Gå til innhold

Sør-Amerika - et livsfarlig sted tydeligvis

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.nettavisen.no/nyheter/utenriks/verdens-50-farligste-byer/3423146790.html

Hvorfor er Sør-Amerika de så overrepresentert på lista? Er det sånn at hvis man så bort fra narkotika-relaterte saker så hadde ikke Sør-Amerika kommet dårligere ut enn andre steder? Eller ville kriminalitetsnivået vært generelt høyere der uansett?

Anonymous poster hash: c9a8a...192
Videoannonse
Annonse
Gjest Carly-Chardonnay
Skrevet

Det er vel slik at fattigdom avler kriminalitet da.. det har alltid vært en del bandidos i Sør-Amerika. Mye droger og smugling generelt. Bare se på mexicanske telenovelaer, nesten alle handler om menneskehandel og droger. 

Jeg er i Sør-Amerika stadig vekk, har kun følt meg utrygg i Colombia og Venezuela. Der er det faktisk dritskummelt! Mens i Mexico, Nicaragua og Costa Rica følte jeg meg trygg hvertfall. Kommer veldig an på hvor du drar... de byene i Mexico som grenser mot USA f.eks, der ville ikke jeg reist på ferie akkurat. 

Skrevet

Er vel ganske sammensatt. Mye skyldes narkatokriminalitet, samt påfølgende gjeng- og voldskultur. Samt mye fattigdom.

Mye av Sør-Amerika er veldig vakkert, sånn naturmessig, men det er også en viss fare med å reise dit. I alle fall belastede områder og storbyer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...