Gå til innhold

Leggetid en evig strid !!! eller ??


~~~Vikki~~~

Legge tid, evig strid ?  

  1. 1. Legge tid, evig strid ?

    • jeg har gitt opp !!!!!!!!!!
      0
    • hadde problemer før men ikke nå./se mine tips nede på siden.
      0
    • bare i helgene.
      2
    • Ja,altid !!!
      2
    • Nei ikke i det hele tatt :-)
      22


Anbefalte innlegg

har to barn en på snart 3 år og en på snart 1 år.

har stooooooooore problemer å få eldste mann til å legge seg på kvelden.

vi måtte for en stund siden slutte med tupplur på dagen,noe han har hatt fra en var baby. så nå er det slik at når han skal legges så kommer han ned i stuen 8-11 ganger før han gir opp og det er såååååfrusterende..

han er trøtt!!!! det er ingen tvil om det.

har prøvd mangen metoder.men det er altid en unskyldning for å komme den."eg e tøst" "bytte bleie mamma" "eg sitte 5 minutter?" osv........

vi har prøvd å være snill og kosete. men da har det motsatt virkning. han kommer ned uansett hva vi sier.vi har pøvd å være bestemt.det fungere AV OG TIL. vi har blidt frustert og sint og det fungerer også lit oftere enn AV OG TIL. men vil jo ikke legge ahn med den avsluttningen på dagen at mamma og pappa er sint....

er sååå frustrert.... nå begynner jo de begge i barnehagen i august. så da kommer jo søvene av seg selv om kvelden og da blir det ikke noe problem.men hva i alle dager skal jeg gjøre frem til da????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ei skolejente på 4 år. Hun legger seg nesten alltid rundt 19.30, nå i skoleferien blir det kanskje nærmere 20.30. Hun tar som regel ingen lur midt på dagen, kun en liten en på de aller varmeste dagen.(Her vi bor er det for tiden rundt 35 grader i skyggen.) Skal vi noe spesielt på kvelden kan hun gjerne være seint opp en kveld, uten at det ødelegger de faste rutinene.

Legge rutinene vår er greie. Dersom pappa er kommet hjem fra jobb før hun skal legge seg, leser han en bok for henne. Så må jeg inn å synge to faste sanger. Så er det Natta.

Hvis ikke pappa er hjemme(noe som er veldig vanlig :evil: ) leser mamma en bok eller to først, så to sanger....så er det natta.

Det hender hun kommer en liten tur inn i stua igjen, men som regel er hun så trøtt at hun sovner før jeg lukker døren. :wink: Kommer hun inn i stua, er det rett tilbake til sengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok ikke hjelpe deg.

Jeg har vært ulovlig heldig når det gjelder dette med å legge seg.

Jenta mi på snart 4 kommer aldri ut av rommet etter ho er lagt seg. Ho få lov å ha noen leker i senga og der blir hun.

Her kommer noen *LeggSegOgSovUtenMas* vibber........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er min sønn bare 1/2 år, så kanskje jeg kan svare bedre om noen år, men per. d.d så er det bar og putte han i seng, og så sover han til neste morgten :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Vikki!

Vi bor i USA. Hun har nå gått ett år på Pre-school, noe hun trives veldig godt med. :D

Eneste rådet jeg kan komme med er at dere må være strenge når gutten står opp igjen, ikke la han prøve seg med noe tull.

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Gjest Mia32

Har en gutt på snart 4 år og kjenner igjen problemet, de kveldene han begynner sånn går jeg bare inn og legger meg ved siden av han (det er utrolig nok plass til meg :lol: ). Da ofrer jeg ca.ti minutter på det og han har stort sett sovnet i løpet av de minuttene...Det er vært en forsøk :)

Mitt problem er heller at barna våkner om natten og har tisset på seg eller vil sove i sengen vår, hva kan jeg gjøre med det ? Har noen et forslag der?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cassandra, ikke innlogget

En gutt på snart fire år som tisser i senga.... vel... da ville jeg latt ham ha på seg en truse bleie om natten. Da slipper han å våkne på grunn av det i alle fall. Når det gjelder barn som kommer for å sove i mammas seng så er det bare en ting å gjøre: følge barnet tilbake til hans seng. Om igjen, og om igjen, og om igjen. Alt dette har jeg gjort selv. Det tar tid, men det fungerer.

Det samme med barn som stadig står opp igjen. Følge tilbake til senga, følge tilbake til senga............ osv osv osv.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to barn, en på nesten 6 og en på 18 mnd. Eldstemann er i seng klokken 20.00 cirka hver kveld - blir det senere så våkner han bare tidligere om morgenen. Selvsagt får han innimellom lov, men vi prøver å holde den tiden, han er trøtt selv også da. Når han var mindre (ca. 3 år) hadde vi samme problemer som jeg leser her med å stå opp av sengen og finne på alle mulige unnskyldninger... men; vi fulgte han konsekvent i seng igjen. Det tok en stund, men til slutt gav han tydeligvis opp! Ellers har han aldri vært noe problem å legge.

Minstemann har vært som eldstemann siden hun var bare noen uker. Hun er i seng ca. 19.00. Legger seg rett på magen og sover uten en lyd. Nå når vi var på ferie og på fremmede steder var hun ikke helt med på at vi gikk ut igjen med èn gang, så da satt vi gjerne ved siden av til hun sovnet. Dette har vi nå brukt 3 dager på å "avskaffe" hjemme - med full hyling når vi gikk - så etter et par minutter ble det stilt.

Konsekvens er det eneste som hjelper tror jeg - i tillegg til faste rutiner :briller: Det er i allefall vår beste oppskrift, og har fungert meget bra på våre barn.. Så klart er barn forskjellig, så det er vel bare å føle seg frem. Stå på - det løser seg til slutt - hvis DU vil...

* Cicci * :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er ikke typen til å sitte å lese eventyr osv, på sengekanten, derfor har jeg fra barna vare små lagt de rett ned, lått av lyset og gått. Det har fungert perfekt for meg, da de aldri har gitt en lyd etter sengetid. Har to barn på 4 år og 1/2 år.

Vi koser heller litt mens de enda er oppe, slik at barna roer seg ned litt før sengetid.

Tror nok at hvis foreldrene er rolige og sikker, så vil barna også bli det.

More :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...