Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker at hvis du bryr deg så mye om denne gutten som du påstår, så lar du han være i fred, for hans skyld. Du kan ødelegge mye av framtiden hans hvis du gjør alvor av dette. Og det er faktisk ikke sånn at vi får alt vi ønsker oss her i livet. Noen ting forblir bare en drøm, og i dette tilfellet bør det forbli en drøm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slå opp med faren. flytt ut, bryt all kontakt med både far og ste sønn.

Anonymous poster hash: 4d436...e70
  • Liker 3
Skrevet

Gå for det! Noen av de største forførelsene i historien er også de mest tabu.

Anonymous poster hash: db7a9...2c9
Skrevet

Hvis du fortsatt leser tråden, her er et nytt argument som jeg ikke har sett så langt i tråden:

Når det er så store risikoer involvert som det er her, så bør man ikke ta en avgjørelse når man er forelsket. Det er faktum at forelskelse gjør blind, det er nesten som en slags hormonell psykose. Og styrken på forelskelsen trenger ikke si noe om hvor sterke følelsene eventuelt blir etterpå.

Jeg var en gang så forelsket at jeg fysisk skalv og fikk tårer i øynene bare den utkårede gikk forbi meg. Nå synes jeg han er en dott som jeg har null følelser for. 

Så når konsekvensene kan bli så store som de kan bli her, så bør du vente til forelskelsen legger seg og se hva som da sitter igjen av følelser - både fra din og hans side.

Anonymous poster hash: 805a9...0cb
  • Liker 8
Skrevet

Hvis du fortsatt leser tråden, her er et nytt argument som jeg ikke har sett så langt i tråden:

Når det er så store risikoer involvert som det er her, så bør man ikke ta en avgjørelse når man er forelsket. Det er faktum at forelskelse gjør blind, det er nesten som en slags hormonell psykose. Og styrken på forelskelsen trenger ikke si noe om hvor sterke følelsene eventuelt blir etterpå.

Jeg var en gang så forelsket at jeg fysisk skalv og fikk tårer i øynene bare den utkårede gikk forbi meg. Nå synes jeg han er en dott som jeg har null følelser for. 

Så når konsekvensene kan bli så store som de kan bli her, så bør du vente til forelskelsen legger seg og se hva som da sitter igjen av følelser - både fra din og hans side.

Enig.

Men nå har jo den forelskensen var i 2 år  da (Ja ts du skrev det først og så rettet du til det var betathet og forelskelsen kom når han var 16) 

Skrevet

Enig.

Men nå har jo den forelskensen var i 2 år  da (Ja ts du skrev det først og så rettet du til det var betathet og forelskelsen kom når han var 16) 

Min superheftige forelskelse varte også i to år.

Skrevet

Alt jeg leser er "meg, meg, meg".

Ikke en tanke om denne guttens beste.

Du "tror ikke" forholdet hans til familien ville blitt ødelagt hvis dere ble sammen. - Vel, det tror jeg.

At du er mye eldre en han og ikke kan få barn den dagen han er moden for barn, det gjør ikke noe, for du ønsker deg ikke barn. Newsflash: Kan godt hende HAN vil ønske barn etterhvert.

Han er 17 og går på videregående, men det er ikke noe problem, for du skal jo forsørge han. Ser du ikke at det ville satt han i en vanskelig, kanskje umulig situasjon hvis forholdet til familien hans ble ødelagt? Da hadde han bare deg, han ville være helt avhengig av deg. Mulig det er det du ønsker, men det er ikke helt friskt å ønske sånt. Sett at dere ble uenige, eller han ville flytte ut? Veldig vanskelig for en pengelens 17-åring uten sosialt nettverk eller erfaring med støttesystemet.

DU er så foresket, DU har det så vondt. Hvis du virkelig var glad i han, ville du sett at han har det best uten deg for nå. Sorry, jeg synes ikke synd på deg. 

Anonymous poster hash: 2f246...70d
  • Liker 15
Skrevet

Interessant dette -for jeg har følt meg helt rar som er forelska i en 21åring og er 33 selv. Har helt seriøst tenkt på om jeg bare må la henne være fordi hun er for ung, selv om begge er forelska. Har hatt såå mye tanker, og heldigvis er hun ikke i samme land akkurat nå så jeg får muligheten til å tenke (og overtenke..). 

Men 17 da?? Når jeg ser bilder av hun jeg er forelska i som ble tatt for to-tre år siden så blir det helt rart for meg, da er/var hun i allefall for ung!!!!!

Min største tanke er at hun i tidlig tjueårene er for ung til å forelske seg "for livet" -og jeg er gammel nok til å vite at forelskelser går over fortere i yngre alder. Så mitt største problem er faktisk at jeg er engstelig for å bli sammen med henne for så å plutselig se henne forelske seg i noen andre neste år... 

Nei, for din del så vet jeg jammen meg ikke -her er det far og sønn, du er forelska i begge og BOR med begge. Og det faktum at du er dobbelt så gammel mens dere er så unge/gamle som dere er..jeg mener -for meg er det 12 år mellom, for deg 17!! For meg ei som allerede har bodd hjemmefra ei stund, som har bodd over dammen alene og haika halve europa rundt på egenhånd, ei som forsørger seg selv, -for deg bor guttungen hjemme enda og han er ikke en gang ferdig med videregående..! 

Om din historie hadde vært min så hadde jeg ikke gått videre, jeg hadde slått opp med samboer og funnet meg en ny vei i livet. Det er vondt å være ulykkelig forelska, men noen ganger er faktisk forholdene rundt noe som teller mer -synes jeg. 

Anonymous poster hash: 234b4...bfc
  • Liker 5
Skrevet

Ser for meg at ts settet seg ned for å snakke med stesønnen også må han forklare henne i det uendelige at han ikke liker hu og at hu burde lukke døra når hu dusjer så han slipper å bli satt i en pinlig situasjon. Tror ts har litt for mye selvtillit, men det står jo fint til det store egoet! :)

• Liker 5
Skrevet

Dette må du tøyle og finne ut av! Ikke noe bra for stesønnen din å oppleve dette. det er et overgrep, etter min mening. Hans rolleforvirring, tillitsforhold kan bli veldig skadet av dette! Du må ha hjelp til å bearbeide disse følelsene. Hva det handler om? Hvorfor er det lettere å være forelsket i en ung person? Hva er det i din historie, fra du var på den alderen selv, som kanskje er uoppgjort? Minner han om en tidligere forelskelse fra da du var ung? Her må du være villig til å vende på "gamle steiner" i egen bagasje. Tror du har mye å hente i det. Du må for all del unngå å tilnærme deg han med følelsene dine. For barnets skyld. For det er et barn vi snakker om her!

Anonymous poster hash: 50edb...390
  • Liker 3
Skrevet

Hadde han vært 13 hadde jeg aldri vurdert å starte et forhold. Jeg er ikke så drøy som dere kanskje har fått inntrykk av. Jeg hadde heller ikke blitt tiltrukket av en så ung tenåring.

Grunnen til at jeg er sammen med kjæresten min er at jeg er glad i ham og vi har det fint sammen. Om ikke stesønn hadde fantes, hadde jeg fortsatt ville være sammen med kjæresten min. Så det er ikke stesønn som gjør at jeg blir.

Grunnen til at jeg kan vurdere å innlede et forhold med stesønn er at jeg er så ufattelig forelsket i ham, og vi passer så bra sammen. Jeg tror jeg ville fått det bedre sammen med stesønn enn far. Men jeg vet ikke om jeg tør å ta det skrittet, og da blir jeg med far fordi vi har det bra sammen. ts

Anonymous poster hash: 1086d...c2f

Så utrolig egoist du er. Typen din fortjener ei som er forelsket i han

• Liker 1
Skrevet

Har du fått noe inntrykk av om forelskelsen er gjensidig da? Er det noe kjemi mellom deg og stesønn?

Anonymous poster hash: acf19...abf
Skrevet

Han drikker ikke, og kommer aldri til å bli fest-typen. ts  Anonymous poster hash: 1086d...c2f

Nei, for han er ikke gammel nok!!!

Anonymous poster hash: 0c95f...e31

• Liker 1
Skrevet

Det jeg reagerer veldig på er at du med vilje prøver å skape situasjoner der du innerst inne håper å forføre gutten, som det med åpen baderomsdør og stønning under onanering...

• Liker 3
Skrevet

Nei, for han er ikke gammel nok!!!

Anonymous poster hash: 0c95f...e31

Jeg drakk og festa heller ikke da jeg var 17. Men i russetiden. Da.. noen ungdommer er bare senere ute

• Liker 1
Skrevet

Jeg håper for guds skyld at dette er et troll!!! En ting er hvertfall sikkert, hvis du ikke er et troll, og jeg hadde funnet ut hvem som skrev noe sånt, så nøler jeg ikke med å melde fra til både barnefar og arbeidsplassen din. Du er ungdomsskolelærer - hva skjer hvis du hadde falt for en elev?!

Dette er usømmelig og kvalmt, og jeg håper inderlig at dette bare er noen som vil skape reaksjoner på forumet!

Anonymous poster hash: 0b923...377

Gutten er 17 år, det er fullstendig lovlig i norge å ha romantiske og seksuelle relasjoner fra å med 16 år, om du ikke har fått det med deg.

Ingen som er elever ved ungdomsskole er 17 år, da går man på vidregående, noen kan være på sitt siste år på vidregående til å med.

Skrevet

Du skriver at han er voksen av seg og alt det der, MEN, han er fremdeles 17 år, og du er 34, han er per def. fremdeles et barn. Let it go

• Liker 2
Skrevet

Lurer på om du bare tenker på deg selv?

• Liker 2
Skrevet

Du skriver at han er voksen av seg og alt det der, MEN, han er fremdeles 17 år, og du er 34, han er per def. fremdeles et barn. Let it go

Nei, han er "per fed" som du sier, tenåring, på god vei inn i voksenlivet.

Skrevet

Hvis ts går så langt at hun forfører 17-åringen og har sex med han, blir ikke det å regne som incest? Det er jo ikke blodsbånd, men i rolle som stemor så er hun i nær familiert forhold til han. Døtrene mine på 16 og 17.5 har et nært forhold til sin stefar, og hadde han skulle hatt sex med de (GRØSSER BARE AV TANKEN) så ville det i mine øyne vært incest. 

Anonymous poster hash: feeb3...bbb
  • Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst og det er derfor ikke mulig å gi flere svar.
  • Opprett ny...