Gå til innhold

Aktiviteter som støttekontakt, kommer forslag!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger litt hjelp til forslag til aktiviteter. Vil ikke si så mye om brukeren min da, så dette får bli helt generelt. Han er under 30 han jeg er med.

Vi har til nå vært i svømmehallen, gått tur rundt Sognsvann og på kafé, vært på kino, sett teater, vært på en kunstutstilling, vært på shopping etter kostyme til halloween og litt klær og er på kafé halvparten av gangene. Vi har vært på teknisk museum og på skimuseet.

Kom gjerne med forslag til passende aktiviteter!

Anonymous poster hash: 26f36...a5e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du si noe mer om ham, er han sportsinteressert kunne du tatt ham med på fotballkamp når det er sesong for det? Vet det er lenge til, men...

Gå på ishockeykamp? 

Kan han gå å skøyter selv?

Anonymous poster hash: 449a2...a7b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo funnet på masse! En del av de som trenger støttekontakter er personer som liter å gjøre ting igjen, oppsøke noe kjent eller mestre noe bedre neste gang. Så ikke vær redd for å gjøre det samme flere ganger om det var en suksess.

EKT-gården kan være stas for både voksne og barn, fotballkamp, lage middag, skøytehall, mate ender....

Anonymous poster hash: bc306...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan ikke gå på skøyter selv, men kamp kan tenkes å være av interesse, takk :)

Det er helt riktig det med å gjøre ting flere ganger,ville bare høre om andre hat flere forslag da jeg er ganske ny på dette :)

Fotballkamp er noe vi tenker på,men ikke passet helt enda.

Klatreparken etc utgår grunnet motorikk. Tenkte å bake julekaker når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har gjort ganske mye! Mer enn jeg med min støttekontakt.. :)
Hvordan rekker dere sånne aktiviteter på bare 1 time?

Anonymous poster hash: ae526...41a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 3-4 timer hver uke, så da rekker vi jo en del på et par måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Konserter, teater, brenne bål og lage mat ute. Hvis han ikke kan gå finnes det kanskje friluftsområder som er tilrettelagt for bevegelseshemmede? Fiske?Det kommer jo an på hva han interesserer seg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg trenger litt hjelp til forslag til aktiviteter. Vil ikke si så mye om brukeren min da, så dette får bli helt generelt. Han er under 30 han jeg er med.

Vi har til nå vært i svømmehallen, gått tur rundt Sognsvann og på kafé, vært på kino, sett teater, vært på en kunstutstilling, vært på shopping etter kostyme til halloween og litt klær og er på kafé halvparten av gangene. Vi har vært på teknisk museum og på skimuseet.

Kom gjerne med forslag til passende aktiviteter!

Har ikke brukeren din egne ønsker? Spørs hvilken bakgrunn han har, men der er kanskje ting han syns er spesielt vanskelig å gjøre på egenhånd som du kan hjelpe ham igang med? For noen kan bare det å spise på restaurant være en bøyg.

Oslo har jo massevis av muséer og utstillinger. Mye kulturelt om det er interessant. Mange sportsarenaer, masse kaféliv. Muligheter dor å danse, gå på ski, spille ball og fekte. Oslo er det stedet i landet med flest tilbud. I tillegg har man marka og sjøen for friluftsliv.

Jeg ville hørt med brukeren. Kanskje er det noe han vil trene på sånn at han tør/klarer å gjøre det alene senere? Sliter han sosialt kan det være noe dere må trene på. Små ting som å spørre etter veien, be om informasjon om et produkt osv. Litt av grunnen til at du er der er vel for å øve på mestring, med litt støtte.

Anonymous poster hash: 8fe7f...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...