Gå til innhold

Hvorfor er det umoralsk/lav moral/uten selvrespekt/stakkarslig å ha mange sexpartnere?

Anbefalte innlegg

Gjest supernova_87
Skrevet

Jeg ser dette igjen og igjen i debatter som ikke en gang handler om hvor mange sexpartnere folk har. Det er nok at noen sier at de har hatt en ONS, det er nok at noen sier at de har en "knullekompis". Så kommer det alltid de som sier at "eier du ikke moral" eller "så lav moral det er å pule så mange", eller "bare stakkarslige folk spriker med beina til alt og alle".

Hjelp meg å forstå hvordan det er LAV MORAL, og hvordan det er å ikke ha selvrespekt det å ha sex med mange, eller ligge med mennesker som man ikke kjenner? Er det sånn at hvis du har 1 partner så har du topp moral, hvis du har 2-9 så har du OK moral, hvis du har 10-20 så har du dårlig moral og om du har mer enn 20 så har du ikke moral? Hvor går grensene? Og hva faen har moral med antall sexpartnere og forholdet man har til sexpartnere. 

Jeg er fullstendig for at man skal kunne ha ulikt forhold til det å dele kroppen sin med andre. Noen ser på det som noe man kun skal dele med den man elsker, andre ser på sex som nytelse og det å ha sex er som å spille bordtennis sammen. Hvorfor er en av delene lavmoral og den andre høymoral? 

Det er lav moral å stjele, fordi det går utover noen andre. Det er lav moral å slå i hel for du tar fra noen andre sitt liv og du sårer mange, mange mennesker. Men hvordan i all verden har det å nyte sex med andre mennesker frivillig noe som helst med moral å gjøre? Vær så snill, hjelp meg med å forstå. 

PS: Denne tråden sier ingenting om mitt eget antall sexpartnere eller syn på sex. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja syntes du har lav moral

Skrevet

Jeg ser dette igjen og igjen i debatter som ikke en gang handler om hvor mange sexpartnere folk har. Det er nok at noen sier at de har hatt en ONS, det er nok at noen sier at de har en "knullekompis". Så kommer det alltid de som sier at "eier du ikke moral" eller "så lav moral det er å pule så mange", eller "bare stakkarslige folk spriker med beina til alt og alle".

Hjelp meg å forstå hvordan det er LAV MORAL, og hvordan det er å ikke ha selvrespekt det å ha sex med mange, eller ligge med mennesker som man ikke kjenner? Er det sånn at hvis du har 1 partner så har du topp moral, hvis du har 2-9 så har du OK moral, hvis du har 10-20 så har du dårlig moral og om du har mer enn 20 så har du ikke moral? Hvor går grensene? Og hva faen har moral med antall sexpartnere og forholdet man har til sexpartnere.

Jeg er fullstendig for at man skal kunne ha ulikt forhold til det å dele kroppen sin med andre. Noen ser på det som noe man kun skal dele med den man elsker, andre ser på sex som nytelse og det å ha sex er som å spille bordtennis sammen. Hvorfor er en av delene lavmoral og den andre høymoral?

Det er lav moral å stjele, fordi det går utover noen andre. Det er lav moral å slå i hel for du tar fra noen andre sitt liv og du sårer mange, mange mennesker. Men hvordan i all verden har det å nyte sex med andre mennesker frivillig noe som helst med moral å gjøre? Vær så snill, hjelp meg med å forstå.

PS: Denne tråden sier ingenting om mitt eget antall sexpartnere eller syn på sex.

Det er vel fordi sex er spesielt for mange og knyttet opp mot tiltrekning. Hvis man ligger rundt med mange man ikke har noen tiltrekning til eller føler noe for er det vel lett at det blir uten å sette noe krav til seg selv.

Personlig syns jeg ikke det er umoralsk å ha mange sexpartnere. Men all til sin grad altså. Har du like mange sexpartnere som antall dager i året virker det ikke som man gjør noe annet enn å ligge på rygg...

Anonymous poster hash: daf37...429

Skrevet

Misunnelse, har du hørt om det?

• Liker 2
Skrevet

Ikke noe med moral å gjøre, men jeg tenker vel at man blir litt blasert og vanskelig å gjøre fornøyd om man en gang til slutt før lyst til å slå seg til ro. De fleste partnere er jo ikke interessert i et åpent forhold. Og skulle en ellers passende person falle gjennom på grunn av en eller annen fetisj man har pådratt seg av et såpass bredt spekter av forskjellige partnere.. Blir det gjerne trist?

Bare en teori.

Dessuten trenger man ikke å spise alt, bare fordi det ser godt ut. Det er i alle fall et tegn på dårlig selvkontroll/viljestyrke.

Anonymous poster hash: f8338...190
Skrevet

Personlig syns jeg ikke det er umoralsk å ha mange sexpartnere. Men all til sin grad altså. Har du like mange sexpartnere som antall dager i året virker det ikke som man gjør noe annet enn å ligge på rygg...

Anonymous poster hash: daf37...429

Du kunne gjerne tatt med den som ligger på toppen også...

• Liker 10
Skrevet

For meg handler det vel ikke om moral, men manglende respekt for seg selv.  Mennesker som ligger rundt, da tenker jeg ikke bare på en kort periode i ens liv, ser jeg vel på som ustabile og hvis jeg traff en mann som sa at han for eksempel hadde hatt over 100 forskjellige sex-partnere,så ville jeg mest sannsynlig ikke innledet et forhold til ham. Ikke pga manglende moral, men fordi jeg hadde regnet med at han var temmelig ustabil, ikke bare når det kom til sex-livet men også når det gjaldt andre aspekter ved personligheten og.

Anonymous poster hash: f9255...031
Skrevet

Hvorfor har man liksom ikke respekt for seg selv fordi man liker å ha sex?!

Man har mindre respekt for seg selv om man rakker ned på de som liker sex!

Eneste "ulempen" med mange sexpartnere slik jeg ser det, er at da kanskje føler man seg ikke like spesiell som utvalgt, men så lenge begge har lyst på sex der og da så er det ingenting umoralsk med det! Og ellers så er det jo bare fordeler fordi menneskets reise handler om å møte seg selv i døra mange ganger, og i andre mennesker kan man alltid finne en dråpe av seg selv, det vil si; jo flere du er med, jo klokere blir du på ditt eget liv :)

Anonymous poster hash: 23983...dc2
  • Liker 1
Skrevet

La meg forklare det hele for deg. Det å ligge med mange mennesker gir ikke dårlig moral, men med en gang du begynner å lyve om hvor mange du har ligget med og hvorfor du har ligget med så mange,  - ja da mener jeg at du har dårlig moral.

Mange kvinner er jo også irrasjonelle når det kommer til moral, for eksempel har jeg lest på kvinneguiden at mange kvinner forakter ensomme menn som har hatt kjøpesex en gang, mens de underkaster seg og har den aller største elsk for menn som har pult hundrevis av kvinner. (selvsagt har dem også hatt en del kjøpesex, men det teller ikke for de er ikke ensomme).

Så stiller jeg det samme spørsmålet til deg, - hva kommer det av at mange kvinner har den aller største forakt mot menn som har hatt kjøpesex, og den aller største elsk for menn som påstår at de hater mennesker som har kjøpesex?

Er det en alminnelige forakt mot prostituerte som er hovedbegrunnelsen her?

• Liker 6
Gjest supernova_87
Skrevet

La meg forklare det hele for deg. Det å ligge med mange mennesker gir ikke dårlig moral, men med en gang du begynner å lyve om hvor mange du har ligget med og hvorfor du har ligget med så mange,  - ja da mener jeg at du har dårlig moral.

Mange kvinner er jo også irrasjonelle når det kommer til moral, for eksempel har jeg lest på kvinneguiden at mange kvinner forakter ensomme menn som har hatt kjøpesex en gang, mens de underkaster seg og har den aller største elsk for menn som har pult hundrevis av kvinner. (selvsagt har dem også hatt en del kjøpesex, men det teller ikke for de er ikke ensomme).

Så stiller jeg det samme spørsmålet til deg, - hva kommer det av at mange kvinner har den aller største forakt mot menn som har hatt kjøpesex, og den aller største elsk for menn som påstår at de hater mennesker som har kjøpesex?

Er det en alminnelige forakt mot prostituerte som er hovedbegrunnelsen her?

Du svarer ikke på spørsmålet mitt. 

Og jeg kan ikke svare deg på ditt, for jeg er ikke en av de kvinnene. 

Ser dere andre som svarer her heller ikke svarer på spørsmålet. Jeg setter pris på svarene, men de toucher ikke akkurat det som er problemstillingen min. Kjære dere som stadig kommer med den dere "stakkarslige mennesker som ligger med alt og alle" kan dere ikke hjelpe meg her?

Skrevet

Hvorfor har man liksom ikke respekt for seg selv fordi man liker å ha sex?!

Man har mindre respekt for seg selv om man rakker ned på de som liker sex!

Eneste "ulempen" med mange sexpartnere slik jeg ser det, er at da kanskje føler man seg ikke like spesiell som utvalgt, men så lenge begge har lyst på sex der og da så er det ingenting umoralsk med det! Og ellers så er det jo bare fordeler fordi menneskets reise handler om å møte seg selv i døra mange ganger, og i andre mennesker kan man alltid finne en dråpe av seg selv, det vil si; jo flere du er med, jo klokere blir du på ditt eget liv :)

Anonymous poster hash: 23983...dc2

Klokere?! Man blir mer og mer idiot i toppetasjen for hver partner man knuller. Flere og flere preferanser, man leter etter små feil som forrige partner ikke hadde osv.. Og moralen skal jeg ikke nevne engang.

Anonymous poster hash: d42b9...a9d

Skrevet

Hvorfor skal man i det hele tatt opplyse om hvor mange man har vært i seng med, eller spørre andre om det?

Det er en privatsak som kun angår en selv.

Anonymous poster hash: 9019b...1a9

• Liker 2
Gjest supernova_87
Skrevet

Klokere?! Man blir mer og mer idiot i toppetasjen for hver partner man knuller. Flere og flere preferanser, man leter etter små feil som forrige partner ikke hadde osv.. Og moralen skal jeg ikke nevne engang.

Du skal ikke en gang nevne moralen altså? Men det er jo det tråden handler om. Vær litt grei og forklar det med moral for meg. 

Skrevet

Hvorfor skal man i det hele tatt opplyse om hvor mange man har vært i seng med, eller spørre andre om det?

Hallo, ingen bryr seg om hvor mange du har pult så hvorfor behøver du da lyve?

Snakk heller sant så kommer du lengre. Ærlighet varer lengst.

Skrevet

Det er ikke en privatsak. Folk som går inn i et forhold har sin fulle rett til å vite dette. Hvorfor skal du skjule det hvis du mener det ikke er noe å skjemmes over?

Skrevet

Er ikke helt ening i åpningsinnlegget. Etter min erfaring snakker ikke folk oftest om dårlig moral, men at de med mange sexpartnere er lite selektive og ikke like attraktive som partnere, enten fordi de ikke har samme syn på sex som dem selv eller fordi de har et stort bekreftelsesbehov.

Så det å lage en tråd som utelukkende handler om moral synes jeg har så mye for seg. Bare fordi noen få har dratt frem ordet "moral" i denne sammenhengen betyr det ikke at dette er et stort problem eller det folk bruker oftest som argument. 

Anonymous poster hash: 5e77f...bee
  • Liker 3
Skrevet

Gutter har fremdeles den oppfatningen av at jenta i hans liv skal være "ren", og i deres øyne er ikke jenta ren om hun har hatt skitne tisselurer inni seg. Mange er også av den oppfatning at jenter som har hatt sex med over et visst antall har problemer med å holde seg trofast, da de har flere å sammenligne nåværende sexpartner med og har mulighet til å finne noen andre.

Jeg derimot, synes bare det er positivt at jeg ikke var jomfru før jeg møtte min mann. Jeg vet hvor mange dårlige menn det finnes der ute, jeg vet hvilke preferanser jeg har og har null behov for nok en "slutty" periode. Jeg hadde i allefall behov for å leve singellivet til det fulle før jeg fikk lyst til å slå meg til ro. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

GMange er også av den oppfatning at jenter som har hatt sex med over et visst antall har problemer med å holde seg trofast, da de har flere å sammenligne nåværende sexpartner med og har mulighet til å finne noen andre.

Statistisk sett er utroskapsraten verre for de som har hatt veldig mange sexpartnere - menn og kvinner. Så selv om man ikke liker denne tankegangen, og vet dette ikke gjelder en selv, så kan man ikke helt kalle den irrasjonell. Generelt sett er det slik at folk er negative til statistikk og generaliseringer om de rammer en selv, men alle generaliserer jo til en viss grad - ang. andre. 

Jeg synes nå folk kan date hvem de vil og avvise hvem de vil, på hvilket grunnlag de vil. Jeg kjenner jenter som veldig ofte proklamerer hvor seksuelt frigjorte de er og hvor "avslappet" de er i forhold til sex, men når de får vite at gutter snakker om at de ligger med hvem som helst (som et faktum, ikke på nedsettende vis), går de inn i en depresjon. Det er helt greit å ha mange sexpartnere, men du må jo også ta konsekvensene, hvorav en er at noen kanskje ikke er interessert i et forhold med deg - som de står i sin fulle rett tilDet er tydelig at mange jenter selv har komplekser rundt sitt eget seksualliv. Forskning har også vist til at jenter med lav selvtillit oftere leter etter bekreftelse via sex, og at det i neste runde gir dem mer angst og lavt selvbilde - en ond sirkel. At noen gutter er vare for dette forstår jeg jo, usikre partnere er ikke kompatiebelt med et godt og stabilt forhold. 

Endret av Marie90
  • Liker 3
Skrevet

Statistisk sett er utroskapsraten verre for de som har hatt veldig mange sexpartnere - menn og kvinner. Så selv om man ikke liker denne tankegangen, og vet dette ikke gjelder en selv, så kan man ikke helt kalle den irrasjonell. Generelt sett er det slik at folk er negative til statistikk og generaliseringer om de rammer en selv, men alle generaliserer jo til en viss grad - ang. andre. 

Nå er det en stor forskjell på om man har hatt 10 sexpartnere og 100, og ja det finnes dem som synes 10stk er for mange. 

Men sjansen for å være utro har i utgangspunktet ikke noe med selve antallet partnere å gjøre, men handler like mye om grunnen til at antallet partnere har blitt så høyt.

Har man dårlig selvtillit som blir bedre av å få bekreftelse fra det motsatte kjønn, blir man ikke kurert for dette ved å få en kjæreste. Man fortsetter gjerne å søke bekreftelse fra andre uten å nødvendigvis søke etter utroskap. Men enden på visa blir gjerne at man er utro mot sin partner, fordi man er så desperat etter å føle seg verdsatt og man har en skrudd idé om at sex er den eneste måten man kan få bekreftelse.

• Liker 2
Gjest supernova_87
Skrevet

Er ikke helt ening i åpningsinnlegget. Etter min erfaring snakker ikke folk oftest om dårlig moral, men at de med mange sexpartnere er lite selektive og ikke like attraktive som partnere, enten fordi de ikke har samme syn på sex som dem selv eller fordi de har et stort bekreftelsesbehov.

Så det å lage en tråd som utelukkende handler om moral synes jeg har så mye for seg. Bare fordi noen få har dratt frem ordet "moral" i denne sammenhengen betyr det ikke at dette er et stort problem eller det folk bruker oftest som argument. 

Anonymous poster hash: 5e77f...bee

Jeg er helt enig med deg her. Folk snakker ikke oftest om moral. Men jeg skriver dette innlegget nettopp fordi jeg lurer på de som nettopp nevner dette med moral. Jeg forstår argumentasjon som går på det du nevner, selektivitet og syn på sex osv., men jeg forstår ikke den argumentasjonen som går på moral, og ikke selvrespekt. Det er ikke et stort problem, men jeg lurer likevel veldig på det, hvordan noen klarer å trekke en link med antall sexpartnere og moral.  :blomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...