Gå til innhold

Middag ut ifra disse ingrediensene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Nå har jeg litt redusert mengde matvarer. 

Jeg har: 

- Ost (ønsker ikke å bruke så mye av dette)

- Kyllingfilet

- Bacon

- Rømme

- Salsa

- Litt pastasaus

- Spaghetti

- Egg

Dette skal gå til minst to middager (jeg har flere kyllingfileter). Mangelen går i hovedsak på grønnsaker og annet tilbehør. Jeg har jo nok mat, så det er ikke her problemet ligger, men mer i hva godt jeg kan lage ut ifra dette. Jeg har en del diverse krydder som kan løfte opp noen retter. Håper på noen kreative innspill!

Anonymous poster hash: 6d74e...1fd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lag carbonara:)

Anonymous poster hash: 273a2...1b3

• Liker 1
Gjest Ennasus
Skrevet

-Baconsurret kyllingfilet

-Omelett med kylling??

-spaghetti med pulled chicken

-gratinert pasta med bacon

Skrevet

Omelett med kyllingfilet, ost og bacon.
Baconsurrede kyllingfileter med spagetti.
Biter med kyllingfilet, spagetti, bacon og ost på toppen. Som en slags wok.

Anonymous poster hash: 8ad1e...b9c
Skrevet

Takk for svar! Det er dette jeg også kommer på. Jeg er ikke så glad i hel kyllingfilet, så mulig jeg skjærer den opp i mindre biter. 

Når jeg tenker meg om har jeg ikke spist pasta og kylling sammen før. Er denne kombinasjonen god? 

Gjest Ennasus
Skrevet

Ja det er greit det, men pass på for det kan lett bli tørt :) lag eks pasta carbonara med kyllingbiter

Gjest Overrasket
Skrevet (endret)

Takk for svar! Det er dette jeg også kommer på. Jeg er ikke så glad i hel kyllingfilet, så mulig jeg skjærer den opp i mindre biter. 

Når jeg tenker meg om har jeg ikke spist pasta og kylling sammen før. Er denne kombinasjonen god? 

Ja det er greit det, men pass på for det kan lett bli tørt :) lag eks pasta carbonara med kyllingbiter

Pasta og kylling hører virkelig ikke sammen. En eller annen gal amerikaner puttet det sammen en gang i tiden, men det har i alle fall aldri vært i bruk i Italia. Og pasta carbonara med kylling er ikke pasta carbonara. Carbonara er en veldig bestemt pastarett. Du kan så klart putte kylling, erter, fløte og hva nå nordmenn pleier å stikke i pastaen sin, men da er det "pasta med kylling", ikke pasta carbonara. 

Dersom du ikke liker hel kyllingfilet (hvorfor har du det om du ikke liker det?), kan du kjøpe en pakke med taco eller tortilla og fylle de med alt som står på listen din.

Endret av Overrasket
Skrevet

Del kyllingfilet i biter og surr med bacon (smaker skikkelig godt!). Server med pasta og litt salsa!

Gjest Ennasus
Skrevet (endret)

Pasta og kylling hører virkelig ikke sammen. En eller annen gal amerikaner puttet det sammen en gang i tiden, men det har i alle fall aldri vært i bruk i Italia. Og pasta carbonara med kylling er ikke pasta carbonara. Carbonara er en veldig bestemt pastarett. Du kan så klart putte kylling, erter, fløte og hva nå nordmenn pleier å stikke i pastaen sin, men da er det "pasta med kylling", ikke pasta carbonara.

Dersom du ikke liker hel kyllingfilet (hvorfor har du det om du ikke liker det?), kan du kjøpe en pakke med taco eller tortilla og fylle de med alt som står på listen din.

Sa aldri at det var verdens beste kombinasjon eller at det var italiensk, men det funker når man Ikke har noe annet. Sa heller ikke at det skal være kylling i pasta carbonara, men at du kan lage det ig ha kylling oppi. Det er ikke pasta carbonara nei, men pasta med carbonarasaus og kylling :P Endret av Ennasus
Skrevet

Fordi det går an å kutte den opp. 

Jeg bryr meg lite om det heter pasta carbonara eller pasta med kylling. Det er ei heller ingen som har hevdet at pasta med kylling heter pasta carbonara, men pasta carbonara med kylling. Det indikerer at carbonaraen egentlig ikke inneholder kylling, men at det er en tilleggsingrediens. 

Skrevet

Pasta og kylling hører virkelig ikke sammen.

Joda, mange synes det er kjempegodt. Hvilken rett har du til å benekte andre mennesker subjektive smak? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...