koldbruna Skrevet 24. september 2004 #1 Skrevet 24. september 2004 Da har jeg fått ny hjemmeside,med nye bilder,ny design og bare en bakgrunn på alle sidene. Har jobbet mye med den i det siste. Hva mener dere om siden min? http://www.home.no/koldbruna Koldbruna
Gjest Myumi Skrevet 24. september 2004 #2 Skrevet 24. september 2004 Jeg synes ikke dere fremstiller dere selv på den beste måten med bilder av dere selv som ser ut som om de er tatt i beruset tilstand. Skjønner ikke helt at noen vil legge ut slike bilder på nettet. Og bildet av deg med hånden nedi skrevet ville jeg fjernet umiddelbart- du er en pen kvinne, legg ut noe mer flatterende.
Grooo Skrevet 24. september 2004 #3 Skrevet 24. september 2004 Fine farger og bra layout, men jeg ble nok kanskje litt svimmel av den sjøsyke overskriften på siden
Gjest Anonymous Skrevet 24. september 2004 #4 Skrevet 24. september 2004 Jeg synes ikke dere fremstiller dere selv på den beste måten med bilder av dere selv som ser ut som om de er tatt i beruset tilstand. Skjønner ikke helt at noen vil legge ut slike bilder på nettet. Og bildet av deg med hånden nedi skrevet ville jeg fjernet umiddelbart- du er en pen kvinne' date=' legg ut noe mer flatterende.[/quote'] Nå spurte hun vel om hva brukerne på forumet syns om hjemmesiden, og ikke om bildene var "sømmelige" nok for oss. Siden var allright den. Oversiktlig og lett og finne fram i.
philippa starck Skrevet 24. september 2004 #5 Skrevet 24. september 2004 Jeg synes ikke dere fremstiller dere selv på den beste måten med bilder av dere selv som ser ut som om de er tatt i beruset tilstand. Skjønner ikke helt at noen vil legge ut slike bilder på nettet. Og bildet av deg med hånden nedi skrevet ville jeg fjernet umiddelbart- du er en pen kvinne' date=' legg ut noe mer flatterende.[/quote'] Myumi da.....
Gjest Sylsreak Skrevet 24. september 2004 #6 Skrevet 24. september 2004 Syns siden var kjempefin jeg! Veldig raskt bildene lasta seg opp og oversiktelig meny! Flinke! Lagde du den selv Koldbruna? At dere drikker på bildene gjør vel ingenting! Har slike bilder på min egen side også. Noen folk eier bare ikke humor, pripne puritanere er de.
Gjest Starya Skrevet 24. september 2004 #7 Skrevet 24. september 2004 Synes siden var helt grei. Litt enig med Grooo om overskriften, den føltes litt tung på øynene (men så er det jo ikke meningen man skal sitte å glo på den så lenge da.. ). Fargevalget var behagelig for øynene, men de røde overskriftene på dyresiden passet ikke helt inn. Flott at du ikke har mønstrete bakgrunn bak teksten. Det var litt vanskelig å lese på gjesteboken, sort bakgrunn og blå tekst er ikke helt øyevennlig. Jeg merket meg at dere har en link som heter "Kontakt oss" som vil åpne mailprogrammet direkte. Personlig synes jeg det er en fordel å la selve mailadressen være linket slik, slik at man kan kopere/lime inn adressen. Det er bare noe jeg pleide å plages med i den tiden jeg var avhengig av å bruke bibliotekmaskiner, eller hadde kluss med mailprogrammet. Men, det er altså bare en personlig preferanse fra min side, de fleste gjør det slik som dere har gjort det. Skal jeg spikke fliser, kan jeg jo også nevne at det skal være albumet, med èn m, men det er nå av underordnet betydning for en slik personlig side. Hovedinntrykket av siden er i alle fall positivt.
