Gå til innhold

Mulig å finne to vin for 150 kr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann,

Jeg skal på hyttetur med studieklassen min nå til helgen. Vi skal være der i to dager. Dette passer dessverre ikke så veldig bra med studentbudsjettet. Lurer på hvordan jeg best mulig kan utnytte 100-150 kr på alkoholholdig drikke? Skulle gjerne ha kjøpt to vin, men litt usikker på om jeg får det for den prisen? :-/ Liker søt eller mousserende vin. Noen som har noen rimelige tips til en fattig student? Blir glad for alle forslag. Jo billigere jo bedre :-D

Anonymous poster hash: a8afa...48a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann,

Jeg skal på hyttetur med studieklassen min nå til helgen. Vi skal være der i to dager. Dette passer dessverre ikke så veldig bra med studentbudsjettet. Lurer på hvordan jeg best mulig kan utnytte 100-150 kr på alkoholholdig drikke? Skulle gjerne ha kjøpt to vin, men litt usikker på om jeg får det for den prisen? :-/ Liker søt eller mousserende vin. Noen som har noen rimelige tips til en fattig student? Blir glad for alle forslag. Jo billigere jo bedre :-D

Har du mulighet til å handle i Sverige, får du mye god vin for pengene

Anonymous poster hash: 656eb...a60

Skrevet

Heisann,

Hvit, rød eller rosevin?

Skrevet

Søt eller halvsøt?

Skrevet

Søt hvitvin til rundt 80 kr

Vicente Gandia Sandara Sparkling
  • Varenummer: 2189901 (På Vinmonopolet)

Skrevet

Abbazia Moscato

Musserende vin (1156001)

• Passer til:
  • L.gif
  • N.gif
(75 cl)

Kr. 77,90

Skrevet

Abbazia Moscato

Musserende vin (1156001)

• Passer til:
  • L.gif
  • N.gif
(75 cl)

Kr. 77,90

er halvsøt

Gjest Overrasket
Skrevet

Søt hvitvin til rundt 80 kr

Vicente Gandia Sandara Sparkling
  • Varenummer: 2189901 (På Vinmonopolet)

Det der er nok en "vin" med lavere alkoholdinnhold. Vet ikke om det samsvarer med å strekke budsjettet ...

Skrevet

Foreslår at du søker på vinmonopolet.no, om det ikke skulle dukke opp noen ovettes interessante svar her.

Skrevet

Hvis du ikke trenger så mye alkohol i vinen, så selger de søt hvitvin i enkelte dagligvarebutikker, med litt under 5% alkohol. Den koster noe og sytti kroner for en flaske. 

Anonymous poster hash: 1dcaa...5ea
Skrevet

Hvorfor må du ha med alkohol? Hvis de er så kjedelige å henge med at du må ruse deg for å være med dem så burde du heller holde deg hjemme  :opplyser:  :fnise:

Anonymous poster hash: 2771f...e56
Skrevet

Heisann,

Vin på kartong er ofte billigere pr liter enn på flasker

Skrevet

Ja det er mulig. Be om råd på polet så kan de råde deg til noen som er god. Men bare vær klar over at søte viner har lav alkoholprosent.

• Liker 1
Skrevet

Varenummer: 5668702

Brown Brothers Orange Muscat & Flora 2012

Kr 60,50 (10%)

•  

Skrevet

Ja det er mulig. Be om råd på polet så kan de råde deg til noen som er god. Men bare vær klar over at søte viner har lav alkoholprosent.

Evt kjøpe en vin som ikke er søt og blande noe søtt oppi?

• Liker 1
Skrevet

Moscato toso  :hjerte: Den har gått litt opp i pris nå, så den ligger på 70-og-noe tror jeg. Men den er veldig god! Er en musserende dessertvin med 6%. Ellers liker jeg stort sett Riesling. Generelt søte viner fra Tyskland; ofte gode og ganske billige! Spør de ansatte på Vinmonopolet, de kan garantert gi deg mer konkrete tips :)

Skrevet (endret)

Varenummer: 5668702

Brown Brothers Orange Muscat & Flora 2012

Kr 60,50 (10%)

•  

At den er 37,5 cl må du nesten ha med :)

Endret av Rumle
  • Liker 1
Skrevet

Hvit, rød eller rosevin?

Helst hvit, mens rose funker :-)

Anonymous poster hash: fe597...591

• Liker 1
Skrevet

Søt eller halvsøt?

Halvsøt :laugh:

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor må du ha med alkohol? Hvis de er så kjedelige å henge med at du må ruse deg for å være med dem så burde du heller holde deg hjemme  :opplyser:  :fnise:

Anonymous poster hash: 2771f...e56

Er selvfølgelig for min egen del. Handler ikke om å "vise meg frem" :laugh:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...