, krev et unnskyld og be ham gå på badet. Si at det er totalt uakseptabelt (et uhell kan jo skje, da beklager man seg). Si han ikke kan sitte i stua når han holder på slikt, promping gjør man på badet eller alene på sitt eget rom. Send ham dit.

Skrevet

"Det er min kropp, jeg gjør som jeg vil."

Hva kan du gjøre med din kropp som han ville synes er flaut overfor kamerater? Synge høyt? Danse? Gå i badekåpe? Gjør det når han har besøk, og hvis han sier noe har du svaret klart, det har han allerede gitt deg: "Det er min kropp, jeg gjør som jeg vil".

• Liker 8
Skrevet

"Det er min kropp, jeg gjør som jeg vil."

Hva kan du gjøre med din kropp som han ville synes er flaut overfor kamerater? Synge høyt? Danse? Gå i badekåpe? Gjør det når han har besøk, og hvis han sier noe har du svaret klart, det har han allerede gitt deg: "Det er min kropp, jeg gjør som jeg vil".

Denne var gull! Denne metoden er meget effektiv. Spesielt hvis du drar en jazz-hands og sang.

• Liker 3
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Man må da få lov til å fise hjemme hos seg selv?

Skrevet

Uff, stakkars. Han har åpenbart spist noe magen ikke tåler.

Pizza, kanskje? Hamburger, taco, pommes frites, potetgull, cola, godteri?

Det beste er nok å nekte ham å ete kosemat/godteri og heller koke en god porsjon havregrøt til ham mens dere andre koser dere med fredagstaco, lørdagspizza og lørdagsgodt. Da tenker jeg han på mirakuløst vis slutter med å fyre av stinkbomber i sofaen.

Anonymous poster hash: b46b6...501
  • Liker 1
Skrevet

Uff, stakkars. Han har åpenbart spist noe magen ikke tåler.

Pizza, kanskje? Hamburger, taco, pommes frites, potetgull, cola, godteri?

Det beste er nok å nekte ham å ete kosemat/godteri og heller koke en god porsjon havregrøt til ham mens dere andre koser dere med fredagstaco, lørdagspizza og lørdagsgodt. Da tenker jeg han på mirakuløst vis slutter med å fyre av stinkbomber i sofaen.

Det er da helt normalt å fise uavhengig av kost..? Fis er forvarsel på bæsj har jeg fått beskjed om av helsepersonell, ikke utelukkende beskjed om at man må helomvende kostholdet.

• Liker 4
Skrevet

Jeg har lest at mennesker fiser i gjennomsnitt 15 ganger per dag.

Skrevet

Det er da helt normalt å fise uavhengig av kost..? Fis er forvarsel på bæsj har jeg fått beskjed om av helsepersonell, ikke utelukkende beskjed om at man må helomvende kostholdet.

Jeg tror ikke du helt forstod.

Det er en pen og diplomatisk måte å si til avkommet at "så lenge du oppfører deg så ekkelt, kutter vi ned på godteriet og kosematen og så kan du ete kjip graut elt til du har lært å oppføre deg" Sett hardt mot hardt, rett og slett. 

Det er jo synd på ham, at han ikke klarer å holde prompen inne til han har kommet seg inn på toalettet. Litt fiber i kosten vil ordne på det. Så får han nok kontroll over tarmfunksjonen igjen, tenker jeg. :lur:

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...