AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #1 Skrevet 14. oktober 2015 Hvordan takler dere at fireåringen suser og somler? Påkledning går tregt for enten vil hun ikke selv, ellers så vil hun selv. Gjør ofte det motsatte av hva hun får beskjed om, eller får ikke med seg beskjeder. De største problemene er ved påkledning. Og når håret skal ordnes. Hun prøver gjerne å dra ut tiden på morgenen, selv om hun da vet vi kanskje ikke rekker å lese en bok før barnehagen. Og hun vil ordne håret de merkeligste steder og måter. Noen morgener blir jeg så irritert at jeg kjefter, noe som ikke løser noen verdens ting. Det resulterer bare i ei jente som er lei seg og en mamma som har svart samvittighet resten av dagen. Spesielt vondt får jeg hvis jeg sier noe som at hvorfor kan hun aldri høre. For på veldig mange områder så hører hun jo etter. Men enkelte dager er en kamp fra ende til annen med fireåringen, er det vanlig? Eller feiler jeg helt!? Skal man ta være tålmodig og bare sitte å vente til fireåringen selv finner ut at det mamma sier ikke er så dumt. Eller si noe alla "hvis du ikke gjør sånn så skjer sånn"Anonymous poster hash: 371de...b53
ekkoet Skrevet 14. oktober 2015 #2 Skrevet 14. oktober 2015 Det er nok en fase som vil gå over. Kjenner meg igjen fra da vår var slik. Tidligere hadde vi kledd henne, så skulle hun gjøre det selv. Da gikk det tregt og hun gjorde ofte helt andre ting og tiden gikk. Etter en stund gjorde hun alt uten at vi spurte. Det andre er å ha rutiner og regler. Hun skal ikke gjøre noe annet før klærne er på og håret er børstet. Man måtte passe på og mase/kjefte litt, men etterhvert skjønte hun at det var det enkleste. Evt må man ta seg litt bedre tid i denne perioden, slik at man ikke havner i tidsnød for å rekke ting. Eller så har man jo varianten med klistremerker på et ark for hver gang hun gjør det rett og en slags belønning i enden av arket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå