AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #1 Skrevet 13. oktober 2015 Har fått så fet hud i panna de siste årene. Det er ikke sånn at det renner, men det blir et vått lag der. Tørker det vekk til en stadighet, men etter en liten stund må jeg tørke igjen. Blir så irritert for dette fører også til at jeg fort får fett hår, spesielt da i panna og oppi skillet på midten. Bruker ikke mye sminke, kan gå flere dager i mellom. Drittlei av å bruke masse penger på kremer og dill som ikke funker... Hjelp? Anonymous poster hash: 8e41a...139
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #2 Skrevet 13. oktober 2015 Samme her, er veldig fet i t-sonen, og er ikke i puberteten lenger, for å si det sånn. Aner ikke hva jeg skal gjøre med saken. Anonymous poster hash: 6f48e...e5c
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #3 Skrevet 14. oktober 2015 Samme her, er veldig fet i t-sonen, og er ikke i puberteten lenger, for å si det sånn. Aner ikke hva jeg skal gjøre med saken. Anonymous poster hash: 6f48e...e5c Puberteten er for lengst over her også, hadde nesten finere hud den gang Anonymous poster hash: 8e41a...139
frk91 Skrevet 14. oktober 2015 #4 Skrevet 14. oktober 2015 Har samme problemet. Hvis jeg bruker en krem for å motvirke den fete huden blir jeg knusktørr i ansiktet, og begynner å flasse. Bruker jeg en vanlig krem blir jeg så blank i t-sonen at jeg ser konstant svett ut. Dilemma
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #5 Skrevet 14. oktober 2015 Har samme problemet. Hvis jeg bruker en krem for å motvirke den fete huden blir jeg knusktørr i ansiktet, og begynner å flasse. Bruker jeg en vanlig krem blir jeg så blank i t-sonen at jeg ser konstant svett ut. Dilemma Om du flasser dersom du bruker kremer for å motvirke den fete huden, har du ikke fet hud. Det du da istedenfor gjør er å tørke ut en hud som allerede er enten tørr eller dehydrert. (Førstnevnte er en hudtype, andre er en hudtilstand). Mange "vanlige kremer" er laget for dehydrert hud, så om den ikke passer for deg kan det være du har tørr hud. Om kremen din faktisk er for tørr hud, har du gjerne heller dehydrert hud og trenger en krem for det. Du kan også ha begge deler. Om jeg må tippe vil jeg tro du er dehydrert, nettopp fordi det bare er det vanligste. Når du da bruker produkter mot fet hud ender du både opp med å tørke ut huden din, i tillegg til at den prøver å kompensere for all tørkingen ved å produsere mer talg. Anonymous poster hash: 2ed5a...c29
frk91 Skrevet 14. oktober 2015 #6 Skrevet 14. oktober 2015 Om du flasser dersom du bruker kremer for å motvirke den fete huden, har du ikke fet hud. Det du da istedenfor gjør er å tørke ut en hud som allerede er enten tørr eller dehydrert. (Førstnevnte er en hudtype, andre er en hudtilstand). Mange "vanlige kremer" er laget for dehydrert hud, så om den ikke passer for deg kan det være du har tørr hud. Om kremen din faktisk er for tørr hud, har du gjerne heller dehydrert hud og trenger en krem for det. Du kan også ha begge deler. Om jeg må tippe vil jeg tro du er dehydrert, nettopp fordi det bare er det vanligste. Når du da bruker produkter mot fet hud ender du både opp med å tørke ut huden din, i tillegg til at den prøver å kompensere for all tørkingen ved å produsere mer talg. Men hvordan finner jeg ut hvilken hudtype jeg har? :/
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #7 Skrevet 14. oktober 2015 Men hvordan finner jeg ut hvilken hudtype jeg har? :/ Du kan lese deg opp på nettet, eventuelt ta deg en tur til en hudpleier eller et apotek som tilbyr lignende tjenester. Anonymous poster hash: 2ed5a...c29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå