Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg så jææævelig lei!!!

Et nabopar spiller høy technomusikk, en gammel mann har på TV-en så høyt at jeg hører hva de sier.

Technomusikken pågår til langt på kveld, i helgene til langt på natt.

TV-en til den eldre herremannen står på til kl.23.15  HVER BIDIGE DAG!

Jeg blir gal av å bo her.

At jeg hører når folk krangler, at de går over gulvet, kokkelerer, vasker klær og lukker dører er helt ok, det er altså den konstante pågående støyen jeg ikke takler lenger. Fordi det ALDRI er stille. Ikke et eneste sekund i løpet av dagen. Bla bla bla, dunk dunk dunk, bla bla bla, dunk dunk dunk.

Er det noen her som har suksesshistorier der de har flyttet fra en bråkete blokk til en mer rolig en? Er det store forskjeller fra blokk til blokk, eller er det stort sett det samme? Altså, hvor vanlig er det med slik konstant støy i en blokk?

Jeg får aldri fred, må ha på lyd i egen leilighet for å prøve å dekke over naboenes lyder, men det går jo ikke helt, da jeg må ta hensyn til mine andre naboer igjen...

Og jeg vil jo ikke ha på konstant lyd hos meg selv heller, selv om jeg kan velge lyd jeg liker. Har så lyst på ro og fred så jeg kan lese en bok (ørepropper dekker ikke over bassen fra technomusikken)...

Hilsen frustrert...

(Folk jeg har hatt på besøk, som bor i blokk selv, har også reagert).

Anonymous poster hash: 6bef7...a20
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har begynt å spare til å kunne lydisolere noen av takene i leilligheten min. Jeg fikk nylig tips om at det er svært effektivt :)

Anonymous poster hash: a084f...ba1
  • Liker 1
Skrevet

Hvis du leier: Flytt

Hvis du eier: snakk med styret i sameiet/borettslaget og lydisoler taket ditt

Anonymous poster hash: ef354...4b7
Gjest Lady Mondegreen
Skrevet

En periode bodde jeg i en blokk med et par sjenerende naboer. Den ene naboen hadde Rosemary's baby som skrek og skrek og skrek og skrek og skrek. De kunne jo ikke noe for det stakkars, og ble garantert mer utslitt av det enn jeg. Den andre naboen, derimot, var en dame som spilte høy drittmusikk til alle døgnets tider. Plutselig satte hun på Celine Dion på full guffe klokken 2 om natten. Hun hørte ikke på naboklager og det ble etter hvert sendt inn formell klage på henne til borettslaget, og det hjalp endelig.

Nå bor jeg i en veldig stille og fin blokk noen minutter unna. Naboen klimprer litt på gitar innimellom, men det er egentlig det verste.

Skrevet

Gjør som ei gjorde på dinbaby.com: Sett på mambo no. 5 på repeat og reis vekk :)

Anonymous poster hash: 4b871...9b9
Skrevet

Jeg flyttet fra en blokk til en annen og kan ihvertfall meddele at jeg har mye mer ro i denne blokken, ettersom den er bygd i nyere tid og har meter tykke betong og mur vegger i mellom, og ikke bare tynt lag med mur og gips. 
Så du burde se etter et ny-bygg når du leter, og såklart teste lydnivå når du er der på visning.

Anonymous poster hash: 9738c...f85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...