Gå til innhold

Blitt glad hvis noen skrev et personlig dikt til deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker du om poesi og lyrikk? Ville du blitt glad om typen din skrev et personlig dikt til deg?

Anonymous poster hash: 3e5b9...474
Videoannonse
Annonse
Gjest supernova_87
Skrevet

Veldig glad. Det er veldig søtt. Kanskje veldig kleint også, og det blir som oftest sukkersøtt og dårlig, men det er sjarmen. 

Skrevet

Det kommer helt an på hvordan type typen er, om han klarer å presentere det på en fin og sjarmerende måte, eller om det blir brokete og kleint.

Anonymous poster hash: 15bb9...efe
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Eg har skrive mange dikt til folk. Dei vert ofte glad

Skrevet

Eg har skrive mange dikt til folk. Dei vert ofte glad

De blir glad for omtanken din. Når noen skriver et dikt spesielt rettet til en bestemt person, viser det at man tenker på det mennesket, og har lagt ned tid i å formulere tankene til et dikt. Fin gave.

Anonymous poster hash: 2c962...e8d

Skrevet

Jeg kunne gjerne tenke meg å skrive et dikt til en kvinne en gang, men jeg er ikke så flink med lyrikk.

Det blir ikke helt det samme, men for noen uker tilbake gav jeg en lapp til en jente på lesesalen. Smilte og hvisket hei når jeg satt meg ned, men ikke noe mer enn det. Vi ble sittende et par timer ved siden av hverandre og jeg synes hun var veldig fin, så jeg tenkte jeg burde finne på noe morsomt.

Skrev kort på et stykke papir: "Du er nydelig. :) God helg!" 

Ingen navn, telefonnummer eller spørsmål om å treffes. En uforpliktende gave fra meg til henne. Brettet det sammen, skjøv det i hennes retning slik at hun fikk det, smilte til henne og gikk. Håper hun ble glad.

:)

• Liker 5
Skrevet

Er stor forskjell på det å skrive noen setninger som rimer og det å seriøst mestre lyrikkens kunst. Dersom typen evner sistnevnte hadde jeg vært solgt. Finnes dessverre ikke mange med sånne talenter...

Anonymous poster hash: b6804...4a2
Skrevet

Jeg ble stalket av en gal fyr en gang i tiden. Han sendte meg mange dikt. Og klikka helt når jeg ikke responderte på de.

Jeg er glad jeg overlevde hele denne greia. Så for meg kan dikt være dritskummelt. Psykoalarmen min begynner i hvert fall å blinke heftig.

Anonymous poster hash: a9696...b03

Skrevet

Det er veldig hyggelig og sjarmerende! Har vært heldig å få det flere ganger, og ble veldig glad og rørt hver gang!

Og du med lappen på lesesalen, sånt lyser gjerne opp en kjedelig hverdag! Et hyggelig komplement uten noen baktanke, finnes ikke noe bedre! ;)

Anonymous poster hash: 9812d...d32
Skrevet

Jeg nettdatet intensivt i et par år, før jeg giftet meg på nytt.

Skrev til omtrent 10 jenter (og innimellom Skypet med favorittene) samtidig i hele denne perioden.

Noe over 100 totalt som jeg skrev mer enn ett brev til.

Til mange av "favorittene" og til de fleste av de jeg møtte, skrev jeg ofte korte "limerick lignende" dikt.

Sikkert over 100 slike dikt på engelsk, svensk, tysk og norsk.

Som oftest relatert til noe vi hadde snakket om, og gjerne med rim på hennes navn, slik at hun forsto at jeg hadde skrevet det for anledningen. Forsøkte gjerne å få med litt romantikk med en morsom vri. Samtlige av de jeg skrev til satte stor pris på disse "diktene".

Kunne ikke finne noe særlig med eksempler på denne PC'en, (jeg har aldri brydd meg om å lagre de), ettersom jeg kan skrive nye på noen få minutter til enhver tid.

