AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #1 Skrevet 13. oktober 2015 Hei, en jente på snart 20 her. Jeg har alltid hatt tørr hud men null kviser og urenheter. Det dukket jo opp en kvise her og der men ikke noe store greier. Men nå, etter sommeren har huden klikket helt. Har enormt mye kviser på haken (går ikke på p piller, aldri gjort det heller) disse forsvinner heller ikke. Masse små nupper i hele ansiktet. Noen som har tips til hva jeg skal gjøre? I begynnelsen av sommerferien kjøpte jeg ny ansiktkrem og begynte å rense huden. Sluttet med dette etter 1,5 måned etterpå da jeg følte jeg fikk kviser. Anonymous poster hash: 07f72...645
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #2 Skrevet 13. oktober 2015 . Anonymous poster hash: 07f72...645
Gjest earlgrey Skrevet 13. oktober 2015 #3 Skrevet 13. oktober 2015 Hvis ansiktskrem er det eneste du har forandret på siden du fikk kviser er det sannsynligvis derfor du har fått kviser (du har ikke endret kosthold, livsstil, begynt og studere/stresser mer?) Kviser kan dukke opp i flere måneder etter at du har sluttet med et produkt. Jeg får nesten aldri kviser, men startet på et pudder jeg ikke tålte og fikk kviser i ca 2 måneder etterpå. Er blitt mye bedre nå da, når jeg har kommet tilbake til gamle rutiner, så du må bare holde ut så går det nok over snart!
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 13. oktober 2015 #4 Skrevet 13. oktober 2015 Jeg har leste noe om at huden forandrer seg etter sommeren og at høsten er tida for kviser eller lignende. Jeg har også fått kviser på haka, kjempe mange, også litt på kinnet (aldri hatt kviser på kinnet) med mange små nupper under øya og i panna, var ikke så ille i sommer, men brøt ut når skolen starta omtrent
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #5 Skrevet 13. oktober 2015 Vil anbefale deg å fortsette å rense og fukte huden morgen og kveld. Prøv heller en annen type rens og fuktighetskrem som passer til din hudtype. For kvisene kan du kjøpe Basiron som er reseptfritt på apoteket til kvisene. Prøv dette i en periode, hvis det ikke har noen virkning vil jeg anbefale seg å snakke med en hudlege som kan hjelpe deg videre Anonymous poster hash: 4dc32...3bd
Lilac Skrevet 13. oktober 2015 #6 Skrevet 13. oktober 2015 (endret) Hvis du får kviser etter å ha endret renserutine bør du ikke slutte, men heller fortsette i noen mnd. Det er vanlig at man får urenheter i starten av ny renserutine. Du bør også passe på å finne produkter som passer din hudtype for å få mest mulig ut av produktet. EDIT: Hvis du fortsetter å få urenheter av produktet skal man såklart finne et annet produkt, men som sagt er det vanlig å reagere litt på starten. Endret 13. oktober 2015 av Lilac 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå