AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #1 Del Skrevet 13. oktober 2015 Jeg var nyutdannet for ca et år siden, og begynte å jobbe i et bra selskap. Det første året har jeg fått mange gode tilbakemeldinger fra kollegaene mine, og stortrives i jobben. Jeg er tidligere mobbeoffer gjennom flere år, men endelig smiler livet til meg og jeg merker jeg får stadig mer selvtillit. Jeg tørr å gå i diskusjoner, og mine synspunkt blir ofte hørt. Jeg kan fortsatt være usikker i en del situasjoner sosialt, men gode kollegaer gjør meg stadig tryggere på meg selv. Men så er det ett problem, jeg sliter med sjefen min. Han er altså verdens hyggeligste fyr, men jeg blir så nervøs at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg når jeg skal snakke med han eller i møte med han. Jeg sier dumme ting, ting kommer helt feil ut, misforstår hva han sier, glemmer hva jeg skal si eller finner ikke på noe å si når han snakker med meg om annet enn faglige ting. Jeg blir så utrolig usikker på meg selv når han er i nærheten, uten at han egentlig har gjort noe som skulle tilsi at jeg skulle reagere sånn. Den ekstreme følelsen av å ikke være bra nok, av å være dum osv som jeg har fått høre så mye gjennom oppveksten dukker opp overfor han. Mulig det er fordi jeg har veldig lyst til å gjøre en god jobb, eller kanskje det har med respekt å gjøre. Han er heller ikke så tydelig på tilbakemeldinger, jeg vet egentlig ikke hva han synes om jobben min. Uansett, jeg er så lei av å dumme meg ut. Han må jo tro jeg er helt lost! Hva skal jeg gjøre?? Anonymous poster hash: 547d2...d17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #2 Del Skrevet 13. oktober 2015 Du er forelsket Anonymous poster hash: 8a130...c23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #3 Del Skrevet 13. oktober 2015 Vær ørlig, si til ham at du blir nervøs fordi du så gjerne vil gjøre en god jobb og bli ansett som en flink ansatt i hans øyne. Anonymous poster hash: cbf3f...789 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #4 Del Skrevet 13. oktober 2015 Absolutt ikke forelska, han er dobbelt så gammel som meg, gråhåret og tikker mot pensjonsalder Anonymous poster hash: 547d2...d17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #5 Del Skrevet 13. oktober 2015 Ja, det beste hadde nok vært å bare få sagt det. Kanskje jeg hadde slappet mer av da? Håper anledningen byr seg....Anonymous poster hash: 547d2...d17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 13. oktober 2015 #6 Del Skrevet 13. oktober 2015 Jeg var nyutdannet for ca et år siden, og begynte å jobbe i et bra selskap. Det første året har jeg fått mange gode tilbakemeldinger fra kollegaene mine, og stortrives i jobben. Jeg er tidligere mobbeoffer gjennom flere år, men endelig smiler livet til meg og jeg merker jeg får stadig mer selvtillit. Jeg tørr å gå i diskusjoner, og mine synspunkt blir ofte hørt. Jeg kan fortsatt være usikker i en del situasjoner sosialt, men gode kollegaer gjør meg stadig tryggere på meg selv. Men så er det ett problem, jeg sliter med sjefen min. Han er altså verdens hyggeligste fyr, men jeg blir så nervøs at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg når jeg skal snakke med han eller i møte med han. Jeg sier dumme ting, ting kommer helt feil ut, misforstår hva han sier, glemmer hva jeg skal si eller finner ikke på noe å si når han snakker med meg om annet enn faglige ting. Jeg blir så utrolig usikker på meg selv når han er i nærheten, uten at han egentlig har gjort noe som skulle tilsi at jeg skulle reagere sånn. Den ekstreme følelsen av å ikke være bra nok, av å være dum osv som jeg har fått høre så mye gjennom oppveksten dukker opp overfor han. Mulig det er fordi jeg har veldig lyst til å gjøre en god jobb, eller kanskje det har med respekt å gjøre. Han er heller ikke så tydelig på tilbakemeldinger, jeg vet egentlig ikke hva han synes om jobben min. Uansett, jeg er så lei av å dumme meg ut. Han må jo tro jeg er helt lost! Hva skal jeg gjøre?? Anonymous poster hash: 547d2...d17 Han er sjefen din,en litt autoritær,og det gjør deg usikker,også pga fortiden? Kanskje han skjønner,og ikke stress med det.Han er jo en helt vanlig person,selv om han er sjef: -) Tenk bare at han nok setter pris på deg,og tenk at han er en vanlig kollega.Senk skuldrene,så går det bedre.Vær som du er med de andre du,og du klarer det om du bare jobber litt med autoritetsskrekk og dårlige forhenværende erfaringer.Det går nok bra: -) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulosi Skrevet 13. oktober 2015 #7 Del Skrevet 13. oktober 2015 Snakk med han. Spør etter tilbakemeldinger på jobben du gjør og si du blir litt usikker. Ikke sikkert han vet at han er dårlig på tilbakemeldinger eller så tror han du har det bra iom andre gir skryt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinelli Skrevet 14. oktober 2015 #8 Del Skrevet 14. oktober 2015 Du får krysse fingrene for at han mister litt autoritet etter julebordsesongen :D 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå