Gå til innhold

Husfliden i Oslo er lagt ned!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Leste akkurat at Husfliden i Oslo stengte dørene i dag. Det burde ikke overraske innehaverne siden prisnivået deres er himmelhøyt sammenlignet med Husflidsutsalgene rundt om i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drit! Jeg som kjøpte mye av garnet mitt der... Likte fargeutvalget.

Ikke så overrasket, husleia for de lokalene er skyhøye.

Noen som vet om det er opphørssalg?

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist! Går det virkelig an å legge ned husfliden? Og så i Oslo, da?

OK, det er jo utrolig dyrt, men da har man iallefall alt samlet på en plass, fine norskproduserte (innbiller jeg meg, da) suvenirer og ikke minst bunader og bunadkunnskap. Trodden nesten husfliden var statseid, jeg! Den er jo en institusjon. Hvem vet hva som skjer med bunadene hvis alle private sybutikker får lage sine egne versjoner og tilpasninger... (Jeg er litt nøye på tradisjoner rundt bunadene og tilbehøret...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo fryktelig synd!

Men, det er dyrt på Husfliden, ja. Datteren min på 7 år ønsker seg bunad. Noen fortalte meg at det var slett ikke så dyrt med barnebunader, for de brukte restestoff etter voksenbunader. Eller noe sånt.

Men det kunne ikke ha vært på Husfliden, for der ville bunaden ha kostet nesten like mye som en voksenbubad. Så jeg slo fra meg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var synd å høre :(

Men jeg skal være enig i at prisnivået der er hårreisende. Skal jeg ha noe bunadrelatert, drar jeg rett og slett til Almankås i Bø/husfliden i Skien.

Heimen husflid er i allefall ennå, men jeg aner ikke om utvalg/priser/servicen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Leste akkurat at Husfliden i Oslo stengte dørene i dag. Det burde ikke overraske innehaverne siden prisnivået deres er himmelhøyt sammenlignet med Husflidsutsalgene rundt om i landet.

kan du gi eksempel på ting der som er himmelhøyt forskjell i forhold til resten av landet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Anonymous

Pengeklanen har tatt over makta. Båtrace er tingen. Tradisjoner er ut (5 til 10 år frem).

Blårussen har skylda.

Almankås i Bø kan virkelig anbefales.

Tror jeg faktisk kjente en som jobbet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...