AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #1 Skrevet 14. oktober 2015 Nå har det seg sånn at vi bare har 500kr å bruke på mat 1 uke. Dette er for en mann og en dame, dette skal inkludere om vi eventuelt trenger dopapir og slikt å. Vi har ingenting i kjøleskap og fryser fra før. Hva er smarte innkjøp? Anonymous poster hash: 6b7e4...c8e
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #2 Skrevet 14. oktober 2015 Dette er jo mye, særlig når dere lager middager sammen. Anonymous poster hash: e7297...d6a 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #3 Skrevet 14. oktober 2015 Dette er mye! First price dopapir(det lyset er veldig normalt)! Ville ha kjøpt fire frosne laksestykker(koster rundt 40 kr på Rema), kjøttdeig, samt salat og grønnsaker :-) Dersom dere fyser på noe godt til helgen koster ostetpop på Rema 3 kr(deres eget merke, og veldig godt). Dessuten kan dere jo sjekke "Mattilbudsappen" om det er noen gode tilbud der. Funker også å spise brødmat til middag noen dager hvis det skulle være krise. Men, dette klarer dere helt fint hvis dere prioriterer riktig Anonymous poster hash: eca8a...d68
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #4 Skrevet 14. oktober 2015 Gå på Rema og se etter hva som er billig. F eks 4 laks, 50 kr her. 500 g strimlet svinekjøtt 27 kr, kanskje den kan strekkes til wok i to dager hvis dere bruker mye grønnsaker eller en av dere ikke skal spise hjemme en dag? I grønnsaksdisken kjøper du det som er billig/ i sesong, her selges pt blomkål og brokkoli til 5,90. Poteter, sopp og løk i løsvekt. Se etter First Price-produkter, de er ikke gourmet, men som regel helt greie når budsjettet er trangt. Kjøp 700 g kjøttdeig, del i to og spis spaghetti to dager (lag tomatsausen selv basert på hakkede tomater i boks, dere har forhåpentligvis noe krydder). Tilsett evnt sopp og løk for mer mat og smak. Så spørs det jo hva slags frokostvaner dere har, så den begir jeg meg ikke ut på På min lokale Rema selger de av og til matvarer som går ut samme dag til lav pris, se etter dette hvis du kan spise det samme dag. Kanskje dere har familie i nærheten, som dere kan invitere dere selv på middag til en dag? Lov å spørre Anonymous poster hash: 20adc...3c9
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #5 Skrevet 14. oktober 2015 Datovarer på kiwi kan også være smart. Forrige dagen fant jeg to pakker med first price kjøttkaker, 4 pakker med ostesnitzler fra prior og 2 pakker med kyllinglår. Anonymous poster hash: 4375f...8de
Chiquita Skrevet 14. oktober 2015 #6 Skrevet 14. oktober 2015 Først må dere finne ut OM dere trenger å kjøpe dopapir el.l den neste uka. Og så legges budsjettet opp etter dette. Det er også greit å vite hvilke butikker dere har i nærheten. Det er jo dumt å tipse om tilbud på Rema1000 dersom dere ikke har dette i mils omkrets...
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 14. oktober 2015 #7 Skrevet 14. oktober 2015 (endret) 5000 i uka for 2 er jo dødsmye??? Vet om familier på 4 som ikke bruker mer enn 7000 i måneden... Men til tema; du kan sjekke på rema 1000 sin side. Der pleier det å være retter for hele uka, billig Endret 14. oktober 2015 av The Lost Dreamer
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #8 Skrevet 14. oktober 2015 5000 i uka for 2 er jo dødsmye??? Vet om familier på 4 som ikke bruker mer enn 7000 i måneden... Men til tema; du kan sjekke på rema 1000 sin side. Der pleier det å være retter for hele uka, billig ... Det står vel 500 kr. Selv om jeg mener dette også er en del. Anonymous poster hash: e7297...d6a 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #9 Skrevet 14. oktober 2015 5000 i uka for 2 er jo dødsmye??? Vet om familier på 4 som ikke bruker mer enn 7000 i måneden... Men til tema; du kan sjekke på rema 1000 sin side. Der pleier det å være retter for hele uka, billig Hun skrev 500. Anonymous poster hash: 6e84f...bae
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #10 Skrevet 14. oktober 2015 Bruker mellom 400-600 hver uke til mat inkluderer toalettpapir,tamponger,kattemat,kattesand. min liste er litt forskjellig men spiser mye linser,bønner grønnsaker er ganske billig. Handler mest på kiwi. linser 10 kr ferdig kokt i boks på kiwi (35 for en pakke rødelinser som du må koke på asiamat,17 kr for 1 pakke tørre grønnelinser på europris) Bønner (9-10 kr på kiwi) Egg er billig og kan brukes til det meste. 37 kr for fryst laksebiter (brukes i suppe eller med pasta) en pakke ris koster ikke så mye da er det mye mat der. akkurat nå er det tilbud på meny på sopp. 7 kr for en first price sopp kurv. og 15 kr kilo for løsvekt. knekkebrød og makrell i tomat /leverpostei er billig. Kjøper dere i tillegg majones,agurk eller tomat har dere jo kjempe deilig frokost. tomatsuppe pose koster 10 kr(eller 4 kr for en 3 first price supper). kjøp hakkettomat i boks 4 kr. og ha i egg og eller makaroni så er jo det en middag. kan evt kjøpe first price hvitløks baguetter til. 11 kr. Jeg har varm mat til alle dager med mitt budsjett pluss rundstykker/knekkebrød og pålegg hele tiden. Skriver alltid en handle liste og har en plan. Vis dere kjøper alt det jeg skrev ned vil det bli under 300 kr. og enda så har dere mer å gå på. Anonymous poster hash: 05ad8...eeb
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 14. oktober 2015 #11 Skrevet 14. oktober 2015 ... Det står vel 500 kr. Selv om jeg mener dette også er en del. Anonymous poster hash: e7297...d6a Hun skrev 500. Anonymous poster hash: 6e84f...bae Åja herregud unnskyld. Kjenner jeg sliter når det kommer flere null etterhverandre. Beklager så mye, avr ikke meningen å være frekk! <3
peppermyntete Skrevet 15. oktober 2015 #12 Skrevet 15. oktober 2015 Lag en diger porsjon chili con carne med masse bønner og lite kjøtt siden bønner er billigere OG sunnere. Kjøp firpakk fisk av billig merke og kok poteter og brokkoli til. Svin indrefilet fra gilde er grisebillig på kiwi, der har dere helgemiddag! Kok fårikål på søndag, også latterlig billig middag. Bak brød selv, eller kjøp husmann knekkebrød. Spis havregrøt kokt på vann med en klatt syltetøy/eple i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå