Gå til innhold

Ville du forventet gave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk innbydelse til en kusines bryllup. Har ikke snakket med henne på årevis, har bare sagt "hei" når jeg har sett henne tilfeldig i hjembygda, ca en gang i skuddåret.

Regner med de har sendt innbydelse til "hele slekta", siden jeg fikk en.

Jeg har andre planer den helga, men hadde uansett ikke ønsket å reise helt dit han bor bare for dette bryllupet. Er det forventet at jeg gir gave siden jeg fikk innbydelse? Er jeg frekk om jeg ikke gir?

Anonymous poster hash: 93487...2b7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok gitt en liten gave, om du er usikker så tror jeg det er bedre at du gir enn at du ikke gir. Kanskje dere får mer kontakt i framtiden, hvem vet. Ville nok vært på den sikre siden. 

Skrevet

Jeg hadde ikke forventet gave, men det er jo hyggelig av deg å gi en liten oppmerksomhet. Typ håndklesett, stearinlys i god kvalitet, en rimelig ting fra ønskelisten hvis de har, en kokkekniv av grei kvalitet.

Skrevet

Hva med spleisegave? Du, evt søsken og foreldrene dine?

Skrevet

Ja, da er du litt frekk hvis det er tilfellet.

Anonymous poster hash: 3c042...687
Gjest gjestvest
Skrevet

Noen ganger skal en ikke tenke forventninger men heller tanke. Han ga deg en tanke, hvorfor ikke gi ham en tanke tilbake. 

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg hadde ikke forventet gave fra folk som ikke kunne komme. 

Skrevet

Jeg hadde ikke forventet gave om jeg var bruden. Men jeg ville selv gitt en liten oppmerksomhet i dette tilfellet. Vise at man bryr seg tilbake. Det trenger ikke å være dyrt. Og så ville jeg gjerne tatt en hyggelig telefon og takket for innbydelse, sagt at jeg dessverre ikke har mulighet å komme, ønske dem lykke til og slikt. Kanskje man kan komme litt nærmere hverandre på et senere tidspunkt også? Være litt åpen og hyggelig :) Man må selvsagt ikke ha like nært forhold til alle i familien, men det er jo greit å være hyggelig slik man har positive tanker om hverandre neste gang man treffes. 

• Liker 1
Skrevet

Når dere har hatt så lite kontakt hadde jeg ikke forventet noen gave. Men det hadde vært hyggelig likevel, men trenger ikke være noe dyrt. 

Skrevet

Jeg hadde nok gitt en liten oppmerksomhet iallefall. Men jeg hadde ikke forventet å få (som brud). 

Skrevet

Jeg bruker alltid å sende en liten oppmerksomhet hvis jeg ikke kan komme.

Gjest Margit Spat
Skrevet

Til søskenbarn som har giftet seg har jeg gitt gave, enten jeg har vært invitert eller ikke.
Hadde jeg vært brud, ville jeg blitt glad for gave, men jeg ville ikke forventet det, eller blitt fornærmet om jeg ikke fikk gave av noen som ikke kunne komme.

Skrevet

Jeg anser det som ren høflighet å gi en gave i selskaper jeg er bedt i, enten jeg kommer eller ikke.

Anonymkode: b82d0...14e

Skrevet

Ville jeg forventet gave? Ja. Ikke noe stort som en kjøkkenmaskin eller et middagsservice. Men en kaffekanne, liten pengesum, lysestake eller sitronpresse.

Anonymkode: 4e858...42f

Skrevet

Hadde verken gitt eller forventet gave. ingen plikt å gi gaver til selskap man ikke kan gå i.

Anonymkode: bd56b...151

• 3 uker senere...
Skrevet

Selv _forventer_  jeg aldri å få gave fra noen, men synes alltid det er hyggelig å både få og gi. Jeg hadde absolutt gitt gave selv om jeg måtte ha meldt avbud. Ja det hender også at jeg gir en liten oppmerksomhet selv om vi ikke er bedt!

Skrevet (endret)

Siden du ikke kan komme og heller ikke er close med henne, så ville jeg bare sendt et fint kort :)
Selv hadde jeg ikke forventet noe mer i en slik situasjon, men blitt litt skuffet om jeg ikke fikk et kort i det minste.

Endret av Sjay

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...