Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag ringte legen med en uhyggelig nyhet om at på prøvene hn hadde tatt var det oppdaget celleforandringer.. Så nå sitter jeg med 2 utfall. Er jeg gravid nå, er det OK, men de må følge nøye med hele svangerskapet. Er jeg ikke gravid skal jeg ikke begynne på pergo som var planen, men stoppe prøvingen til vi har tatt fler prøver og finne ut om vi skal operere..

Jeg er så sykt deppa og sur! Åååå! Hvorfor tenker jeg!

Er det noen her som har vært igjennom dette selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke det, men sender deg noen varme tanker :blomst:

Kjedelig situasjon for deg. :(

Skrevet

Takk skal dere ha :) håper det er en enkel og rask prosess, men tviler egentlig :/

Skrevet

Takk skal dere ha :) håper det er en enkel og rask prosess, men tviler egentlig :/

Tankegangen din må være positiv for at ting skal gå bra :-)

Skrevet

Jeg har opplevd dette, men jeg var ikke gravid, da. Jeg hadde (oppdagede) celleforandringer i ca. 6 måneder før jeg ble konisert. Dette var et enkelt inngrep der de brente vekk med laser. Dette er flere år siden, og jeg har hatt helt normale prøver siden den gang. Celleforandringer er veldig vanlig, og for mange, går det bort av seg selv. Men legene må selvsagt følge dette opp, da det kan utvikle seg til kreft. Prøv å ta det med ro, dette går nok helt fint. Det er selvsagt kompliserende om du er gravid eller vil bli det, men dersom du ikke er gravid nå, ville jeg bedt dem å prioritere å komme frem til en løsning, ev. operasjon snarest. Hvis du er gravid, går det nok fint da også, så lenge du blir fulgt nøye opp.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har opplevd dette, men jeg var ikke gravid, da. Jeg hadde (oppdagede) celleforandringer i ca. 6 måneder før jeg ble konisert. Dette var et enkelt inngrep der de brente vekk med laser. Dette er flere år siden, og jeg har hatt helt normale prøver siden den gang. Celleforandringer er veldig vanlig, og for mange, går det bort av seg selv. Men legene må selvsagt følge dette opp, da det kan utvikle seg til kreft. Prøv å ta det med ro, dette går nok helt fint. Det er selvsagt kompliserende om du er gravid eller vil bli det, men dersom du ikke er gravid nå, ville jeg bedt dem å prioritere å komme frem til en løsning, ev. operasjon snarest. Hvis du er gravid, går det nok fint da også, så lenge du blir fulgt nøye opp.

Lykke til!

Tuuuuuen takk for at du delte! :)

Skrevet

så kjedelig med en sånn bekymring! Det som er trasig med celleforandringer (regner med det er livmorhalsen, og ikke livmoren) er jo den der "vent å se"-tiden som er... Lette celleforandringer går jo som regel vekk av seg selv når en "venter og ser", mens grove må behandles med et lite inngrep. Inngrepet er veldig raskt unnagjort, det tar under 20 minutter, og gjøres de fleste steder i lokalbedøvelse :) Det går helt fint, og det kommer du til å klare med glans!

Celleforandringer på livmorhalsen er kjempevanlig påvirker ikke evnen til å bli gravid etter inngrepet. Men forstår godt at det er trasig å måtte vente nå, på resten av prøvene. Krysser fingrene for at det er lette celleforandinger og at dere får grønt lys til å fortsette prøvingen! Evt at du kommer fort til behandling sånn at dere kan begynne igjen :) Jeg lot faktisk være å ta celleprøve før graviditeten nettopp av denne grunn, uansvarlig som det høres ut. Det må sies at det bare var to år siden jeg hadde gjort det sist uansett da. 

(jobber itlfeldigvis med dette her)

Skrevet

Tankegangen MÅ ikke være noe som helst.

TS: det er, som flere skriver, sannsynligvis helt ufarlig. Nen det er ekkelt å gå sånn og være bekymret! Sender deg alle gode tanker og håper dere snart får fortsette prøvingen (eller at du er gravid as we speak!!).

Anonymous poster hash: 4c8fc...81b

• Liker 2
Skrevet

Tull, man kan ikke tenke vekk sykdom

Anonymous poster hash: 6510d...ccd

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar :) det går mye bedre nå, og er mye roligere i forhold til dette siden dere er så flinke til å gi gode svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...