Gå til innhold

Kjeder meg litt, noen som vil gjette på en gåte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begge har vært strandet på en øde øy etter et flykrasj hvor flere andre har dødd. Person b har stått for maten, og påstått at det har vært krokodille/kylling eller noe.

De blir reddet, og person a bestiller det samme som de har spist på den øde øya. Det smaker helt ulikt, og hen innser at hen har blitt servert menneskekjøtt. Da dreper han begge

Helt riktig,men synes det er litt dårlig gjort å ødelegge gåten for alle andre, når du tydelivis har hørt den før.

Jaja det var det :)

Anonymous poster hash: 7a763...1f2

• Liker 1
Skrevet

Helt riktig,men synes det er litt dårlig gjort å ødelegge gåten for alle andre, når du tydelivis har hørt den før.

Dårlig og dårlig fru blom, jeg har da all rett til å svare som alle andre på et åpent forum.

Du finner for øvrig flere i den lille, sorte boka di.

Skrevet

Er det noen andre som kan en morsom gåte? :)

TS

Skrevet

Er det noen andre som kan en morsom gåte? :)

TS

En person ligger midt i en skog. Død, ikledd dykkerdrakt. Hva har skjedd?

Skrevet

Ok, du har person A og person B som går på en resturant,de bestiller en middag, Person A tar en bit av middag også tar fram en pistol skyter person B og så seg selv. Hvorfor?

Kun lov å stille ja og nei spørsmål :)

Person A og Person B var kolleger på et skip som gikk på grunn på en øde øy. Mange av besetningen sultet ihjel på øyen før dem kunne bli reddet. Blant annet Person A sin egen kone som var med på skipet. Person B hadde ansvar for å jakte mat og tilbrede den og foret seg selv, Person A og de få andre overlevende med noe han hadde kalt måkesuppe. Person A klaget alltid på at suppen hadde for mye salt og at Person B aldri greide å huske at han ikke skulle salte suppen til Person A.

Person B og Person A hadde avtalt å møtes i rushtiden på en restaurang og Person B kom til å komme litt tidligere en Person A for å sikre seg plass og bestille mat til begge to slik at alt var klart når person A kom til restaurangen. Person A skulle ha en plain hamburger uten dressing og person B skulle ha en cheeseburger. Når person A omsider kom til restaurangen og satt deg ned med B var maten allerede på bordet. Person A tok en bit av burgeren sin og kjente en smak av ost og dressing og ble rasende for at Person B hadde sørget for at Person A ikke hadde fått maten akkuratt som han ønsket. Han tok derfor frem en pistol og drepte person B og så skøyt han seg selv fordi restaurangen var så full at det tok minst en time å få en ny hamburger.

Skrevet

har han blitt hengende fast i et fly?
Skrevet

har han blitt hengende fast i et fly?

Hvis det stemmer - hvor kommer dykkerdrakten inn?

Skrevet

Om det var den eneste løsningen som kan eksistere til problemet i første innlegg, så var den jo grei.

Ellers var det svært mangelfulle opplysninger i første innlegg...

Anonymous poster hash: 9b4d2...0dc

Skrevet

Om det var den eneste løsningen som kan eksistere til problemet i første innlegg, så var den jo grei.

Ellers var det svært mangelfulle opplysninger i første innlegg...

Det er det poenget med gåten, at du skal gjette deg fram :) Og det kunne ha fint en båt ulykke det kunne så mange andre type ulykker, da det faktisk blir nevnt at det var ett flykrasj som er tilfelle, så gikk jeg utifra at personen hadde hørt den. seff kan jeg da feil :) Og den samme personen lager en ny gåte. Så innrømmer det jeg ble litt skuffet at det kunne ha blitt dratt litt lengre og la andre folk få tippe. men jaja sånn ble det ikke :)

Gjest Bossa Nova
Skrevet

Han var ute og dykket, og så oppsto det en tsunami.

Skrevet

Han var ute og dykket, og så oppsto det en tsunami.

Inte dumt ;)

Gjest Bossa Nova
Skrevet (endret)

Inte dumt ;)

Endret av Bossa Nova
Skrevet

Det er det poenget med gåten, at du skal gjette deg fram  :) Og det kunne ha fint en båt ulykke det kunne så mange andre type ulykker, da det faktisk blir nevnt at det var ett flykrasj som er tilfelle, så gikk jeg utifra at personen hadde hørt den. seff kan jeg da feil :) Og den samme personen lager en ny gåte. Så innrømmer det jeg ble litt skuffet at det kunne ha blitt dratt litt lengre og la andre folk få tippe. men jaja sånn ble det ikke :)

Å gjette en løsning, er ikke gåter...

Gåter skal ha en logisk forklaring...

f.eks. I et rom med kun utsikt sørover går det en bjørn forbi...

Hvilken farve har denne bjørnen og hvorfor?

• Liker 1
Skrevet

Å gjette en løsning, er ikke gåter...

Gåter skal ha en logisk forklaring...

f.eks. I et rom med kun utsikt sørover går det en bjørn forbi...

Hvilken farve har denne bjørnen og hvorfor?

å nei ikke den. har hørt kanskje en annen versjon av denne, men enten er den hvit eller brun, husker ikke helt

Anonymous poster hash: a2901...19e

Skrevet

å nei ikke den. har hørt kanskje en annen versjon av denne, men enten er den hvit eller brun, husker ikke helt

Anonymous poster hash: a2901...19e

Den er hvit...

Forklaring: Den eneste plassen på jorden med kun utsikt sørover, er på nordpolen, ergo må den være hvit...

Det er en logisk forklaring og ikke noe svada om kanskje et sirkus hadde havarert med båten i nærheten...

• Liker 3
Annonse
Skrevet

Den er hvit...

Forklaring: Den eneste plassen på jorden med kun utsikt sørover, er på nordpolen, ergo må den være hvit...

Det er en logisk forklaring og ikke noe svada om kanskje et sirkus hadde havarert med båten i nærheten...

Ikke nødvendigvis logisk forklaring. "I et rom med kun utsikt sørover" - jeg tolket det som at bjørnen kun har et vindu vendt mot sør.

• Liker 1
Skrevet

Ikke nødvendigvis logisk forklaring. "I et rom med kun utsikt sørover" - jeg tolket det som at bjørnen kun har et vindu vendt mot sør.

Du som tolker feil....

Bjørnen går forbi vinduet som har utsikt kun sørover...

Skrevet

Du som tolker feil....

Bjørnen går forbi vinduet som har utsikt kun sørover...

ROMMET kun har et vindu som er sørvendt, da. Tror du hadde skjønt med bittelitt anstrengelse

• Liker 1
Skrevet

ROMMET kun har et vindu som er sørvendt, da. Tror du hadde skjønt med bittelitt anstrengelse

Bristen i den setningen er at det ikke er noe bestemt at rommet ikke kan ha et vindu i en annen retning.

Utsikt medfører jo et vindu. Kun utsikt sørover oppnår man bare på nordpolen. Et vindu med utsikt sørover oppnår man alle plasser unntatt på sydpolen og der er det ikke bjørner.

Skrevet

Jeg har en gåte til dere som jeg oljevern svaret på selv engang.

I tiende etasje bor det en mann. Hver dag tar han heisen ned for å gå til jobb. Når han kommer tilbake tar han derimot bare heisen til 7.etasje. Til tross for at han hater å gå i trapper, så rusler han opp desiste etasjene. Hvorfor gjør han dette hver dag?

Anonymous poster hash: 29c0b...fc9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...