Gå til innhold

Katt som blødde i senga

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pleier å la pus ligge i senga mi hver natt, og nå nettopp oppdaget jeg noe jeg ikke hadde sett tidligere i dag. En liten blodflekk, den var nokså mørk og det var stivt noe som tyder på at det har vært der siden i dag morges.

Så kjente jeg på han, brukte lommelykt for å sjekke klørne hans (han har blødd en gang tidligere, men da var det en klo som var helt vrang som måtte fjernes). Det var ingenting mistenksomt ved klørne hans. Så prøvde jeg å kjenne på han, han pleier å si i fra hvis jeg tar han på et vondt sted. Han ble bare irritert på meg, men jeg tok ikke på noe ømt sted tror jeg.

Kan det være han fikk et kloremerke på kroppen som blødde? Ingen av klørne hans var vridde og alt så normalt ut.

Greia er at jeg reiser vekk et par dager i morgen, men vurderer å utsette det pga dette. Jeg vet ikke om det er noe som vil gro av seg selv eller om jeg bør dra til dyrlegen med det. Han får pass av broren min som skal bo her frem til jeg kommer hjem og jeg har informert han om dette. Pus har ikke blødd noe mer i dag så vidt jeg kan se.

Hva mener dere? Har dere opplevd at katten deres har blødd, og så har det vært eks et kloremerke eller noe som grodde av seg selv?

Anonymous poster hash: 1f5ea...cc8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil legge til at jeg nylig oppdaget en FLÅTT på hodet til pus. Den var rett ved det ene øret hans, oppå hodet. Den var nesten helt hvit så går ut i fra at den var død. Den var enorm, så det er nok en som har vært der en stund. Kan det forklare blodet? 

Stakkars pus! Også hodet. Jeg fikk av hele flåtten, så det ut som. Pakket den inn i papir og skylte den ned i do. Nå har pus noe som ser ut som en liten hevelse der flåtten var. Det er litt rosa-aktig farge (muligens fordi jeg måtte skikkelig dra den av (satt godt fast). Nå er det en liten rund (noe som ser ut som) kul der flåtten var.

Håper det var årsaken. Kan ikke finne noe sår på han hittil.

TS

Anonymous poster hash: 1f5ea...cc8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...