koldbruna Skrevet 25. september 2004 Forfatter #8 Skrevet 25. september 2004 Takk for både positve og negative tilbakemeldinger. Bakgrunnen er det en venn som har laget.Jeg har kommentert det med albumet vårt jeg også....at det er skrevet feil,men det ville bare bli tull hvis vi endret det :oops: så jeg lar det bare stå slik. At bildene ikke faller i smak til alle på siden min bryr jeg meg ikke om.Hovedsaken er vel at det er bilder der av meg i det hele tatt. Gjesteboka ble sånn og jeg har prøvd flere ganger og endre fargene,men de går automatisk tilbake til den fargen. Så fort jeg gidder og har tid sånn skal jeg gjøre om overskrifta på siden om dyrene.Det var en prøve på hvordan rødt ble på lilla og det ble ikke bra. Ellers så er jeg rimelig fornøyd med hjemmesiden min slik den ellers er oppbygd. koldbruna
Catzy Skrevet 25. september 2004 #9 Skrevet 25. september 2004 Helt ærlig? Navigeringen er grei. Det eneste som hadde vært fint, er å markere hvilken side du er på i menyen. Men det er egentlig ekstrating, så ikke kjempeviktig. (Tips: hvis du setter bakgrunnen på menybildene til transparent, så kan du sette en annen bakgrunnsfarge på akkurat det menypunktet man er på.) Fargevalg: Greit nok, bortsett fra de røde overskriftene og headeren på siden. Men det vet du allerede. Layout: Helt grei, men ikke spesielt spennende. Oversiktlig. Men teksten kunne fint vært litt smalere i forhold til tekstfeltet. Noen pixler med luft på hver side hadde gjort seg. Font: Skal du bruke kursiv, så får du gjøre det på absolutt alle sidene. Nå er de første i kursiv, og de siste i vanlig font. Dermed blir det litt lite sammenheng visuelt sett, og ser litt slurvete ut. Lær deg å bruke stylesheets, så er det mindre pes å oppdatere fonter senere, og alt blir likt. Og så er det forskjellig fontstørrelse på noen av sidene. Siden om Alf Birger har større skrift enn de andre kursiverte sidene. Kursivert skrift er foresten vanskeligere å lese enn vanlig skrift, så jeg ville nesten anbefalt å droppe kursiven. Og sans-serif-fonter er lettere å lese en serif-fonter, derfor burde du vurdere å heller bruke Arial eller Verdana på alle sidene. Du gjør det allerede på et par, noe som skaper litt liten sammenheng. Og så må du kjøre meny-bildene gjennom en stavesjekk. Det er noen skrivefeil der som ser litt slurvete ut. Når du skal være på nett, så må du skrive rett. Sett liten d i "Litt om Dyrene", liten b i gjestebok, skriv Bryllupsdager i et ord, og ta vekk en m i albumet. Siden er såpass ren og oversiktlig at sånne slurvefeil blir veldig synlige. Så, helt grei side. Ikke superspennende, men den er lett å finne fram på og fungerer kjempefint til sitt bruk. Fiks litt på teksten på menyen, og så blir det enda bedre. Catzy
Gjest Anonymous Skrevet 25. september 2004 #10 Skrevet 25. september 2004 Jeg synes ikke dere fremstiller dere selv på den beste måten med bilder av dere selv som ser ut som om de er tatt i beruset tilstand. Skjønner ikke helt at noen vil legge ut slike bilder på nettet. Og bildet av deg med hånden nedi skrevet ville jeg fjernet umiddelbart- du er en pen kvinne' date=' legg ut noe mer flatterende.[/quote'] Noen tør kanskje å legge ut om sitt rette jeg, isåfall. koldbruna, flott side!
Gjest Pjusk Skrevet 27. september 2004 #11 Skrevet 27. september 2004 Veldig flott tilbakemelding fra Catzy. Oversiktlig side, bifaller ellers Catzy. Jeg skjønner ikke at folk har overskudd eller interesse av å lage en egen hjemmeside. Jeg synes det er morsomt å se på andres, men kunne aldri tenkt meg å lage en selv. Så all ære til dere for det. Dette er kanskje flisespikkeri, men er det virkelig lov å legge ut f.eks. klassebilder på nettet som du har gjort? På skolen/barnehagen til barna mine er det ikke alle barna det er lov til å ta bilde av engang av forskjellige årsaker, og jeg ville ikke lagt ut klassebildene til barna mine uten å spørre hvert enkelt barn (dvs. foreldre) om lov.
Gjest Embla s Skrevet 28. september 2004 #12 Skrevet 28. september 2004 Fine sider! men tenkte det samme som Pjusk ang bildene av skoleklassen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå