Gå til innhold

Graviditet er ingen SYKdom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser stadig folk skrive at graviditet ikke er en sykdom. 

Om det i det hele tatt er et argument kan man jo si at dødsfall av familiemedlem ikke er en sykdom. Ingen grunn til å bli sykemeldt. 

Får frysninger hver gang noen bruker det teite ''argumentet''.

Selvfølgelig er ikke graviditet og dødsfall av familie en sykdom. Også?

Så viss man spyr opp alt av mat og drikke i over en mnd på grunn av graviditet, og går ned 5 kilo, så er graviditet forstatt ikke en sykdom i seg selv. INGEN påstår det heller!

Selvom graviditet ikke er en sykdom så kan graviditet gjøre deg syk. Hvorfor er folk så knøtt i skallen at de ikke forstår det. -Jo fordi at de selv seilte på en regnbue gjennom sin graviditet. Eller kanskje selv spydde litt og klarte å gå på jobb. Da klarer alle andre det. Selvom de besvimer og det renner ut av alle kanaler, på jobb.

Så å bli kastet ut etter å ha fødet skal man tydeligvis også finne seg i. Å føde er ingen sykdom. Så fort barnet har kommet ut så er det bare å ta seg samen. Helst klippe navlestrengen i den automatiske døren, på vegen ut. Så føde morkaken i bilen på veg hjem.

Eller bør man føde hjemme, siden sykehus er for syke? Det blir vel det nye å føde på skype. Eller nei, med google. 

Jeg lurer på om folk som bruker det argumentet i det hele tatt klarer å reflektere lengre enn som så. Ringer de inn på 10ende dagen med diare og oppkast så er de syk av graviditeten. Selvom ikke graviditet i seg selv er en sykdom.

Tror dette har blitt skrevet tusen millioner ganger. Hvor kommer de dumme maurene fra som fortsetter å spamme facebook med den glupe frasen. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Enig, graviditet er en stor påkjenning for kroppen. Det skal man ta hensyn til.

Endret av Zalo2
Skrevet

Graviditet er ikke EN sykdom.

Det er omtrent 146 sykdommer.

Skrevet

Slikt har jeg hørt kun fra menn eller kvinner som aldri har vært gravide selv. Nå må det sies at ikke alle kvinner føler seg syke gjennom svangerskapet. Det eneste jeg merket var at jeg ble litt fortere sliten ved trening og at det ble litt tyngre å 'bære'' magen mot slutten. Men andre kvinner spyr og er kvalme og hele pakka. 

Anonymous poster hash: dd2e7...de7
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...