AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #1 Skrevet 13. oktober 2015 Datteren min har plass på SFO, hun har en slags turnus ordning hun har 9 timer i uken.. Hun er 4 veker på Sfo og 4 uker ikke. Men ser at jeg alikavel må betale full pris for dei 4 ukene hun ikke har plass. prisen for 3,5-9 timer uken er 992. Helt i orden å betale det for timene hun er der. Men når jeg faktisk må betale 992 hver en mnd selv om jenten ikke har plass.. Jeg har store problemer med å se at dette skal være rett. Hadde jeg visst dette så kunne hu like gjerne vert hver mnd på Sfo. Hva mener dere, er dette rett?? Anonymous poster hash: 38581...a0c
Arkana Skrevet 13. oktober 2015 #2 Skrevet 13. oktober 2015 Hvorvidt det er rettferdig eller ikke er i grunnen uvesentlig. Hvis skolen/kommunen ikke har en ordning hvor man kan ha og betale for SFO bare annenhver måned så er det bare slik det er. Det er jo de du må ta det opp med og høre om det er mulig å få til en slik ordning. De aller fleste stedene er det ikke mulig for hver enkelt familie å sy sammen en egen SFO-plass. Det ville være veldig tidkrevende og dyrt for kommunen om hver familie skulle kreve å betale for bare akkurat det de bruker. Vi bruker f.eks. aldri SFO om morgenen og henter alltid senest halv fire. Det er mange timer i løpet av en dag vi ikke benytter oss av, men i vår kommune kan bare betale for hele dager og sånn er det bare. 2
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 13. oktober 2015 #3 Skrevet 13. oktober 2015 Så la henne gå på SFO hver måned?
Rotemor Skrevet 13. oktober 2015 #4 Skrevet 13. oktober 2015 man kan ikke forvente at kommunen skal ta hensyn til folks "puslespill". Enten har man plass, eller så ha man det ikke. Dette er første gang jeg har hørt om noen som har annenhver måned. Derimot så er det mange kommuner som har "halv plass". D.v.s til 15.30
Tante-Sofie Skrevet 13. oktober 2015 #5 Skrevet 13. oktober 2015 Jeg hadde blitt veldig overrasket dersom man kunne slippe å betale for SFO-plass bare fordi man velger å ikke bruke den. Det er jo mange som er f.eks. 50-50 hos foreldrene sine og kanskje bare går på SFO annenhver uke. Det ville jo blitt litt av en kabal med ansatte og andre barn dersom kommunen skulle ta hensyn til sånt. 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #6 Skrevet 13. oktober 2015 De forskjellige kommunene har forskjellige tider/plasser man kan velge i mellom. Men annenhver måned tror jeg aldri jeg har hørt om. Hos oss kan man velge mellom Hel plass Halv plass 60% 40% Morgenplass Ettermiddagplass Altså mange valg, men det er klart de ikke passer alle. Da må man velge det nest beste. Anonymous poster hash: d85ab...d87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå