Gå til innhold

Hvilke ulikheter er en dealbreaker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvilke ulikheter som er en dealbreaker for deg når du dater en person.

F.eks politisk syn, utadvendt/innadvendt, økonomi, ulik humor, forskjellig behov for sosial omgang, etc. 

Anonymous poster hash: bcd56...d25
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Balian de Ibelin
Skrevet

Om jeg skulle ha blitt sammen med ei. Så hadde det vært dealbreaker om hun ville giftet seg og ha barn. Jeg ville ikke gifte meg og jeg vil ikke ha barn. Så dette hadde vært en dealbreaker for min del. Jeg kunne aldri blitt sammen med ei som vil gifte seg og ha  barn. Det ville jo heller ikke vært riktig at ei som vil ha dette hadde kastet bort tiden på meg. I steden for å finne seg en som vil dette.

Skrevet (endret)

Det hadde vært kjedelig hvis humoren hans var som å lese Arabisk. Hvis han hatet dyr. At han var sinna hele tiden. Hvis han var inn og ut av fengsel. Hvis han konstant var dritings eller dopa. Levde et liv som religiøs. Bare likte å ha nugatti på brødskiva og bare likte fiskekaker til middag. At han var vanskelig å samarbeide og generelt kommunisere med. At han alltid skulle ta en selfie. At han var sykelig sjalu og ville kontrollere alt sammen i hverdagen. At han var aseksuell. Sykelig avhengig av sex og voldtok meg i søvne. At han hadde rosa hår. At han likte kvinneklær. At han hadde et mistenksomt forhold til barn/dyr. Alvorlige psykiske problemer som virkelig hemmet oss begge kraftig i hverdagen. Alltid var negativ. Firkantet tankegang. Svart/hvitt tankegang. At han var ukritisk. At han tenker og handler som en 4-åring ville gjort. Ikke til å stole på. Irrasjonell. Alltid offer. At han ikke hadde særegenheter med "stil".

-Og masse mer.

Endret av 20052014
Skrevet

Ambisjoner og syn på sunn mat/trening

Anonymous poster hash: 2cb98...807
Skrevet

Religion, politisk ståsted, han liker ikke dyr, vil ikke ha barn, har ingen ambisjoner ang jobb og utdanning, MÅ være sosial hele tiden og velger alltid sosiale tilstelninger foran en kveld foran tven.

Skrevet

Ulike ønsker for barn/ikke barn, stor avstand politisk, og veldig ulik humor er de første tingene jeg kommer på som er absolutte dealbreakere.

Skrevet

Stor forskjell i temperament og veldig ulik humor.

Skrevet (endret)

Endret av annebanane
Skrevet

Mine dealbreakere er godt spredd: religiøs, laktoseintolerant, liten seksuell lyst, ingen førerkort, lite eventyrlysten, liten lyst på sosial omgang og om han blir lett sint.

Kan jeg spørre om hvorfor laktoseintolerant og ikke førerkort er deal breakere for deg?

For meg er det deal breaker hvis han ikke har humor, er religiøs, har ustabil psyke/temperament, og er lite tolerant.

Skrevet

Mangel på selvironi er deal breaker

• Liker 1
Skrevet (endret)
Mythic skrev (På 14.10.2015 den 18.36):

Endret av annebanane
Skrevet

Godt spm! Det med laktoseintolerant er på grunn av det enorme styret det var med en som var det. Jeg rett og slett elsker melk og melkeprodukter, og selv om det finnes substitutter er jeg ikke villig til å "gi det opp" i lengden.

Ingen førerkort, og ikke minst ikke villig til å ta førerkort, er for praktiske (og egoistiske) grunner. Jeg er fra et sted hvor en MÅ kjøre bil for å komme dit. Per i dag bor jeg i by, men en gang i fremtiden er ikke det sikkert. Kollektivtransport er ikke godt utbredt over alt, og jeg nekter å være den som må fikse alt fordi jeg kan kjøre. Også elsker eg bilturer overalt, og vil gjerne kunne dele det med en annen.

Takk for svar :)

Skrevet

Mine dealbreakere er godt spredd: religiøs, laktoseintolerant, liten seksuell lyst, ingen førerkort, lite eventyrlysten, liten lyst på sosial omgang og om han blir lett sint.

Laktoseintolerant? Hvis det er eneste "feilen" kan det jo lett løses, det finnes medisiner, melk, fløte etc uten laktose.

Mangel på selvironi er deal breaker

Ja!

Skrevet (endret)
SiMa skrev (På 14.10.2015 den 18.55):

Endret av annebanane
Skrevet

Trening / Kosthold vil være en dealbreaker om dette er noe hun ikke er interresert i så vil ikke vi fungere sammen.

Skrevet

laktoseintolerant

Synes glutentullet er verre.

Skrevet

Vet det er sært, men de uten laktose er virkelig ikke det samme :fnise: men nå er min erfaring med en laktoseintolerant mann potensielt kategorisert under det ekstreme også. Finnes jo en mellomting, som med mye.

Jai vet. Det er litt som med den iskaffen med latte, den er liksom like god, men den er jo ikke det. Den har den ekle laktosefrie ettersmaken, den litt mer tjukkere konsistensen. :(

Anonymous poster hash: 12ac2...d4c

Skrevet

Vet det er sært, men de uten laktose er virkelig ikke det samme :fnise: men nå er min erfaring med en laktoseintolerant mann potensielt kategorisert under det ekstreme også. Finnes jo en mellomting, som med mye.

Jeg er enig i at laktosefrie produkter ikke er det samme. Min erfaring med laktoseintoleranse er innen i familien, ikke en jeg deler hverdagen min. Og mitt familiemedlem er absolutt ikke av de ekstreme, tar gjerne litt mageplager for å få riskrem til jul, f.eks.

Skrevet

politisk side, ulik humor, om han ikke er like åpen og ærlig som meg (innestenger følelser og tanker)

Anonymous poster hash: 2eb6a...5b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...