AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #1 Skrevet 14. oktober 2015 Som overskriften sier hvor mye/mange måltider burde en voksen dame få i seg pr dag? Har på ingen måte ment å slanke meg, men plages med at jeg i perioder ikke har sultfølelse, så jeg spiser nok alt for lite. Er nå helt utkjørt og orker ingenting, om det ikke har direkte årsak med matinntak, vil det nok uansett hjelpe på å få i seg nok mat. Så jeg tenker å begynne å spise etter klokka. Kan for lite mat over tid forresten gjøre at man blir fysisk utmattet?Anonymous poster hash: a1085...6ee
Gjest earlgrey Skrevet 14. oktober 2015 #2 Skrevet 14. oktober 2015 Veldig subjektivt da, men jeg vil si 3-5 måltider er optimalt. Kommer jo helt an på hvor mye du spiser til hvert måltid Personlig spiser jeg ca: Frokost klokka 8 Lunsj klokka 12 Middag klokka 4 Kveldsmat klokka 8
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #3 Skrevet 14. oktober 2015 Hva som er optimalt er helt opp til den enkelte person. Fysiologisk sett spiller det ingen rolle om du spiser 1 gang om dagen eller 5 ganger om dagen så lenge du får i deg samme mengde kalorier og næringstoffer. Anonymous poster hash: cdab4...5f5 4
Florence Skrevet 14. oktober 2015 #4 Skrevet 14. oktober 2015 Jeg spiser frokost, lunsj og middag, noen ganger kvelds avhengig av hvor tidlig middagen ble spist. Og så mellommåltider hvis jeg leser eller jobber. Er jeg bare hjemme en dag kan det fint bli bare frokost, lunsj og middag.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #5 Skrevet 14. oktober 2015 Takk for svar. Skjønner at det varierer fra person til person og med aktivitetsnivå. Spiser stortsett lunsj og middag, og kun det de dagene jeg er på jobb. Fordi jeg glemmer å spise. Jobber jeg lenge en dag kan jeg godt hoppe over middag og. Så nå tenker jeg å stille klokka til ringing når jeg må spise.Anonymous poster hash: a1085...6ee
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #6 Skrevet 14. oktober 2015 Jeg spiser stort sett lunsj og middag. Er sjelden sulten om morgenen. Spiser lunsj kl 1130 og middag en gang mellom 18 og 20. Hvis jeg blir veldig sulten mellom lunsj og middag spiser jeg frukt, grønnsaker eller et knekkebrød. Det blir som regel kun to ordentlige måltider. Liker å spise godt når jeg først spiser i stedet for å spise flere små pingle-måltider. Anonymous poster hash: b78c5...76a 2
Pringle Skrevet 14. oktober 2015 #7 Skrevet 14. oktober 2015 (endret) Som overskriften sier hvor mye/mange måltider burde en voksen dame få i seg pr dag?Anonymous poster hash: a1085...6ee Så mange hun trives med. Så mange som er praktisk i hverdagen hennes. 2 - 6 måltider pr dag er vanlig. Mengden mat som er optimalt, er den mengden som gjør at hun holder en stabil, sunn vekt. Har på ingen måte ment å slanke meg, men plages med at jeg i perioder ikke har sultfølelse, så jeg spiser nok alt for lite. Er nå helt utkjørt og orker ingenting, om det ikke har direkte årsak med matinntak, vil det nok uansett hjelpe på å få i seg nok mat. Så jeg tenker å begynne å spise etter klokka. Jeg tror det er en god idé for deg sånn som det er nå å spise etter klokka. Etterhvert vil du kanskje få sultfølelse til faste tider. Det viktigste er å få i seg passe mye mat. Kan for lite mat over tid forresten gjøre at man blir fysisk utmattet? Ja. Endret 14. oktober 2015 av Pringle
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #8 Skrevet 14. oktober 2015 Jeg spiser stort sett lunsj og middag. Er sjelden sulten om morgenen. Spiser lunsj kl 1130 og middag en gang mellom 18 og 20. Hvis jeg blir veldig sulten mellom lunsj og middag spiser jeg frukt, grønnsaker eller et knekkebrød. Det blir som regel kun to ordentlige måltider. Liker å spise godt når jeg først spiser i stedet for å spise flere små pingle-måltider. Anonymous poster hash: b78c5...76a Jeg spiser også kun to måltider , lunsj og middag Liker også å spise meg ordentlig mett fremfor å spise små måltider over dagen Anonymous poster hash: 2f2ac...266
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #9 Skrevet 14. oktober 2015 vet ikke jeg, men hvis dere ikke får bestemme over deres egne måltider i disse forholdene deres så hadde jeg seriøst revurdert det hele. herregud så fucka. Anonymous poster hash: ff092...54e
Gjest Runforit Skrevet 14. oktober 2015 #10 Skrevet 14. oktober 2015 Det er helt individuelt hvor mange kalorier en trenger og hvor mange måltider man bør spise. Noen fungerer med mye karbohydrater, noen på mye fett. Det er umulig å gi et fasit svar. Jeg spiser hovedsaklig 2 hovedmåltider som består av mye proteiner og fett med høyt kaloriinnhold og så har jeg et par mindre snacks måltider for å få i meg nok kalorier for å kompensere med at jeg jogger, ofte går lange trilleturer og ammer. Man må finne ut hva som passe seg, sin livsstil og som kropp og psyke kan leve med.
missLynch Skrevet 15. oktober 2015 #11 Skrevet 15. oktober 2015 Jeg er nødt til å spise ofte- særlig på formiddagen. Går lange turer hver dag og ammer, så jeg trenger jevnlig påfyll Spiser "hovedfrokost" ca kl 8-9, mellommåltid(et par grove knekkebrød) kl 10-11, lunsj ca 13, frukt etc i 15-tida, middag ca kl 17, og noe til kvelds (blir gjerne knekkebrød eller kornblanding). Spiser nyttig, sunn og mettende mat! For meg blir det bare tull hvis jeg går sulten og sparer meg til f.eks middag- da ender jeg bare opp med å spise meg ubehagelig mett...
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #12 Skrevet 15. oktober 2015 som andre her har skrevet, spise så mange måltider som passer deg. Selv spiser jeg frokost (havregrøt) ca 7, deretter noe frukt evt et knekkebrød e.l. ca 9-10 tiden, lønsj ca 11:30ish. Frukt e.l. i 14-15tiden også kveldsmat i 19-20tiden. Proteinshake etter trening de dagene jeg trener. Anonymous poster hash: ebe10...fea
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #13 Skrevet 16. oktober 2015 Kommer helt an på, ja. Jeg foretrekker å spise store men få måltider - si to store og kanskje et lite mellommåltid i løpet av dagen. Men om jeg er veldig aktiv, står opp grytidlig og legger meg sent, må jeg kanskje ha flere. Om jeg spiser 6-7 SMÅ måltider daglig ender det bare opp med at jeg konstant går sulten og får lyst til å småspise utover dagen. Men dette er selvfølgelig individuelt. Anonymous poster hash: d1a02...4b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå