nordnorsk Skrevet 13. oktober 2015 #1 Skrevet 13. oktober 2015 Hei! Jeg begynte å få feber på torsdag i forrige uke. På fredag fikk jeg vondt i halsen også ble det bare verre i løpet av helga. Halsen ble etter hvert så sår at jeg ikke fikk sove, så jeg måtte ta meg en tur til legen i går. Der fikk jeg vite at jeg ikke hadde en bakteriell infeksjon, og at jeg derfor ikke kunne få noen behandling. Jeg har fortsatt feber i dag og halsen er like sår. Men i morges våknet jeg med at det høyre øyet mitt var helt sammenklistret. Pusset var ikke gult eller grønt, men det var litt hvitt og klissete på øyenvippene mine. Jeg fikk det bort, og har ikke vært plaget med noe mer puss i løpet av dagen. Men det høyre øyet mitt er fortsatt betydelig mindre enn det andre, og det er veldig rødt på det hvite. Kan dette være begynnelsen på en øyebetennelse/øyekatarr? Er det noen som har erfaring med evt øyebetennelse? Drar man til legen da? Holder man seg hjemme fra skole/jobb? Og kan det være halsbetennelsen min som har spredt seg til øyet mitt, eller er det mere sannsynlig at det på øyet er noe helt annet? Hilsen ei ung jente som ikke er så ofte syk
Gjest Dwight Skrevet 13. oktober 2015 #2 Skrevet 13. oktober 2015 Det er vel ikke så unormalt at øye, øre og halssykdommene kommer samtidig. Jeg har ofte hovne øyne ved forkjølelse og det går som regel bort etterhvert. Så lenge legen ikke fant noen bakterier ville jeg ikke vært så bekymret. Skyll øyet godt, vask hendene og ikke gni!
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #3 Skrevet 13. oktober 2015 Øyebetennelse er ofte en virusinfeksjon og det er det ikke noe å gjøre med. Se det litt an, om det blir verre så dra til legen, da får du øyedråper. Vask med lunkent vann på en pads el. Det er lett å smitte fra det ene øyet til det andre. Vask hendene dine godt. Anonymous poster hash: 442b5...20d
nordnorsk Skrevet 13. oktober 2015 Forfatter #4 Skrevet 13. oktober 2015 Jeg har jo faktisk smerter i ørene også, så da er vel alt en del av samme pakka! Skal være nøye med håndvask og å ta meg på øyet og sånn. Vet dere forresten hvor lenge man er smittsom når man har halsbetennelse/forkjølelse/influensa (aner egentlig ikke hva jeg har for noe)? Er det sånn at man er smittsom helt til symptomene er borte, eller går smittefaren bort før den tid?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå