Gå til innhold

Gjøre smørost mer spennende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes smøroster som baconost, skinkeost osv. er godt av og til, men jeg synes fort det blir veldig kjedelig. Kan liksom ikke toppe det med agurk, tomat, paprika osv. Hvordan kan jeg gjøre den mer spennende? Og kan de brukes på andre måter en på brød/knekkebrød?

Anonymous poster hash: 67ad5...7ca
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aller først.Hvorfor kan du ikke toppe det med agurk,tomat,paprika osv? Jeg gjør i hvert fall det. Og det finnes forsåvidt smøroster som har mere spennende smak enn bacon,skinke etc.

Andre ting det kan brukes til er f.eks å lage deg wraps med f.eks lomper.

Anonymous poster hash: 47593...24a
  • Liker 2
Gjest Ennasus
Skrevet

rist brødskiva og ta på et par tynne skiver ost og et par skiver vossafår. Putt i mikron i et par sekund så osten og vossafåren blir "svett", men ikke smeltet :) blir på en måte skinkeost istedet for smør..

Skrevet

Jeg synes smøroster som baconost, skinkeost osv. er godt av og til, men jeg synes fort det blir veldig kjedelig. Kan liksom ikke toppe det med agurk, tomat, paprika osv. Hvordan kan jeg gjøre den mer spennende? Og kan de brukes på andre måter en på brød/knekkebrød?

Smøreost med pepperoni eller salami, smaker himmelsk på brødskive som har vært noen sekunder i microen :spise: (Gjerne med noen salamiskiver + rød paprika under smøreosten, og oregano oppå smøreosten) 

Anonymous poster hash: 621d6...58b

• Liker 1
Skrevet

Aller først.Hvorfor kan du ikke toppe det med agurk,tomat,paprika osv? Jeg gjør i hvert fall det. Og det finnes forsåvidt smøroster som har mere spennende smak enn bacon,skinke etc.

Andre ting det kan brukes til er f.eks å lage deg wraps med f.eks lomper.

Jeg synes liksom ikke det helt passer sammen:P Men jeg hadde nettopp persille på da, det var nå godt i alle fall:) Jeg finner også stort sett bare de vanlige med bacon, reker, skinke, osv., men butikken jeg har her er ikke så stor da.

Smøreost med pepperoni eller salami, smaker himmelsk på brødskive som har vært noen sekunder i microen :spise: (Gjerne med noen salamiskiver + rød paprika under smøreosten, og oregano oppå smøreosten) 

Anonymous poster hash: 621d6...58b

Varm smørost på brødskive?O_o Jaja, skader vel ikke å prøve :fnise:

Skrevet

Jeg synes liksom ikke det helt passer sammen:P Men jeg hadde nettopp persille på da, det var nå godt i alle fall:) Jeg finner også stort sett bare de vanlige med bacon, reker, skinke, osv., men butikken jeg har her er ikke så stor da.

Ok :) Jeg synes også det er godt med røbeter og sylteagurk hvis du liker det. Men hvis du skulle finne noen andre kan jeg i hvert fall anbefale kavli smørost med karve eller magerost med soltørket tomat og basilikum.

Andre gode er philadelphia og snøfrisk.

Og snøfrisk er veldig god sammen laks(hvis du liker det) på lompe.

Skrevet

Baconost og avokado er en veldig god kombinasjon.

Det er også godt med bacon- eller skinkeost på toasten under osteskiven i toastjernet. :)

Skrevet

Smøreost på eller inni omeletten

Skrevet

Ta kruspersille eller basilikum på :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...