Pringle Skrevet 14. oktober 2015 #1 Skrevet 14. oktober 2015 og lage mine egne havrekjeks/Digestivekjeks! Jeg har kjøpt inn alle ingrediensene og venter bare på det rette øyeblikket for å sette i gang. Vet ikke helt hvordan jeg skal klare å kjevle deigen inni plastfilm med mine pølsefingre. Jeg har ikke kjevle heller, forresten Kan jeg rulle ut kuler og trykke dem flate isteden? De behøver ikke bli perfekte! Oppskriften jeg har tenkt å bruke er her: https://www.epilepsy.org.uk/involved/involved/fundraise-events/teabreak/celebs/recipes/gary-rhodes/digestive-biscuits
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #2 Skrevet 14. oktober 2015 og lage mine egne havrekjeks/Digestivekjeks! Jeg har kjøpt inn alle ingrediensene og venter bare på det rette øyeblikket for å sette i gang. Vet ikke helt hvordan jeg skal klare å kjevle deigen inni plastfilm med mine pølsefingre. Jeg har ikke kjevle heller, forresten Kan jeg rulle ut kuler og trykke dem flate isteden? De behøver ikke bli perfekte! Oppskriften jeg har tenkt å bruke er her: https://www.epilepsy.org.uk/involved/involved/fundraise-events/teabreak/celebs/recipes/gary-rhodes/digestive-biscuits Det går helt sikkert bra! Går jeg smake? Anonymous poster hash: c7c75...584
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #3 Skrevet 14. oktober 2015 Det går helt sikkert bra! Får jeg smake? Anonymous poster hash: c7c75...584
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #4 Skrevet 14. oktober 2015 Du KAN trykke ut kuler, men da må du trykke de veldig flate og det er vanskelig å få de jevne = vanskeligere å steke jevnt. Har du ikke kjevle kan du fylle en stor brusflaske med vann og bruke den til å rulle med. Men jeg synes det er rart at du ikke har kjevle, så kanskje du bør kjøpe deg en Anonymous poster hash: d5138...53e 1
Pringle Skrevet 14. oktober 2015 Forfatter #5 Skrevet 14. oktober 2015 Takk for innspill! Lurt tenkt. Det blir kanskje vanskelig å få det jevnt nok uten kjevle, og her går det visst fra rå til brent på et minutt, så kjeksene bør være så jevntykke som bare mulig. Da skal jeg skaffe meg en kjevle, jeg har faktisk tenkt å lage litt forskjellig med mel framover, så den vil bli brukt. 1
Rosaboble15 Skrevet 15. oktober 2015 #6 Skrevet 15. oktober 2015 Et lurt triks er å kjevle mellom bakepapir. Det gjør jeg når jeg lager pai, og det er mye enklere enn plastfolie.
Pringle Skrevet 15. oktober 2015 Forfatter #7 Skrevet 15. oktober 2015 Bakepapir! Det skal jeg teste ut, takk skal du ha
Pringle Skrevet 26. oktober 2015 Forfatter #8 Skrevet 26. oktober 2015 (endret) Dette ble aller mest en utfordring av egne grenser Først malte jeg havregryn til mel i min fjonge Nutribullet. Veide opp brunt sukker. Så langt, veldig godt. Men så skulle det skjæres opp smør og has i... Jeg sto der gned mens alt i meg ropte "stopp! få meg vekk herfra!" mens melet kastet seg målbevisst ut av bollen Fikk det nå sammen på et vis, og inn i kjøleskapet for å hvile. Jeg trengte en hvil jeg også. På'n igjen: Jeg kjevlet med bakepapir under og plastfolie over - selve kjevlingen gikk etterhvert ganske greit, men å fjerne overskytende deig etter at jeg hadde stukket ut rundinger... ikke så greit. Den andre halvparten skar jeg derfor bare opp med kniv, og det ble helt fint. Trengte ca 8 minutter i ovnen. Hvilken genial idé å gjøre dette mens jeg lagde ertesuppe - lage én ting jeg aldri har laget før, samtidig med noe som jeg har laget én gang tidligere Men det ble godt!! Smaken var ikke helt som kjøpekjeks, det hadde jeg ikke ventet heller, men det er vel ikke noe mål. Aromatisk, med en utpreget men balansert kornsmak, mer enn direkte "havre". Akkurat passe søte. Sprø og delikate, skjøre, men ikke sånn at de går i stykker bare av å se på dem. Jeg skal gjøre dette igjen! Og du som ville smake, skynd deg, disse varer ikke lenge Endret 26. oktober 2015 av Pringle 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå