Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde jeg vært moren til denne 17 åringen og hadde fått greie på dine syke tanker ts så skulle du fått med meg å bestille. Og det hadde blitt stygt. Er ikke lurt å informere hans far om dette her. Han kommer til å klikke. Tro du meg

samme her. Man skal virkelig ikke undevurdre enn foreldres vrede.

Anonymous poster hash: 4d436...e70

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke incest når det ikke er same blod. Sjekk fakta før du kommer med påstander.

Anonymous poster hash: 1086d...c2f

Så straffeloven tar feil mener du?

Anonymous poster hash: 9d999...d1f

• Liker 1
Skrevet

Dette tror jeg lite på. Og det er ikke historen i seg selv, men argumentasjonen din som er avslørende.

Og skulle det være snev av sannet i noe av det du skriver, må du snakke med fastlege for å få henvisning til behandling. Igjen, om det er sant at du er lærer vet du dette. Stikkord: "etikk og grunnleggende verdier"...

• Liker 9
Skrevet

Du bør ikke leve for mye inni hodet ditt. Vær realistisk og rasjonelt enn å følge dine egoistiske instinkter og følelser for denne gutten. 

Anonymous poster hash: 49155...001
  • Liker 2
Skrevet

Det kom litt feil ut? Du skrev jo rett fram at du hadde vært forelsket i han i nesten to år, det er ikke så mye å misforstå der. Først når noen påpeker at barnet da må ha vært 15 år, så bortforklarer du dette med at du ikke ble forelsket før han var 16 (tilfeldigvis innenfor den seksuelle lavalder). Det at du legger til at han var moden og reflektert også som 15-åring, gjør bortforklaringer din bare enda mer gjennomsiktig.

Anonymous poster hash: 53769...8a9

• Liker 5
Skrevet

Jeg ser behovet for å komme med stygge kommentarer når det er noe du er uenig i. Det er helt ok for meg at noen velger å ordlegge seg på den måten, jeg tåler mye. 

Jeg ser ikke bort fra at det kan hende det kommer en annen jente inn i bildet etterhvert. Men han er forelsket i meg nå. Han har heller aldri vist interesse for jenter på sin alder. Kun uttrykt irritasjon over deres væremåte og intellekt. Han er typen til å diskutere filosofi over et glass rødvin (som han har prøvd et par ganger). 

Jeg blir forøvrig ikke mer lei meg om han blir sammen med en stram 18-åring, enn en dame på 30. Føler meg ikke truet av yngre jenter. ts 

Han er typen til å diskutere filosofi over et glass rødvin (som han har prøvd et par ganger). 

Gurimalla, prøver du å overbevise oss at du driver å groomer han eller?

Det virker sånn...

• Liker 6
Skrevet

Jeg ser behovet for å komme med stygge kommentarer når det er noe du er uenig i. Det er helt ok for meg at noen velger å ordlegge seg på den måten, jeg tåler mye.

Jeg ser ikke bort fra at det kan hende det kommer en annen jente inn i bildet etterhvert. Men han er forelsket i meg nå. Han har heller aldri vist interesse for jenter på sin alder. Kun uttrykt irritasjon over deres væremåte og intellekt. Han er typen til å diskutere filosofi over et glass rødvin (som han har prøvd et par ganger).

Jeg blir forøvrig ikke mer lei meg om han blir sammen med en stram 18-åring, enn en dame på 30. Føler meg ikke truet av yngre jenter. ts

For det første er det ikke en stygg kommentar, det er realitet. Bare for at det ikke er noe du ønsker å høre gjør det ikke mindre sant.

Hvordan vet du at han er forelsket i deg? Har han noen gang SAGT det? Du vet ikke. Du bare har skapt deg en fantasi i hodet ditt, hvor du er den eneste for han.

Anonymous poster hash: 5ad2c...3f3

• Liker 4
Skrevet

Det kom litt feil ut? Du skrev jo rett fram at du hadde vært forelsket i han i nesten to år, det er ikke så mye å misforstå der. Først når noen påpeker at barnet da må ha vært 15 år, så bortforklarer du dette med at du ikke ble forelsket før han var 16 (tilfeldigvis innenfor den seksuelle lavalder). Det at du legger til at han var moden og reflektert også som 15-åring, gjør bortforklaringer din bare enda mer gjennomsiktig.

Jeg mente det jeg sa om at det kom feil ut, og at jeg mente betatt og ikke forelsket. Jeg nevnte dette i en setning, og det utdypet det ikke detaljert, da det ikke var poenget i det hele tatt. Det er helt normalt å nevne ting i grove trekk, uten å presisere ting. Det er en helt vanlig måte å uttrykke seg på. 

Det at jeg ikke ble forelsket før han var 16, har ingenting med den seksuelle lavalder å gjøre, enda så mye du ikke vil tro det. 

Han er typen til å diskutere filosofi over et glass rødvin (som han har prøvd et par ganger). 

Gurimalla, prøver du å overbevise oss at du driver å groomer han eller?

Det virker sånn...

Utdyp dette, er du snill. ts 

• Liker 3
Skrevet

Om dette virkelig skulle være sant så tror jeg nok at du burde ta deg en tur tilbake til pensumet ditt i profesjonsetikk fra lærerutdanningen, og så ta en runde med deg selv på at disse tingene er enda viktigere i en steforelderrelasjon. I tillegg bør du ha lest om ungdoms utvikling, og at det at en ungdom heller er med deg enn med sine venner, helst ønsker å være hjemme, synes jevnaldrende er kjipe etc. ikke nødvendigvis er tegn på at han er så innmari glad i deg, men at han ikke føler seg hjemme på andre arenaer. Det er ikke akkurat et godt tegn. Og du bør i alle fall vite at en moden oppførsel ikke betyr at han har mindre hormoner eller mindre tenåringsusikkerhet, og ikke minst mangel på erfaringer og å vite sitt eget beste i sosiale relasjoner. Dette gjelder spesielt i "voksne" relasjoner, som romantikk og seksualitet.

Han trenger en medspiller, ikke en motspiller. I denne situasjonen saboterer du hans relasjoner til andre ved å ønske at han skal være hjemme, og til hans far ved å i det hele tatt tenke tanken på en romantisk eller seksuell relasjon. Denne gutten har ikke godt av deg. Hadde jeg vært faren hans og fått innblikk i et snev av dine tanker eller handlinger så hadde jeg tuppet deg ut av huset og sendt tingene dine etter med budbil. Ikke fordi du hadde vært "utro" mot meg, men fordi du, fremfor å ta en sunn foreldrerolle, bruker mulighetene steforelderrollen gir deg til å legge opp til et farlig og potensielt destruktivt forhold til/med sønnen. Du er i en omsorgsrolle, ikke en "åh, så spennende og for en kjekk ung gutt"-rolle, men det er visst vrient å skjønne. Flytt, helst i morgen, og la far og sønn få skape seg sitt eget liv.

• Liker 19
Skrevet

For det første er det ikke en stygg kommentar, det er realitet. Bare for at det ikke er noe du ønsker å høre gjør det ikke mindre sant.

Hvordan vet du at han er forelsket i deg? Har han noen gang SAGT det? Du vet ikke. Du bare har skapt deg en fantasi i hodet ditt, hvor du er den eneste for han.

Anonymous poster hash: 5ad2c...3f3

Man kan vite om noen er forelsket i deg uten at de sier det rett ut. Det er bare å lese kroppsspråk, føle på stemningen og å legge merke til små ting den andre gjør. Dette er kjent. 

• Liker 2
Skrevet

Man kan vite om noen er forelsket i deg uten at de sier det rett ut. Det er bare å lese kroppsspråk, føle på stemningen og å legge merke til små ting den andre gjør. Dette er kjent.

Er ikke såå lett å tolke bestandig.

• Liker 2
Skrevet

På tide å ta ansvar, TS. Du velger selv hvordan dette vil gå. Du er den voksne her. Enten bryter du forholdet med faren, eller så skjerper du deg og legger fra deg kåtskapen din. Tenåringen trenger ikke slike som deg.

Anonymous poster hash: 5fbc9...0f6

• Liker 5
Skrevet

Når en blir gammel så angrer en på de sjansene en ikke tok, ikke de sjansene en tok.

Følg ditt hjerte. Du vil jo ikke han noe vondt, bare godt. Ikke la deg bli nedtrykket av all negativiteten her inne. Følg ditt hjerte!

Anonymous poster hash: 63f3a...9e1
  • Liker 1
Skrevet

Om dette virkelig skulle være sant så tror jeg nok at du burde ta deg en tur tilbake til pensumet ditt i profesjonsetikk fra lærerutdanningen, og så ta en runde med deg selv på at disse tingene er enda viktigere i en steforelderrelasjon. I tillegg bør du ha lest om ungdoms utvikling, og at det at en ungdom heller er med deg enn med sine venner, helst ønsker å være hjemme, synes jevnaldrende er kjipe etc. ikke nødvendigvis er tegn på at han er så innmari glad i deg, men at han ikke føler seg hjemme på andre arenaer. Det er ikke akkurat et godt tegn. Og du bør i alle fall vite at en moden oppførsel ikke betyr at han har mindre hormoner eller mindre tenåringsusikkerhet, og ikke minst mangel på erfaringer og å vite sitt eget beste i sosiale relasjoner. Dette gjelder spesielt i "voksne" relasjoner, som romantikk og seksualitet.

Han trenger en medspiller, ikke en motspiller. I denne situasjonen saboterer du hans relasjoner til andre ved å ønske at han skal være hjemme, og til hans far ved å i det hele tatt tenke tanken på en romantisk eller seksuell relasjon. Denne gutten har ikke godt av deg. Hadde jeg vært faren hans og fått innblikk i et snev av dine tanker eller handlinger så hadde jeg tuppet deg ut av huset og sendt tingene dine etter med budbil. Ikke fordi du hadde vært "utro" mot meg, men fordi du, fremfor å ta en sunn foreldrerolle, bruker mulighetene steforelderrollen gir deg til å legge opp til et farlig og potensielt destruktivt forhold til/med sønnen. Du er i en omsorgsrolle, ikke en "åh, så spennende og for en kjekk ung gutt"-rolle, men det er visst vrient å skjønne. Flytt, helst i morgen, og la far og sønn få skape seg sitt eget liv.

Jeg er godt klar over alt du skrev i ditt første avsnitt. Jeg er bare uenig i at det gjelder denne gutten. 

Det er ikke jeg som maser på at han skal være hjemme med meg. Det er han selv som vil det. Det har skjedd flere ganger at jeg egentlig ikke skulle være hjemme, og han hadde planer om å dra til en kamerat - men min plan ble avlyst og da avlyste han sitt også, for å være hjemme med meg. Uten at jeg visste om det og kunne påvirke. 

Det andre du skrev har jeg svart på tidligere. ts 

• Liker 2
Skrevet

"§ 314. Seksuell omgang mellom andre nærstående

Med fengsel inntil 6 år straffes den som

a)har seksuell omgang med fosterbarn eller stebarn, eller en person under 18 år som står under hans omsorg, myndighet eller oppsikt, eller

b)får en person nevnt i bokstav a til å utføre handlinger som svarer til seksuell omgang med seg selv."

Altså gjelder ikke aldersgrensen for fosterbarn og stebarn. Her er det straffbart hele veien, akkurat som med egenfødte barn.

• Liker 5
Skrevet

"§ 314. Seksuell omgang mellom andre nærstående

Med fengsel inntil 6 år straffes den som

a)har seksuell omgang med fosterbarn eller stebarn, eller en person under 18 år som står under hans omsorg, myndighet eller oppsikt, eller

b)får en person nevnt i bokstav a til å utføre handlinger som svarer til seksuell omgang med seg selv."

Altså gjelder ikke aldersgrensen for fosterbarn og stebarn. Her er det straffbart hele veien, akkurat som med egenfødte barn.

Det øyeblikk forholdet mellom TS og faren til denne fyren hun er forelsket i, tar slutt så opphører han å være hennes stesønn.

Anonymous poster hash: 63f3a...9e1

• Liker 2
Skrevet

Siden du er så opptatt av forskjellen på betatt og forelsket, så er det litt snodig at du skriver i hovedinnlegget at du er "ganske sikker på at han er tiltrukket av deg", mens du nå i etterkant "vet at han er forelsket i deg". Hvordan har du fått vite dette, sånn plutselig?

• Liker 7
Skrevet

Jeg er godt klar over alt du skrev i ditt første avsnitt. Jeg er bare uenig i at det gjelder denne gutten. 

Det er ikke jeg som maser på at han skal være hjemme med meg. Det er han selv som vil det. Det har skjedd flere ganger at jeg egentlig ikke skulle være hjemme, og han hadde planer om å dra til en kamerat - men min plan ble avlyst og da avlyste han sitt også, for å være hjemme med meg. Uten at jeg visste om det og kunne påvirke. 

Det andre du skrev har jeg svart på tidligere. ts 

Om du hadde vært klar over det jeg skriver i første avsnitt så hadde du sett at det like gjerne kan gjelde denne gutten, det er jo det som er utfordringen her. Du ser på ham som så flott, moden og fantastisk at alle tidligere erfaringer, kunnskap og regler "ikke gjelder". Det burde være en varseltrekant for deg, ikke en oppmuntring. Du er blindet av dine egne motiver. Jeg sier ikke at han ikke kan være en moden og flott gutt, men han er fremdeles en tenåring med alt det innebærer, det er det du velger å overse. At man er moden og argumenterer som en "40-åring" betyr jo overhodet ikke at man sitter på den utvikling, kunnskap og erfaringer som en 40-åring har, og dermed er klar for det en på 40 ville vært klar for. 

Det kompliserende her er at du er i en rolle som aktiv påvirker, fordi du tar med deg dine verdier, holdninger og handlinger inn i deres hverdag, fordi du har fått "privilegiet" det er å være stemor. Det er en misbruk av posisjon. Du er der i en helt annen rolle enn den du ønsker å ha, men delvis med motiver som er ukjent for de andre. Du må skille "mamma"-hatten fra "kjæreste til gutten"-hatten, og så må du holde deg utelukkende til den første. Om ikke det går så må du pakke sakene dine og flytte ut. For du kan påvirke i en annen retning, du bare velger å ikke gjøre det. Du kan oppmuntre til å være ute, du kan aktivt sabotere deres anledninger til å være på tomannshånd, du kan understreke viktigheten av et sosialt liv og oppmuntre ham til å se på jevnaldrende jenter. Når grensen mellom omsorgsperson og romantisk relasjon er visket ut, så er det den voksne som må ta konsekvensen av det og løse opp problemet, for det er virkelig ikke akseptabelt. 

• Liker 17
Skrevet

Siden du er så opptatt av forskjellen på betatt og forelsket, så er det litt snodig at du skriver i hovedinnlegget at du er "ganske sikker på at han er tiltrukket av deg", mens du nå i etterkant "vet at han er forelsket i deg". Hvordan har du fått vite dette, sånn plutselig?

Når jeg skriver ned ting her, så reflekterer jeg over ting på en annen måte enn når jeg bare tenker på det. Derfor blir jeg mer klar over ting nå. Det er jo derfor det er anbefalt å skrive ned ting som er vanskelige eller som man er usikker på. Men får seg noen overraskelser, rett og slett. ts 

• Liker 3
Skrevet

TS, du skriver side opp og side ned om hvor moden denne stesønnen er. Kan det henge sammen med at du selv er veldig umoden?

Du oppsøker selv situasjoner om tenåringer vil reagere på, f.eks st du stønner høyt når du onanerer og håper at stesønnen skal høre deg, og at du har døren på gløtt når du dusjer. Det er helt klart at du er umoden. Og den der naive holdningen du har til at stesønnen og farens forhold ikke vil bli ødelagt dersom du skulle ende opp med å bli sammen med tenåringen. Det er latterlig å lese. Du har ikke tanker for andre enn deg selv.

Ang jobben bør du passe deg. Jeg kjenner til en lærer som ble sammen med en tenåringen, og læreren fikk sparken. Elevene til læreren var ikke nådige da det kom ut, og læreren hadde det ikke godt den siste tiden på skolen.

Anonymous poster hash: 5fbc9...0f6

• Liker 17
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...