Cambria Skrevet 14. oktober 2015 #1 Del Skrevet 14. oktober 2015 Har brukt mye tid på buss og dermed fått med meg mye diskusjoner passasjerer har hatt med sjåføren. Det som slår meg er at bussjåføren alltid er enig med passasjeren. Handler dette om service og at det er lettest og noe som forventes av dem eller er de faktisk alltid enige? Det diakuteres jo alt mulig innenfor politikk. Veger, skole, innvandrig (veldig mye av det i det siste), arbeidsmiljøloven osv. Noen som vet noe mer om det med at sjåføren alltid er enig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Heftig Skrevet 14. oktober 2015 #2 Del Skrevet 14. oktober 2015 Tror nok det er jatting, ja. De skal jo følge med på veien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #3 Del Skrevet 14. oktober 2015 Ja, jeg er ingen bussjåfør, men jeg bruker også bare å jatte med hvis slitsome folk absolutt skal prate med meg. Det er så mye enklere enn å forholde seg til hva de faktisk sier. Og folk som absolutt skal konversere med bussjåføren vil jeg si typisk går under kategorien slitsome folk. Anonymous poster hash: af730...710 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #4 Del Skrevet 14. oktober 2015 Har brukt mye tid på buss og dermed fått med meg mye diskusjoner passasjerer har hatt med sjåføren. Det som slår meg er at bussjåføren alltid er enig med passasjeren. Handler dette om service og at det er lettest og noe som forventes av dem eller er de faktisk alltid enige? Det diakuteres jo alt mulig innenfor politikk. Veger, skole, innvandrig (veldig mye av det i det siste), arbeidsmiljøloven osv. Noen som vet noe mer om det med at sjåføren alltid er enig? Jatting. Jeg har aldri vært bussjåfør, men jeg har et par kamerater som har vært det, og begge har nevnt det her. Når du sitter og konsentrerer deg om å styre et kjøretøy på titalls tonn, uten mulighet til å forlate setet ditt og med en person som fint kan komme til å sitte på bussen din fem dager i uken fremover, da gidder du ikke ta en debatt med dem. Da bare gir du dem rett. Klart de også vil høre en og annen mening de er enig i, altså, men de vil nok stort sett si at de er enige enten det stemmer eller ei. Det er ikke så rart. Delvis har de ikke tid eller oppmerksomhet til overs, delvis risikerer de jo å måtte fortsette den samme debatten de neste fem hundre gangene det samme mennesket tar bussen. Anonymous poster hash: 4021f...714 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #5 Del Skrevet 14. oktober 2015 Jeg jobber i et stort selskap, og snakker mye med kunder. Mange av dem har et stort pratebehov. Eks: "Så du at (sett inn navn på kjent person) er død? Hva skjer nå med...?" "Det var ikke mye til straff Northugen fikk gitt! Jeg har ingen sympati for sånne som gjør..." Ellers prøver de å prate politikk eller innvandring eller gud vet hva. Jeg jatter med. De er tross alt bare en del av dagen min i noen få minutter til, og da er det lettere å bare svare "jaja", "huff", "ja, det skjønner jeg at du syns", fremfor å innlede en diskusjon med dem helt unødvendig.Anonymous poster hash: 9f9d6...700 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cambria Skrevet 14. oktober 2015 Forfatter #6 Del Skrevet 14. oktober 2015 Det er dette jeg tenker og. For når jeg har jobba i serviceyrket så har jeg og bare jatta med. Er på jobb så da vil jeg ikke ha noen diskusjon, spesielt ikke om politikk. Så har jo tenkt at det sikkert er en naturlig del av deres yrke også å bare jatte med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå