Gå til innhold

Sikrere Explorer....

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Vel og merke hvis du har XP. Er du så dum og ikke har råd til det, kan du bare glemme det. Herved bør ihvertfall de som ikke har XP bytte nettleser. De andre fortsetter ihvertfall oppdateringene for deg, uansett om du har win98, ME, 2000, XP, Linux eller MAC.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om jeg legger min beste godvilje til klarer jeg bare ikke å forstå hva du mener med dette innlegget...

*lese en gang til*

Gjest Anonymous
Skrevet

Uuups glemte link:

http://www.itavisen.no/art/1304474.html

Det jeg sier, er enkelt og greit: Hvis du ikke har WinXp, bør du ihvertfall bytte nettleser siden oppdateringene til Explorer ikke kommer til 98, ME og 2000. De andre nettlesrene har oppdateringer uavhengig av hvilket OS du har.

Skrevet

er vel ikke så mange som går for de eldre win versjonene. Men jeg er enig i at det er rart av ms. Det er utrolig mange som kjører win98/me/nt/2000

Skrevet

Regner med at det er for dyptgående endringer som skal gjøres, til at de kan lage tilsvarende patcher for alle operativsystemene. Og selv Windows 2000 er ikke lenger supportert av Microsoft, de sluttet med det i mai. Dvs det kommer ut patcher etc, men de lager ikke noe spesielt til Win2000 lenger, og det skal heller ikke være i salg lenger.

Skjønner godt at Microsoft gjerne vil ha alle over på ny plattform, det er ikke bare for å tjene penger. Det er utrolig mye enklere å holde orden på en homogen gruppe pc'er, enn med alle mulige forskjellige versjoner og kombinasjoner. Synd det er dyrt, ellers hadde forhåpentligvis flere gått over til XP som er sikrere enn de foregående versjonene.

Visste dere foresten at studenter, lærere og foreldre til skolebarn kan kjøpe norsk XP oppgradering for studenter til kr 590 kr? Microsoft kjører studentversjon som skal være 100% lik vanlig versjon, til ca 20% av prisen til den vanlige. Da burde det ikke være umulig å oppgradere windows.

Catzy

Gjest Anonymous
Skrevet
Regner med at det er for dyptgående endringer som skal gjøres, til at de kan lage tilsvarende patcher for alle operativsystemene. Og selv Windows 2000 er ikke lenger supportert av Microsoft, de sluttet med det i mai. Dvs det kommer ut patcher etc, men de lager ikke noe spesielt til Win2000 lenger, og det skal heller ikke være i salg lenger.

Skjønner godt at Microsoft gjerne vil ha alle over på ny plattform, det er ikke bare for å tjene penger. Det er utrolig mye enklere å holde orden på en homogen gruppe pc'er, enn med alle mulige forskjellige versjoner og kombinasjoner. Synd det er dyrt, ellers hadde forhåpentligvis flere gått over til XP som er sikrere enn de foregående versjonene.

Visste dere foresten at studenter, lærere og foreldre til skolebarn kan kjøpe norsk XP oppgradering for studenter til kr 590 kr? Microsoft kjører studentversjon som skal være 100% lik vanlig versjon, til ca 20% av prisen til den vanlige. Da burde det ikke være umulig å oppgradere windows.

Catzy

Det burde ikke være noe problem å ha support fra 98 og utover, siden det i bunn og grunn er samme kjerne. Hvis de hadde villet hadde det fint latt seg gjøre.

600 er mye penger for mange, og det er ikke så enkelt som at alle kan bare oppgradere til XP. Har man gammel hardware kan det f,eks være et problem med drivere. Dessuten gjør flere plattformer pc-verdenen sikrere, hvis alle bruker det samme er det lettere for de som lager virus, spyware og trojanere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...