Gå til innhold

Eplekake eller gulrotkake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva liker dere best?

Anonymous poster hash: 31813...cd1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gulerotkake, bare eeeeelsker sånn ostekrem!

Men en eplekake med vaniljekrem er heller ikke feil, men jeg liker ikke de myke, ekle eplene :( Pleier derfor å raspe dem inn i selve røra.

Anonymous poster hash: 0059e...bb8
Skrevet

Gulrotkake

Anonymous poster hash: 86838...57f
  • Liker 1
Skrevet

Jeg liker eplekake best på høsten når det norske epler i butikken. Resten av året er gulrotkake bedre.

Skrevet

Oi. Det motsatte av pest eller kolera.

En kjip gulrotkake er bedre enn en kjip eplekake. Men en god eplekake slår de fleste gulrotkaker.

• Liker 2
Skrevet

Begge deler er veldig godt! Men min favoritt er gulrotkake :) 

• Liker 1
Skrevet

Eplekake!

Anonymous poster hash: f32e8...6c3

Skrevet

Jeg synes ingen av kakene er gode, men om jeg absolutt må velge så blir det gulrotkake. 

Men helst skulle jeg hatt eplekake uten epler  :fnise:

Anonymous poster hash: 7c013...78b
  • Liker 1
Skrevet

Eplekake!

Anonymous poster hash: 5ee87...481
Skrevet

Eplekake! Varm eplekake med vaniljeis og krem.

Men varm gulrotkake med melis-kremost-glasur og et glass melk er litt bedre, men sjelden jeg får den varm i besøk eller på slike stander som selger kake på 17.mai :(

Skrevet

Eplekake nå som det finnes norske epler å få tak i, men kun hvis eplene bare ligger oppå kaka og ikke inni. Liker ikke at de er klissete men synes de er gode når de får stekeskorpe og blir lett karamelliserte av å ligge på toppen!
Ellers i året er begge deler like godt! Mest fordi jeg synes kremen på gulrotkake kan bli litt mye. 

Skrevet

Man kan faktisk kombinere! Dvs ha 50/50 av revet eple og gulrot i gulrotkakerøren. 

Ekstra godt nå som norske epler er i sesong, og de norske gulrøttene også er fine og nyhøstede.

Anonymous poster hash: 3dffa...a1a
Skrevet

Gulrotkake selvfølgelig. 

Anonymous poster hash: a0e85...b91
  • Liker 1
Skrevet

Eplekake, uten tvil.

Selv om gulrotkake kan være godt synes jeg de fleste overdriver mengden av den ufattelig kvalmende ostekremen.

Anonymous poster hash: df3a6...b7c
Skrevet

Gulrotkake! Er heller ikke så glad i eplebiter i eplekaken så støtter forslaget om revet eple i røren. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg foretrekker alltid eplekake fremfor gulrotkake.

Jeg blir av og til bedt om å bake gulrotkake til forskjellige anledninger og da rasper jeg alltid et par epler sammen med gulrøttene i tillegg til at jeg er litt rausere med krydder enn det oppskriften sier. Da blir gulrotkake ok, men aldri like god som eplekake. :)

Skrevet

Eplekake, uten tvil.

Selv om gulrotkake kan være godt synes jeg de fleste overdriver mengden av den ufattelig kvalmende ostekremen.

Anonymous poster hash: df3a6...b7c

Det viktigste med kremen etter mitt syn er at det er lite til ingenting smør i den (dvs bare kremost og ikke overdrevne mengder melis), og at man smaker den til med skikkelig vaniljeekstrakt, og, viktigst av alt, at man smaker til med nok friskpresset sitron til at den får nok friskhet til å balansere kremost og melis. Om balansen er riktig, foretrekker jeg et tykt kremlag fremfor et tynt trekk. :sikle:

Anonymous poster hash: 3dffa...a1a

Skrevet

Gulrotkake, uten tvil! ;)

Eplekake er bare kjipt...

Anonymous poster hash: fad1e...e1c

• Liker 2
Skrevet

Gulrotake 😀

Anonymous poster hash: d0c96...06e

Skrevet

Begge deler er kjempegodt, så vanskelig å si. Men tror jeg må si gulrotkake (hvis det er riktig type).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...