AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #1 Skrevet 14. oktober 2015 Er det veldig dumt, eller er det ok å vise sin interesse? Der er ikke snakk om lenge etter, men hadde ikke anledning til å søke før fristen gikk ut. Eller kan de da ikke ta søknaden i betraktning? Anonymous poster hash: 1551b...0aa
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #2 Skrevet 14. oktober 2015 Ring og snakk med dem. De kan gi deg svar. Anonymous poster hash: 6c1b6...17f 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #3 Skrevet 14. oktober 2015 Er det veldig dumt, eller er det ok å vise sin interesse? Der er ikke snakk om lenge etter, men hadde ikke anledning til å søke før fristen gikk ut. Eller kan de da ikke ta søknaden i betraktning? Anonymous poster hash: 1551b...0aa Det kommer helt an på om det er det offentlige eller det private. Det offentlige har regler å forholde seg til på sånt, det private gjør som de vil. Ring dem og spør, si at du ikke så annonsen/utlysningen før det var for sent, men at du synes stillingen ser veldig interessant ut og gjerne vil søke likevel, om det er håp om at de vil behandle søknaden din. Anonymous poster hash: 80f78...16c
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #4 Skrevet 14. oktober 2015 Det kommer helt an på om det er det offentlige eller det private. Det offentlige har regler å forholde seg til på sånt, det private gjør som de vil. Ring dem og spør, si at du ikke så annonsen/utlysningen før det var for sent, men at du synes stillingen ser veldig interessant ut og gjerne vil søke likevel, om det er håp om at de vil behandle søknaden din. Anonymous poster hash: 80f78...16c Ok, så det er ikke mulig i det offentlige selv om det kun er en dag etter? Anonymous poster hash: 1551b...0aa
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #5 Skrevet 14. oktober 2015 Der hvor jeg jobber, og det er i staten, så blir man ikke vurdert om man søker etter fristen. Anonymous poster hash: e8c58...c64
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #6 Skrevet 14. oktober 2015 Får du i det hele tatt søkt etter frist? Hos oss forsvinner utlysningen fra søknadsportalen etter fristen. Anonymous poster hash: e558c...a2e
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #7 Skrevet 14. oktober 2015 Får du i det hele tatt søkt etter frist? Hos oss forsvinner utlysningen fra søknadsportalen etter fristen.Anonymous poster hash: e558c...a2e Jeg har kontaktopplysningene ja, det er i en annen avdeling på jobben der jeg allerede jobber. Anonymous poster hash: 1551b...0aa
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #8 Skrevet 14. oktober 2015 Du kan alltids ringe og spørre, men jeg tenker at en frist er en frist, og klarer du ikke å overholde den er du ikke interessert nok. Klart, man kan komme over annonser tilfeldig, men er fristen utløpt er du rett og slett for seint ute. Du kan istedet sette opp at du ønsker å motta varsel om flere stillinger fra gitt firma blir lyst ut, eller sende en åpen søknad til firmaet og tilby dine kvalifikasjoner. Evt ta en telefon og forhøre deg om stillingen og om nye tilsvarende stillinger kommer til å bli lyst ut.Anonymous poster hash: 76bc7...61c
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #9 Skrevet 14. oktober 2015 Jeg har kontaktopplysningene ja, det er i en annen avdeling på jobben der jeg allerede jobber.Anonymous poster hash: 1551b...0aa Men søknaden skal vel leveres elektronisk gjennom webcruiter eller lignende??Anonymous poster hash: e558c...a2e
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #10 Skrevet 14. oktober 2015 Men søknaden skal vel leveres elektronisk gjennom webcruiter eller lignende??Anonymous poster hash: e558c...a2e Den kunne det ja, men det stod ikke som et krav. Anonymous poster hash: 1551b...0aa
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #11 Skrevet 14. oktober 2015 Du kan alltids ringe og spørre, men jeg tenker at en frist er en frist, og klarer du ikke å overholde den er du ikke interessert nok. Klart, man kan komme over annonser tilfeldig, men er fristen utløpt er du rett og slett for seint ute. Du kan istedet sette opp at du ønsker å motta varsel om flere stillinger fra gitt firma blir lyst ut, eller sende en åpen søknad til firmaet og tilby dine kvalifikasjoner. Evt ta en telefon og forhøre deg om stillingen og om nye tilsvarende stillinger kommer til å bli lyst ut.Anonymous poster hash: 76bc7...61c Kan man sende åpne søknader til et offentlige da? Anonymous poster hash: 1551b...0aa
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #12 Skrevet 14. oktober 2015 Den kunne det ja, men det stod ikke som et krav. Anonymous poster hash: 1551b...0aa Hvis de bruker webcruiter, noe de mest sannsynlig gjør, så kommer ikke søknaden til å telle om den blir levert på annen måte. Det kan også oppfattes som at du ikke har lest utlysningen ordentlig, og det er ikke positivt. Kontakt den personen som har ansvaret før du søker ihvertfall. Anonymous poster hash: c4af1...406 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #13 Skrevet 14. oktober 2015 Kan man sende åpne søknader til et offentlige da? Anonymous poster hash: 1551b...0aa Det kommer an på kommunen og avdelinge. Her i min kommune tar skoler og barnehager i mot åpne søknader (kun på nett/webcruiter), men ingen andre avdelinger gjør det. Anonymous poster hash: c4af1...406
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå