AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #1 Skrevet 13. oktober 2015 Heisann Jeg lever studentlivet for tiden, og har kun makrell i tomat, havregryn og bønner i tomatsaus i skapet mitt akkurat nå. Lurer på om dette kan bli litt for ensidig med tanke på vitaminer og andre næringsstoffer. Ifølge studentbudjsettet har jeg 50 kr å kjøpe mat for denne uka. Lurer på hva jeg burde invistere i for å ikke få vitaminmangler osv? Tuusen takk! Tusen takk for alle forslag! Anonymous poster hash: d91f8...872
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #2 Skrevet 13. oktober 2015 En telefonsamtale til Fretex. Nei, seriøst. De får massevis, MASSEVIS, av mat fra blant annet Kiwi, som er like før den går ut på dato. De putter maten i frysere, så den er gjerne frossen når du får den. Om det ikke er snakk om tørrfor. De gir så gjerne bort av maten de har. Bare til å ta en telefonsamtale! Anonymous poster hash: f8ceb...da1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #3 Skrevet 13. oktober 2015 En telefonsamtale til Fretex. Nei, seriøst. De får massevis, MASSEVIS, av mat fra blant annet Kiwi, som er like før den går ut på dato. De putter maten i frysere, så den er gjerne frossen når du får den. Om det ikke er snakk om tørrfor. De gir så gjerne bort av maten de har. Bare til å ta en telefonsamtale! Anonymous poster hash: f8ceb...da1 Har dessverre ingen fryser, så må nok kjøpe frukt/grønnsaker/tørrvarer =) Men, takk for bra tips Anonymous poster hash: d91f8...872
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #4 Skrevet 13. oktober 2015 Glemte forresten å si at jeg har en haug med epler også Sulter ikke, men er som sagt redd for vitaminmangel. Anonymous poster hash: d91f8...872
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #5 Skrevet 13. oktober 2015 Veit dei har den dolmio spaghetti sausen til 6kr no! Spaghetti får du jo og for ein 10er! Anonymous poster hash: 4c634...491
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #6 Skrevet 13. oktober 2015 Har dessverre ingen fryser, så må nok kjøpe frukt/grønnsaker/tørrvarer =) Men, takk for bra tips Anonymous poster hash: d91f8...872 Du trenger ikke fryser, det er bare til å hente/be om mat når du er tom, la den tine, spise det du har, hente ny mat når den maten du har er tom. Det er forskjellig pålegg, som bare er til å putte i kjøleskap, kaker, jepp godteri også, spaghetti, alt mulig rart. De fryser ferskvarer som kommer fra kjøleren for at det skal holde seg, ikke fordi det "må" fryses. Anonymous poster hash: f8ceb...da1 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #8 Skrevet 13. oktober 2015 Man får ikke vitaminmangel etter en uke. Man må spise lite av vitaminen flere måneder før kroppen begynner å bruke opp alle reserveneAnonymous poster hash: dd7ef...fce 5
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #9 Skrevet 13. oktober 2015 Veit dei har den dolmio spaghetti sausen til 6kr no! Spaghetti får du jo og for ein 10er! Anonymous poster hash: 4c634...491 Dette hjelper da ikke noe særlig på vitaminmangel. Anonymous poster hash: 7c2cc...b47 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #10 Skrevet 13. oktober 2015 Man får ikke vitaminmangel etter en uke. Man må spise lite av vitaminen flere måneder før kroppen begynner å bruke opp alle reserveneAnonymous poster hash: dd7ef...fce Men så er ikke TS student kun for en uke heller. Anonymous poster hash: 7c2cc...b47
Arabella Skrevet 13. oktober 2015 #11 Skrevet 13. oktober 2015 Glemte forresten å si at jeg har en haug med epler også Sulter ikke, men er som sagt redd for vitaminmangel. Anonymous poster hash: d91f8...872 Ta det med ro. Du blir ikke syk av vitaminmangel på bare en uke. 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #12 Skrevet 13. oktober 2015 Ville kjøpt en stor poste med makaroni ca 12 kr, en flaske ketchup (det har du kanskje fra før?) ca 16 kr, en pakke skinke (ca 25 kr) og en pakke knekkebrød. Da kan du spise makaroni med ketchup på som varmmat, og variere med å blande inn litt skinke en dag og kanskje litt ost en annen dag. Knekkebrød med skinke resten av. Anonymous poster hash: c0891...ba0
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #13 Skrevet 13. oktober 2015 Men så er ikke TS student kun for en uke heller. Anonymous poster hash: 7c2cc...b47 Hun sier hun har 50 kr denne uka. Har hun generelt lite penger burde hun spørre om råd til mat for hele måneden for å spare penger, ikke for en uke. Anonymous poster hash: dd7ef...fce
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #14 Skrevet 13. oktober 2015 Får du ikke stipend om to dager da? Anonymous poster hash: cea0d...bd2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #15 Skrevet 13. oktober 2015 Er norskkurs så du lærer deg å skrive rett. Anonymous poster hash: 35c85...819 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #16 Skrevet 13. oktober 2015 Hun sier hun har 50 kr denne uka. Har hun generelt lite penger burde hun spørre om råd til mat for hele måneden for å spare penger, ikke for en uke. Anonymous poster hash: dd7ef...fce Ifølge studentbudsjettet. Det er vel litt lurt å se på hva TS skriver i sammenheng med hverandre. Det er jo en grunn til at hun kun har makrell i tomat, havregryn og bønner i tomatsaus i hus akkurat nå. De fleste tørrvarer holder en stund, med mindre man inntar svært mye av den gitte matvaren. TS skriver også at hun lever studentlivet for tiden og derfor har lite matvarer. Svært mange ukeshandler, og det er ikke rart å sette en sum for hver uke selv om dette er konstant. Mulig det er ekstra lite nå rett før stipend, men mtp. at det er budsjett indikerer det jo at det er lagt opp til det. Anonymous poster hash: 7c2cc...b47
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #17 Skrevet 13. oktober 2015 Er norskkurs så du lærer deg å skrive rett.Anonymous poster hash: 35c85...819 Fail Anonymous poster hash: d91f8...872 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #18 Skrevet 13. oktober 2015 Takk for gode mattips, men jeg klarer meg fint mtp på middag! Setter som sagt pris på om noen har noen sunne tips til hva jeg kan kjøpe av matvarer! Anonymous poster hash: d91f8...872
Fredsmegleren Skrevet 13. oktober 2015 #19 Skrevet 13. oktober 2015 Du får en boks Ben&jerry's på Helgø denne uka Ellers kan du investere i tørrvarer eller hermetikk. Nøtter er bestandig fint å ha i skapet, ellers tørkede linser (veldig billig), frossen tropisk frukt, og brødblandinger.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #20 Skrevet 13. oktober 2015 Kjøp ihvertfall frukt og grønt på innvandrer sjapper. Mye billigere.Anonymous poster hash: a63e1...f59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå