Gå til innhold

Utdrikningslag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har fått den ære av å være forlover for den besteste venninnen noen kan få! :P

Da må jeg jo arrangere et utdrikningslag som viser hvor mye jeg setter pris på henne.

Jeg lurer derfor på om noen av dere har noen forslag til hva vi kan finne på. :klø:

Hun skal ikke gifte seg før til våren, men jeg vil være tidlig ute for å finne på noe som gjør dette til en dag hun seint vil glemme.

Syns det er vanskelig å finne på noe litt utenom det vanlige, så jeg trenger hjelp!

Tar imot alle innspill med stor takk! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt beste tips er å ikke basere seg kun på å flaue ut den vordende bruden. Lag heller et program som har med ting som hun ikke har gjort før og som du tror hun vil elske.

F.eks sminke- og fargekurs for alle, aromaterapi, rafting, hyre en proff kokk hjemme hos noen, kjøre bak på motorsykkel, gå på en flott restaurant, piknik i parken (har hun sikkert gjort før) telttur, hyttetur, snorkling, male på lerret ,,,, ++++++

Og planlegg i god tid slik at hun ikke aner når hun skal til pers. Og få henne selvfølgelig til å skille seg ut på en eller annen måte, slik at folk ser at det er HUN som er midtpunktet og ikke en i gjengen. Det trenger ikke bety at hun må ta på seg Fretexklær eller ha på seg prinsessekrone.

Skrevet

Innvolver de andre som skal være med, både i planleggingen og det som skal skje. Jeg har mitt utdrikningslag som kommer etterhvert og har ingen anelse om hva/når, jeg bare håper de andre gjør det til en dag jeg vil like... Har sagt klart i fra at jeg IKKE skal drites ut på ting som går på meg som person. Kan ikke fordra å synge f eks, så karaoke er noe de ikke trenger å tenke på. Men å skulle kle meg litt ut kan jeg gå med på. Synes det blir litt annerledes.

Også håper jeg at det ikke skal brukes så altfor mye penger jeg da. Vil heller ha en lang tid hjemme hos en eller annen hvor vi koser oss med mat og diverse.

Skrevet

Jeg fikk kanefart i skogen, med snø som lavet ned og champagne i glassene :-)

Skrevet
Innvolver de andre som skal være med' date=' både i planleggingen og det som skal skje. [/quote']

Støtter denne!

Gjør det til en kveld for gjengen, noe som er gøy for alle. Ikke utdriting som bare er gøy for dere, eller en eller annen aktivitet som er kjempemorsom for bruden men som dere andre bare må stå og se på.

Skrevet

Tusen takk for gode tips!

cecily: helt enig! Det skal ikke bli noe "utdritingslag". Vi skal bare ha det kjekt hele dagen/kvelden. Det med proff kokk likte jeg... :)

Tabby/Grooo: jeg tenkte å snart ta kontakt med de andre jeg vil ha med i utdrikningslaget. Jeg syns det er viktig at alle får være med i planleggingen. Da er det ikke fare for at noen syns at opplegget mitt blir teit...

MrsL: kanefart er noe hun absolutt kunne likt! Men jeg tror ikke jeg kan regne med snø i mai... :wink: Men en tur med hest og kjerre kanskje.

Hvor mange er det vanlig å ha med i et utdrikningslag?

Jeg har hørt at det er vanlig at alle som deltar tar med seg en liten gave til bruden som symbol på deres vennskap. Men så sier noen at disse gavene bare blir lagt i en skuff og glemt etterpå... Har dere noe erfaring med det?

Jeg lurte på å bytte ut gavene med et brev fra familie og venner av bruden... Få alle til å skrive et lite brev til henne som jeg samler i en fin perm som hun får på utdrikningslaget. Tror dere det kan være noe? Er ikke det noe hun kunne blitt glad for?

Skrevet

Gaver er absolutt ikke nødvendig, er mer amerikansk.

Jeg liker å gjøre noe aktivt, gjerne i naturen. Også liker jeg å ikke være på byen på kvelden, heller hjemme hos noen/på hytte. også synes jeg det på kvelden må være noen spørsmål/lek som har med mannen å gjøre, som han har svart på på forhånd eller noe sånt. Da blir det mye prat rundt.

Skrevet

Denne "perm-idéen" din synes jeg var en flott idé. Det er noe man tar vare på resten av livet og kan se tilbake på som et hyggelig minne. Men å gi små gaver er jo heller ikke helt bak mål.

Hvis jeg skal være forlover noen gang er dette noe jeg absolutt vil gjøre, jeg hadde ikke tenkt på det selv, er lite kreativ sånn :)

Skrevet

Jeg syns også det var en god idé å lage en perm... Går jo også an at alle tar med noe som minner om bruden eller har noe med vennskapet til bruden å gjøre... De fleste har sikkert en intern spøk de kan ta i bruk... dette blir jo da en slags gave, men trenger ikke være noe dyrt...

Skrevet
Jeg syns også det var en god idé å lage en perm... Går jo også an at alle tar med noe som minner om bruden eller har noe med vennskapet til bruden å gjøre... De fleste har sikkert en intern spøk de kan ta i bruk... dette blir jo da en slags gave' date=' men trenger ikke være noe dyrt...[/quote']

Jeg laget selv en collage med bilder og tekst til en slik perm en gang. Venninnen min som ble drukket ut satte veldig pris på permen.

Forslag til aktivitet: Spa!!!! Det ønsker jeg meg ihvertfall... :sjarmor:

At alle deltakerne f.eks drar til et spa-hotell eller liknende...

Man må jo ikke overnatte heller, men kanskje ta behandlinger på dagtid i behagelige omgivelser og så kanskje fortsette med et bedre måltid hjemme hos noen etterpå?

Gjest gjest 0
Skrevet

Hei!

Jeg har vært med på planleggingen av et par utdrikningslag.

Hun ene måtte gå et slags rebusløp for å finne alle deltagerne, så hadde vi picninc, hun har alltid vært redd for hester så vi satte henne likesågodt på en skikkelig hestetime der hun til slutt stod på ryggen til hesten!! Så fortsatte vi med grilling på en øy i oslofjorden, med litt leker osv. Til slutt dro vi hjem til meg og spiste reker, drakk vin og delte ut gaver. Den eneste måten hun ble driti ut på var at hun på forhånd hadde fått lage sine egne klær for dagen av stoff vi hadde kjøpt på begrenset tid. Jeg kan vel si at bruden ikke burde satse på en karriere som syerske... Det ble kjempevellykket! Bruden var strålende fornøyd. Vi lagde et kjempefint album med hilsner fra alle deltagerne som hun fikk i gave dagen før bryllupet.

Alt avhenger av hva bruden liker og hvor dere bor. Hva med å sende henne på en orienteringsløype for å finne alle deltagere, spise frokost sammen, dra på spa, kjøre med hest og vogn inn til et fint sted der dere kan grille og kose dere sammen resten av kvelden? Enkelt og kjempekoslig! Det er morsomt hvis dere legger inn noen morsomme leker eller rebuser underveis. Vår brud måtte forresten stjele fraandre sine handlekurver for å skaffe den grillmaten vi trengte...

Ellers er helikoptertur, flytur for bruden populært. Har noen stor bår er det kjempefint å sitte der og spise reker...

Pam

Gjest gjest 0
Skrevet

Blir det dyrt med spa kan jo deltagerne laget et personlig spa for bruden! Der alle hjelper til med å massage, manikyr osv... sikkert morsomt! (mulig noen synes det er ekkelt, men man trenger ikke å ta på bare tær, naken kropp osv...

Pam

Skrevet

Vi hadde sånn "hjemmespa" på en venninnekveld. Alle tok med det de hadde av masker og slikt, så tok vi fotbad mens ting tørket i ansiktet, så la jeg fransk manikyr på de som ville det. En annen har gått et massørkurs, så hun hadde med benken sin og masserte, en tredje er make up-artist og sminket de som ville prøve noe nytt, alt dette mens vi koste oss med vin, ost og kjeks. Var utrolig vellykket og noe som absolutt skal gjentas. Riktignok skal døren låses neste gang, ettersom vertinnens samboer var så greit at han dro med hene guttegjengen fra et vorspiel og innom oss på en snarvisitt før de dro ut... :oops: Kan ikke si jeg mistenker at noen av oss var så attraktive der vi satt og blomstret :o

Skrevet

Bare husk at det er faktisk endel som liker litt gode gammeldagse utdrikkingslag også!

Jeg hadde blitt kjempeskuffet om gjengen dro på spa og hadde dansekurs for eksempel, mens typen fikk stripper og shots og skikkelig haraball.

Tror det er vanskelig å gi tips om utdrikningslag for noen man ikke kjenner...

Skrevet

Spør bruden hva hun ser for seg!

Hvis hun ønsker seg en rolig kveld med venninnene, så vet du jo det. Og skulle hun si som min venninne - "det gjør jo ingenting om det er stripper og litt hurramegrundt", så vet du det.

Skrevet

Er man forlover kjenner man vel ofte bruden ganske godt? Du vet vel om hun er typen som ville synes en vill kveld på byen var gøy eller om det er rene marerittet? Ellers er rådet å spørre, ja.

Angående hvem som skal være med har forloveren min allerede bedt meg om kopi av gjestelista slik at hun kan invitere alle "jentene". Jeg kommer nok til å foreslå at hun inviterer min kommende svigerinne også (min manns brors samboer), fordi jeg hadde synes det var hyggelig om hun var med. Det mer vanlig er at alle jentene fra brudens side "i brudens alder" inviteres. Bare pass på å ikke utelate noen bruden gjerne vil ha med - kan de ikke den dagen er det jo lite å gjøre med, men jeg har vært i utdrikkingslag der forloveren rett og slett hadde bestemt at det var enkelte hun ikke ville ha med til tross for at bruden ville ha dem der og at de var invitert i bryllupet :roll:

Ellers er det vel ok å utfordre bruden en smule (det med ridekurs for en som var redd for hester hørtes f.eks. ut som en ganske god idé), men man bør vite hvor grensen går - den er selvsagt forskjellig fra person til person.

Det kan også være en idé å tenke litt på deltagerne i tillegg til bruden, selv ville jeg ikke synes det var noe særlig hyggelig dersom ikke gjestene også hadde det gøy. Lodd stemningen litt for hva folk synes det er rimelig å måtte betale, f.eks., dumt å utelukke noen fordi de har dårlig råd.

Perm med personlige minner er en god idé - vet mange som har fått slik og vært veldig takknemlige :D Men gi gjestene litt forvarsel (har selv sittet og febrilsk lett etter bilder kvelden før fordi forloveren hadde glemt den detaljen i den opprinnelige invitasjonen).

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har vært på noen utdrikkingslag etter hvert, og har gjort følgende erfaring:

Dersom alle skal ha med en gave må dere være helt sikre på at alle får beskjeden!! Jeg har to ganger ikke fått beskjed, og måttet finne noe i sekken fordi vi har vært langt fra folk. Personlig ville ikke jeg likt en slik greie om det var mitt utdrikkingslag, men det er jo opp til hver enkelt.

Perm er veldig koselig, vi har som regel laget det som et album fra utdrikkingslaget, med hilsen fra alle deltagerne som vi har skrevet på forhånd, og hatt med bilder til og sånt. Det har som regel bruden satt pris på.

Ikke ha mange aktiviteter der folk står og venter, for eksempel hudpleie og aromaterapi, for det er litt kjedelig. Dessuten blir gjerne bruden så slapp etterpå at det nesten blir slitsomt for henne å fortsette. Vi var forresten på Megazone her i Oslo sist, det er noe menn pleier gjøre på sine utdrikkingslag, så det var ganske gøy. Paintball er også kult om hun liker action. Eller alle kan dra på fjellklatringskurs for eksempel.

Pass på at det ikke blir så dyrt, husk at mange har store studie- og huslån. Personlig bruker ikke jeg over 500 kroner på noe slikt, det har jeg ikke mulighet til. En kompis av meg måtte ut med 1500 kroner i utdr.lag en gang, det er helt hårreisende. Husk at de fleste skal bruke enn del penger på bryllupsgave og overnatting/ reise også, og det går mer enn nok penger for oss som har veldig lite fra før! Litt synd om noen må si nei fordi det blir så dyrt. Og selv om det er lett å si at det er jo bare en gang, så har de fleste av oss flere venninner som gifter seg, jeg hadde 3 bare i sommer...

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...