Gå til innhold

Hvilke muslimske endringer vi du godta i det "nye Norge"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kommer stadig inn mange innvandrere til Norge, de fleste muslimer. Det er ikke usannsynlig at mange av oss, og ihvertfall våre barn, vil oppleve at Norge blir en minoritet i eget land, og at muslimer blir majoriteten av befolkningen.

Skal vi lære av erfaring fra andre land hvor islam er størst, må vi tåle endringer. Her tenkte jeg å liste opp noen potensielle, hvilke mener dere er mest sannsynlig?

- Det norsk flagget blir byttet ut. Det har et kors i seg, og representerer kristendommen. Tvilsomt om det overlever.

- Kjønnsdelt skolegang. I Skien ser man allerede tendensene. Gutter og jenter skal svømme i forskjellige klasser. Først svømmetimer, så gymtimer generelt, før klasser og skoler blir kjønnsdelt.

- Forbud mot svin og alkohol, samme med alt kjøtt som ikke er halal.

- Sharia-lover som tar over for det norske lovverket. I England har de allerede tillat sharia innenfor enkelte felt. Først vil det sannsynligvis dreie seg om arverett og slike ting, også et lovverk kun for muslimer, før det til slutt gjelder hele befolkningen.

- Arabisk blir et offisielt språket i Norge. Koranen skal leses på arabisk. Viktig at barn og unge lærer dette fra barndommen av.

- Kvinners rett til skilsmisse bortfaller. Arvereglene vil også være til fordel for menn.

- Kvinners valg av bekledning offentlig reguleres. Skal tildekkes.

- Kjønnslemlestelse gjøres obligarisk.

- Tvangsekteskap gjøres lovlig.

- Monarkiet avsettes. Norge blir en republikk hvor presidenten har stort "handlingsrom".

- Vantro og andre trosretninger enn islam vil ha mindre rettigheter enn muslimene i et ledd for å få flere konvertitter og spre det hellige budskap.

- Parlamentet og øvrig ledelse i staten vil kun bestå av muslimske menn. Kvinner og ikke-muslimer vil bli skviset ut av alle offentlige istutisjoner.

- Voldtekter av vantro og i hjemmet vil ikke bli etterforsket.

- Tortur og dødsstraff gjenninnføres som straffemetoder.

Selvfølgelig satt veldig på spissen, men det er mye å kjenne igjen her fra land med muslimsk majoritetsbefolkning.

Anonymous poster hash: 6d3b2...c6a
  • Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det finnes piller for sånn virkelighetsfjernt babbel.

Anonymous poster hash: 85e74...690

• Liker 13
Skrevet

Tror det finnes piller for sånn virkelighetsfjernt babbel.

Anonymous poster hash: 85e74...690

Kan du vise land som har sunni marionett som ikke karakterers som TS gjør, i 2035-40 så er vi en potensiell minoritet så dette kan absolutt skje i Norge. At du betrakter dette som en fantasi, at Norge kan bli en islamsk stat kan være virkelighets fornektelse. Om du ikke kan betrakte TS argumenter uten slenge skitt eller faktisk ha rasonelt argument tilbake så faller det på deg egentlig.            

• Liker 9
Skrevet

hvilke? Ingen. Det er bare bråk med at som tilhører Islam..

• Liker 8
Skrevet

Ingen

Anonymous poster hash: 54739...cbd

Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Nå syns jeg alt det du har skrevet der er i det drøyeste laget. I alle fall det meste. 

'Voldtekter av vantro og i hjemmet vil ikke bli etterforsket.

- Tortur og dødsstraff gjenninnføres som straffemetoder.''

Nei fy faen hvis Norge skal bli et muslimsk land så dør jeg. Norge er et land som skal beholde det den har, og ingen muslimer skal vel kunne få forandre på det? Hva sier det om styret i Norge og nordmenn her om Norge skal innføre Sharia lover og la dødsstraff bli et alternativ. Vi kan ikke la noen tro at vi kommer til å la oss (dere?) styre(s) så lett. Dette er deres land (og mitt for så vidt?) og da må man vel kunne stå for landet sitt og dets verdier. Vi skal hjelpe folk fra død og lidelse, ikke gjør Norge til det nye Syria (som de fleste flyktningene burde være fra), det burde være uakseptabelt på alle måter. 

Skrevet

Går det bra TS? Du tror ikke i all oppriktighet på det du selv sier?

Hvis det roer deg ned litt, jeg er fra en veldig religiøs muslimsk familie og har mange muslimske venner, men ingen av de rundt 200 muslimene jeg kjenner er interessert i å gjøre Norge "mer islamsk". Vi er nok opptatt med hverdagen til å gidde å planlegge et slikt verdensherredømme.

Jeg kjenner forøvrig til én ung fyr som kom i det ekstremistiske muslimske miljøet i Oslo, men han ble fort dratt på riktig vei igjen av familien hans. I dag jobber han mot ekstremisme, og han kan fortelle at de radikale muslimene som skriker høyest er en veldig liten gjeng og godt under PSTs oppsyn. Av de tusenvis av muslimene som er i landet er det veldig få som er slik du beskriver, og for din egen del håper jeg du ikke lar et slikt verdensbilde prege hverdagen din.

Anonymous poster hash: d42bc...1c0
  • Liker 6
Skrevet

Samme her, ingen.

Anonymous poster hash: 47109...52d
Skrevet

Det er ikke usannsynlig at mange av oss, og ihvertfall våre barn, vil oppleve at Norge blir en minoritet i eget land, og at muslimer blir majoriteten av befolkningen.

Jeg kan ikke se for meg at muslimer blir majoriteten av befolkningen i Norge verken i nær eller fjern framtid. Innvandrere fra Polen er fortsatt den klart største gruppen her i landet, med over 90 000 personer. Den nest største gruppen innvandrere er fortsatt svensker, men like bak følger innvandrere fra Litauen. 

• Liker 1
Skrevet

Skal vi lære av erfaring fra andre land hvor islam er størst, må vi tåle endringer. Her tenkte jeg å liste opp noen potensielle, hvilke mener dere er mest sannsynlig?

- Kjønnsdelt skolegang. I Skien ser man allerede tendensene. Gutter og jenter skal svømme i forskjellige klasser. Først svømmetimer, så gymtimer generelt, før klasser og skoler blir kjønnsdelt.

Da jeg gikk på barneskole, ungdomsskole og videregående skole hadde vi kjønnsdelte klasser i gym og svømming. Det fungerte helt fint. Har aldri forstått hvorfor man gikk bort fra dette, og ser ingen problemer om man gjeninnfører det. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke godtatt noen av de reglene der. Hvorfor skal vi forandre på vårt land for å tekkes andre? Det blir fullstendig feil at vi skal endre på ting, ting som har fungert flott (de fleste iallefall) i mange, mange år. Andre kan gjerne ha sin tro og sin levemåte, men de må finne en måte å leve med oss og i samfunnet vårt på. Hvis de ikke kan godta landet vårt sånn som det er, så kan de alltid pakke kofferten og dra hjem igjen. Det er ikke verre en det.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Går det bra TS? Du tror ikke i all oppriktighet på det du selv sier?

Hvis det roer deg ned litt, jeg er fra en veldig religiøs muslimsk familie og har mange muslimske venner, men ingen av de rundt 200 muslimene jeg kjenner er interessert i å gjøre Norge "mer islamsk". Vi er nok opptatt med hverdagen til å gidde å planlegge et slikt verdensherredømme.

Jeg kjenner forøvrig til én ung fyr som kom i det ekstremistiske muslimske miljøet i Oslo, men han ble fort dratt på riktig vei igjen av familien hans. I dag jobber han mot ekstremisme, og han kan fortelle at de radikale muslimene som skriker høyest er en veldig liten gjeng og godt under PSTs oppsyn. Av de tusenvis av muslimene som er i landet er det veldig få som er slik du beskriver, og for din egen del håper jeg du ikke lar et slikt verdensbilde prege hverdagen din.

Anonymous poster hash: d42bc...1c0

Det er flott at du prøver å utlyse et bedre syn på muslimer. Det er jo ikke bedre å høre ting om muslimer enn fra en som selv er muslim. Mange er skeptiske til muslimer og vi kan takke media for det, for i media hører vi bare om terrorister, æresdrap og voldtekter. Bortsett fra det, så håper jeg du liker vårt lille land og det som hører med :wink:  

Endret av Kittykat
Skrevet

Tråden ryddet for latterliggjøring/persondebatt. 

Bond, forumansvarlig

Skrevet

Jeg blir lei meg om jeg ikke får bade med det motsatte kjønn lenger  :rolleyes:

• Liker 1
Skrevet

Veldig mye av det du nevner har ingenting med islam å gjøre, TS.

• Liker 1
Skrevet

Veldig mye av det du nevner har ingenting med islam å gjøre, TS.

Kan du komme med eksemplene på ''veldig mye''? For jeg så kun 2 ting som ikke kan kobles direkte til islam.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan ikke se for meg at muslimer blir majoriteten av befolkningen i Norge verken i nær eller fjern framtid. Innvandrere fra Polen er fortsatt den klart største gruppen her i landet, med over 90 000 personer. Den nest største gruppen innvandrere er fortsatt svensker, men like bak følger innvandrere fra Litauen. 

Mulig Polen er det LANDET som er den største gruppen, men antall muslimer i Norge er utvilsomt den største gruppen hva tro og kultur angår.

Når det gjelder TS sitt ekstreme scenario er det jo satt på spissen som han sier.

Om muslimer blir majoritet er slett ikke umulig, siden innvandring + betydelig flere barnefødsler overgår etnisk norske barnefødsler mer mange ganger, og dette vil jo få en "renters rente" effekt for hvert eneste år i tillegg.

Alt handler til syvende og sist om integrering og sysselsetting. Her er Norge sin egen største fiende. Måten dette gjøres på i dag er så katastrofalt dårlig at man kunne neppe gjort det særlig verre om man forsøkte.

Se eksempelvis somaliere. I USA blir denne gruppen sett på som uvanlig hardtarbeidende og driftige folk generelt sett. I Norge helt motsatt. Hvorfor? I USA må de ordne sine egne penger og sin egen mat. I Norge får de langt på vei ikke lov å jobbe i årevis i påvente av søknader osv osv og får penger rett i fanget mens de venter.

Hovedproblemet er likevel nordmenns åpenhet, snillisme og frykten for å bli stemplet som rasist. Vi har de siste årene fått sterkere ytterpunkter og færre midt i mellom. Dvs, jeg tror egentlig ikke det er færre, men det har blitt mindre og mindre politisk korrekt å være der. 

Jeg er ikke rasist overhodet, men jeg har ingen problemer med å innrømme at det er svært mange elementer ved den muslimske tro og kultur jeg har lite til overs for. Det blir for meg ekstremt paradoksalt å bli kalt rasist når man påpeker eksempelvis diskriminering og undertrykkelse.

Norsk politikk har blitt litt for likt Idol og realitykonkurranser. Det er en ren populæritetskonkurranse og symbolpolitikk. Det handler for mye om neste valg og for lite om å faktisk styre Norge på best mulig måte. 

Anonymous poster hash: b5863...a0d

• Liker 1
Skrevet (endret)

Mulig Polen er det LANDET som er den største gruppen, men antall muslimer i Norge er utvilsomt den største gruppen hva tro og kultur angår.

...........

Om muslimer blir majoritet er slett ikke umulig, siden innvandring + betydelig flere barnefødsler overgår etnisk norske barnefødsler mer mange ganger, og dette vil jo få en "renters rente" effekt for hvert eneste år i tillegg.

Hvor mange muslimer er det i Norge? Ifølge Forskning.no er tallet avhengig av hvordan man teller. Det anslås at det er et sted mellom 100,000 og 200,000 muslimer i Norge. La oss i dette tilfellet si at tallet er litt større - rundt 250,000. Det utgjør ca 5% av dagens befolkning. Tall fra SSB viser også at innvandrere som kommer til Norge begynner å føde som oss, og ikke får nevneverdig flere barn enn "normalen".

Om den muslimske befolkningen økte med 100,000 personer i året gjennom innvandring, familiegjenforening og barnefødsler, så ville det ta rundt 50 år før vi fikk 5 millioner muslimer i Norge. Men hvor sannsynlig er dette? Jeg ser på det som nærmest helt usannsynlig.

Endret av NordicViking
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...