Disse 3 var til en av mine første favoritt jenter med kallenavn "Nat" 

På grunn av mange uheldige omstendigheter klarte vi dessverre aldri å treffe hverandre... :(

Met foxy online cat

Her name was Nat
Words so nice
Read it twice
Such a lovely brat

I Skyped to meet 

A voice so sweet
Talked so long
Nothing wrong
Was Nat so neat

Nat my darling dear
Please have no fear
Love is blind
When you find
Your man to be near
Skrevet

Uff, nei! Jeg hadde syntes det var utrolig kleint. Jeg tiltrekkes ikke av kunstnertypene. 

Anonymous poster hash: bee34...212
Skrevet

Og du med lappen på lesesalen, sånt lyser gjerne opp en kjedelig hverdag! Et hyggelig komplement uten noen baktanke, finnes ikke noe bedre! ;)

Anonymous poster hash: 9812d...d32

Håper det!

Jeg hadde en periode i august hvor jeg eksperimenterte med å gi komplimenter til kvinner i hverdagen. Det var i grunnen ganske morsomt, men har glemt litt av det den siste tiden. Tror jeg ønsker å gjøre det mer.

Skrevet

Jeg kunne gjerne tenke meg å skrive et dikt til en kvinne en gang, men jeg er ikke så flink med lyrikk.

Det blir ikke helt det samme, men for noen uker tilbake gav jeg en lapp til en jente på lesesalen. Smilte og hvisket hei når jeg satt meg ned, men ikke noe mer enn det. Vi ble sittende et par timer ved siden av hverandre og jeg synes hun var veldig fin, så jeg tenkte jeg burde finne på noe morsomt.

Ingen navn, telefonnummer eller spørsmål om å treffes. En uforpliktende gave fra meg til henne. Brettet det sammen, skjøv det i hennes retning slik at hun fikk det, smilte til henne og gikk. Håper hun ble glad.

Utrolig søtt gjort av deg :)!

Skrevet

Utrolig søtt gjort av deg :)!

Synes du? Det var i min gi et kompliment (ikke nødvendigvis på utseende) til en tilfeldig kvinne fase.

Kanskje jeg burde skrive en lapp til deg også.

• Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet

Haha, noe lignende har jeg gjort også. Det viste seg at vi bodde ca i samme nabolag og plutselig en dag var det helt umulig å ikke se hverandre på gaten ... så det ene førte til det andre.

Når det gjelder dikt synes jeg personlig det er litt for mye, med mindre det er skrevet med glimt i øyet. Jeg ville satt mer pris på en vakkert formulert normal tekst med pent ordvalg fremfor faktisk poesi. 

Skrevet

Og det var...?

Sier vel seg selv..? De ble samboere uten at dette kom frem på deres respektive ligninger. Med andre ord kunne de nyte mange skattefordeler som "enslige" mens de samtidig brukte sammen skysskort på bybanen og treningskort på SATS. Hvem sitter igjen med reningen? Fellesskapet!!

Gjest gjestvest
Skrevet

Jeg avskyyyr dikt. Å høre dikt er som å høre isopor bli gnidd mot hverandre. 

Skrevet

Jeg har aldri likt dikt og kjærlighetsdikt er vel noe av det minst interessante jeg vet om, på lik linje med romantiske komedier og den slags. Men får jeg en gave på den måten så blir det jo alltid sett pris på. Men det hadde blitt litt bom for meg, på samme måte som det å gi meg et armbånd når jeg aldri går med armbånd. Faktisk så kan det hende at det hadde blitt litt i overkant kleint med dikt, når jeg tenker meg om.

Skrevet

Nei. Dvs. jeg hadde satt pris på innsatsen og den forhåpentlig gode tanken, men utover det så hadde entusiasmen vært moderat. Jeg er ikke fan av poesi og leser det aldri frivillig så jeg hadde begynt å lure på hvor godt han kjente meg om han hadde begynt med noe slikt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...