AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #1 Del Skrevet 13. oktober 2015 Hvorfor det sånn, at hvis man er negativ til noe som gjelder andre, så får man høre at man er sjalu? For å ta et eksempel: I ebay-gruppen på facebook (selv om den er et unntak) var det ei som la ut et halvnakent bilde av seg selv. I etterkant var det ei som opprettet en tråd om det kanskje var på tide å lage noen regler for dette med halvnakne bilder. Så og si samtlige av de over 100 kommentarene, svarte med at hun som startet tråden bare var sjalu på dama som la ut bildet. Jeg er enig med hun som opprettet den tråden. Jeg kunne aldri i verden lagt ut et halvnakent bilde av meg selv i en gruppe med 40.000 mennesker. Det er garantert noen som screenshoter det bildet og sender til andre. Men dette har da ikke noe å gjøre med at man er sjalu?! Annet enn at de som er "negative" har vett til og ikke poste et sånt bilde til 40.000++ andre.Anonymous poster hash: 9c5a4...9b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #2 Del Skrevet 13. oktober 2015 Jeg vet. Sjalukortet er så oppbrukt. Mest hersketeknikk når man går tom for ekte argument.Anonymous poster hash: 3e80e...1c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #3 Del Skrevet 14. oktober 2015 Men det skal sies at det ofte er slik da, selv om ikke folk vil innrømme det for seg selv. Anonymous poster hash: 2ecbd...44a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Balian de Ibelin Skrevet 14. oktober 2015 #4 Del Skrevet 14. oktober 2015 Sjalusi er en følelse og refererer til de negative tankene og følelsene av usikkerhet, frykt, og engstelse for et forventet tap av noe personen verdsetter, som et forhold, vennskap, eller kjærlighet. Sjalusi består ofte av en kombinasjon av følelser som sinne, sørgmodighet, og avsky. https://no.wikipedia.org/wiki/Sjalusi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #5 Del Skrevet 14. oktober 2015 Tja, det vet man vel egentlig best selv. Om grunnen til at man reagerer på noe er sjalusi, eller andre ting. Men, jeg føler meg nå ganske sikker på at hvis jeg reagerer negativt på noe en annen person gjør eller sier - og jeg samtidig kjenner på den litt bitre følelsen av at hun/han har/får til noe jeg ikke har/kan, så er det nok en del sjalusi inni bildet. Og det er ikke alltid like lett å erkjenne. Selv ikke ovenfor seg selv. Anonymous poster hash: 1d773...5e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bobler Skrevet 14. oktober 2015 #6 Del Skrevet 14. oktober 2015 Å svare med "du er sjalu" til hver eneste bit kritikk er patetisk. Det sier man bare når man er tom for argumenter. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå