Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I kveld fikk jeg en virusmail fra min egen mailadresse! :o

Det har jeg aldri opplevd før!

Har kjørt Norton antivirus; og ingen virus er oppdaget.

PC'en henger seg ofte opp når vi skal skifte mellom identitetene. Vet ikke hvorfor.

Noen som kjenner igjen disse "symptomene"???

Kan vi ha virus på PC'en uten at Norton har oppdaget det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er kanskje veldig innlysende, men har du husket å oppdatere virusprogrammet ditt?

Ellers er jeg desverre ikke til mye hjelp..

Gjest Anonymous
Skrevet
I kveld fikk jeg en virusmail fra min egen mailadresse! :o

Det har jeg aldri opplevd før!

Har kjørt Norton antivirus; og ingen virus er oppdaget.

PC'en henger seg ofte opp når vi skal skifte mellom identitetene. Vet ikke hvorfor.

Noen som kjenner igjen disse "symptomene"???

Kan vi ha virus på PC'en uten at Norton har oppdaget det?

Det kan like gjerne være noen som har din mailadresse i adresseboka si som har virus.

De fleste epost-virus henter både avsenderadresser og mottakeradresser i adresseboka og andre steder på PC'n til den virusinfiserte.

Skrevet

Malou: Joda, virusprogrammet er veldig oppdatert! :wink: Vi har brent oss på dette før, og kjører safe.

Tispa: Det kan være du har rett! Det har jeg ikke tenkt på! Trodde det måtte være vår egen maskin som sendte til meg, men det kan altså komme fra noen av mine kontakter! :o

Da er det godt at Norton oppdaget denne virusmailen og stoppet den! Norton virker!!! :hoppe:

Kanskje det ikke er noen grunn til engstelse, da? :klø:

Gjest Anonymous
Skrevet

Oppdatert virusdefinisjonene og kjør et fullt systemsøk i sikkermodus for sikkerhets skyld. Sannsnligvis er det ikke du som har problemet, men man kan aldri være sikker.

Skrevet

Takk for Tispe-tipset! :ler:

Skal prøve dette, ja! Ble litt lettet nå!

Klem til deg! :klem:

Gjest Anonymous
Skrevet

Mailen trenger ikke å være sendt fra din maskin, selv om den kommer fra din adresse.

Skrevet

Godt å få dette bekreftet, ja! :-)

Da viser det i alle fall at Norton stanser virusmailen effektivt, ettersom jeg fikk varsel om den mailen. Men det var jo litt rart å få mail fra seg selv, da! :o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...