Gå til innhold

Barnas adresse når foreldre skiller lag

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Tenkte jeg skulle komme med en oppfordring til dere som ikke bor sammen med barnas andre forelder. Dersom dere har den avtalen at barna skal ha adresse hos dere, sjekk med folkeregisteret med jevne mellomrom. Og få inn i mellom tilsendt bostedsbekreftelse for barna. For meg holdt det på å gå riktig galt. Jeg og mine barns far var enig om at barna skulle ha adresse hos meg selv om dem var hos far noen dager mer enn bare annen hver helg. I fjord sommer begynte far og samboeren hans og lage kvalme. Jeg skulle plutselig betale dem penger for div. ting som er helt høl i huet. Vi hadde en kjempe krangel og ble bittre uvenner. Mens jeg vi v ar på ferie, fant jeg ut at jeg skulle ringe folkeregisteret og sjekke adressen til barna. Da viste det seg at faren hadde fått endret adressen dems uten underskrft fra meg... Dem hadde begått en stor feil, og var ikke villige til å endre det. Det hele endte med at jeg måtte gi dem en tidsfrist for når dem skulle ha faxet meg en ny bostedsbekreftelse hvor barna hadde adresse hos meg ( som det hadde vært hele tiden). Om dem ikke hold tidsfristen lovte jeg å blande i presse og advokat (tips fra advokat). Adressen ble endret etter mye krangling med en i høyere stilling hos folkeregisteret. Gjett om jeg var glad for at jeg fikk det innfallet at jeg skulle ringe og sjekke.... For ut på høsten prøvde nemlig far og samboeren hans å ta fra meg barna med grunnalag at dem hadde adresse hos dem og at det var avtalt at han skulle ha dem på heltid... Dette fikk jeg heldigvis stoppet fordi jeg hadde sjekket opp folkeregisteret og notert meg veldig nøye hva som hadde skjedd. Det hele endte med at jeg fikk en beklagelse fra hans advokat for at han i det hele tatt hadde tatt saken. Den var jo basert på en god del usannheter...

Nå ringer jeg og sjekker folkeregisteret annen hver mnd. sånn for sikkerhetsskyld....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig i at du må ha vært spesielt uheldig, for dette kan da ikke være vanlig??!! :-? Jeg er selv skilt, og barna bor annenhver uke hos meg og pappaen. Vi har hvert vårt barn registrert på våre hjemmeadresser hos folkeregeisteret, og for at jeg skulle få registrert ett av barna på min adresse (altså melde flytting), mener jeg at jeg måtte ha farens underskrift på det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Du har nok vært maks uheldig. Folkeregisteret har ikke lov til å forandre barna adresse, uten din underskrift.

Når min sønn flyttet til faren, måtte vi sende over papirene til han i Sverige, for at han skulle skrive under på de. Så måtte jeg skrive under på de, og først da forandret de adressen hans.

Derfor tror jeg at du har vært maks uheldig. Det er jo heller ikke noe problem å vise til at barna hadde adresse hos deg da, og at det bare var faren som har skrevet under. Derfor hadde ikke han kommet særlig langt i den forklaringen sin, om at dere liksom var blitt enig.

Fint at det løste seg i alle fall. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...