Gå til innhold

Ønsker deres mening om barn som flyr alene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså mitt barns far bor nå i Spania, og har bodd der nå et halvt år. Barnet mitt er 7 år, og han ønsker at barnet skal besøke han nå i spania i juleferien eller vinterferien. Han betaler såklart. Men jeg merker at det det stresser meg veldig at han skal fly alene. Barnet sier også at det ikke vil fly uten meg. Jeg tenker litt på at vi kan ta en ferie sammen, men da vet jeg ikke helt når det kan bli. Hva tenker dere om en 7 åring som skal fly alene?

Anonymous poster hash: dbfc3...98b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg var 9 eller 10 da jeg fløy alene første gangen. Jeg var livredd. Og gråt . en gammel dame som satt over gangen satt å trøstet meg.   

Jeg hadde ikke klart å sende barnet mitt til utlandet alene allefall. Muligens i Norge. 

Anonymous poster hash: 4532e...705
  • Liker 5
Skrevet

Off, nei. Dette går ikke. Dette må utsettes et par år MINST. Eller så kan dere ta det som en ferie sammen når du har tid. Siden barnet bare er 7 kunne vel kanskje faren ha komt til Norge på tur også?

Anonymous poster hash: 18ca8...951

• Liker 2
Skrevet

Sønnen her var 5 første gangen han reiste alene. Men han synes det var spennende, og følte seg stolt og stor når det gikk helt uten problemer. Det kommer altså helt an på barnet, og det er en forutsetning for at de får være med at de ikke er uhåndterlig redde. Min eide ikke sjenanse som liten og var ikke redd for å snakke med fremmede.

• Liker 4
Skrevet

Mitt barn fløy alene første gang som 5 åring. Det ble et par flyturer før det sa fullstendig stopp, uten at jeg skal utdype det mer. Nå er det over 2 år siden, og han vil fremdeles ikke fly alene. 

Jeg tenker at så lenge flyturen skjer på barnets premisser og barnet selv er komfortabel med det, så er det greit. Dere kan jo forsøke om barnet vil, så ser dere fort om det fungerer for dere eller ikke. 

Skrevet

Sønnen her var 5 første gangen han reiste alene. Men han synes det var spennende, og følte seg stolt og stor når det gikk helt uten problemer. Det kommer altså helt an på barnet, og det er en forutsetning for at de får være med at de ikke er uhåndterlig redde. Min eide ikke sjenanse som liten og var ikke redd for å snakke med fremmede.

Jeg har også god erfaring med at barna har reist alene og følt seg trygge i situasjonen.

De reiste til Spania alene fra de var 5.

Det må være barnet selv som bestemmer tenker jeg..

Litt forsiktig overtaelse er ok, da ser man jo hvor dypt evt frykt sitter.

Ofte får de jo engstelse fra foreldrene sine...

Anonymous poster hash: ef473...0b8

Skrevet

De kan da uansett ikke reise alene til utlandet når de er under 16 år!

Anonymous poster hash: 3ebd8...12e

• Liker 2
Skrevet

Jeg har også god erfaring med at barna har reist alene og følt seg trygge i situasjonen.

De reiste til Spania alene fra de var 5.

Det må være barnet selv som bestemmer tenker jeg..

Litt forsiktig overtaelse er ok, da ser man jo hvor dypt evt frykt sitter.

Ofte får de jo engstelse fra foreldrene sine...

Anonymous poster hash: ef473...0b8

Jeg tror jeg var hans rake motsetning som liten selv, men han ble nå ganske uredd av seg. Hvordan det nå gikk til :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg fløy alene veldig ofte fra jeg var 5 år. Ca hver jul og sommerferie, fordi familien vår bor i nord og vi bor i sør, så når det var sommer/juleferie ønsket jeg å være mest mulig med familien mens mamma bare tok seg noen dager / en uke fri så fikk jeg være der hele skoleferien om jeg ønsket det.

Kan ikke huske det var noe problem, men det er vel fordi jeg alltid gledet meg så utrolig mye til å komme frem.

• Liker 1
Skrevet

Utrolig uaktuelt for familiens 7-åring her. Jeg ser for meg et veldig redd barn hvis noe oppstår og flyet må mellomlande et annet sted, kanskje passasjerene må vente i flere timer på en annen flyplass, kanskje far slurver og ikke rekker fram til flyplassen før landing. Nå er ikke barna her veldig flyvante da, bare 1 ferie årlig i snitt.

Anonymous poster hash: de401...c39

• Liker 1
Skrevet

Utrolig uaktuelt for familiens 7-åring her. Jeg ser for meg et veldig redd barn hvis noe oppstår og flyet må mellomlande et annet sted, kanskje passasjerene må vente i flere timer på en annen flyplass, kanskje far slurver og ikke rekker fram til flyplassen før landing. Nå er ikke barna her veldig flyvante da, bare 1 ferie årlig i snitt.

Anonymous poster hash: de401...c39

Barna blir jo tatt hånd om hele veien. Også hvis noe uforutsett skulle skje. Og kontaktinformasjon utveksles, de ringer til den som skal hente hvis han ikke står i ankomsthallen.

• Liker 1
Skrevet

Sønnen min har flydd alene annehver helg siden han var 5 år. Nå er han 8. Det har aldri vært noe problem under reisen. 

Anonymous poster hash: 5f309...2d5
Skrevet

Det hadde vært helt uaktuelt. Jeg hadde heller tatt meg fri og reist med barnet, eventuelt måtte far ha gjort det. Min ex ønsket ikke at barna skulle reise alene i så mange timer, selv når de var 9 år, så han tok selv flyet ned hit, sjekket inn på hotell og reiste med barna dagen etter :) Selvom vi ikke passet sammen lenger, er jeg veldig stolt av å ha en sånn mann som far til mine barn!

Anonymous poster hash: 4d9d5...3cc
  • Liker 2
Skrevet

De kan da uansett ikke reise alene til utlandet når de er under 16 år!

Anonymous poster hash: 3ebd8...12e

Joda!

• Liker 2
Skrevet

Hadde aldri i livet sendt barnet mitt alene med fly når det var så lite. Har du virkelig tenkt å tvinge barnet, siden det sier at det ikke har lyst til å fly uten deg..... Lurer litt på hvem som har mest glede av samværet jeg da... Barnet eller far?

Anonymous poster hash: ab9f2...779
  • Liker 1
Skrevet

Min nivø har reist alene med fly innenlands fra han var 5 år. Det har ikke vært noe problem. Flyvertinnene har fulgt ham helt til bagasjebåndet, der vi plukket ham opp. Ved retur får ci følge ham helt inn i flyet.

Skrevet

Hadde aldri sendt i vei barna mine på fly alene så tidlig.

Hadde heller flydd ned sammen med han og tatt en ferie selv etter at sønnen hadde blitt med faren sin.

Anonymous poster hash: e2b79...424

• Liker 2
Gjest Magnifiq
Skrevet

Om han ikke vil, så er det ikke greit.

Min seksåring kunne fint gjort det. Så lenge de er trygge i situasjonen, så ser jeg ingen grunn til at de skal la være?

Skrevet

Altså mitt barns far bor nå i Spania, og har bodd der nå et halvt år. Barnet mitt er 7 år, og han ønsker at barnet skal besøke han nå i spania i juleferien eller vinterferien. Han betaler såklart. Men jeg merker at det det stresser meg veldig at han skal fly alene. Barnet sier også at det ikke vil fly uten meg. Jeg tenker litt på at vi kan ta en ferie sammen, men da vet jeg ikke helt når det kan bli. Hva tenker dere om en 7 åring som skal fly alene?

Anonymous poster hash: dbfc3...98b

Jeg har sendt min eldste, men ikke min yngste  alene i den alderen. Ingen problem, han storkoste seg. 

Men det handler om barnet og deres følelser, og når barnet ikke vill, er det barnet som bestemmer. 

Så når yngstemann ikke var klar for å reise alene, så slapp han. (selv om han angret grasat når han ble eldre og forsto at storebroren faktisk en gang hadde vært tøffere enn han. )

Skrevet

Jeg var fem år første gang jeg reiste alene, skulle besøke faren min. Ble såå godt tatt vare på av flyvertinnene, og hadde noen ved min side fra jeg forlot mamma og til jeg traff pappa. Gikk kjempefint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...