Orchideae Skrevet 13. oktober 2015 #1 Del Skrevet 13. oktober 2015 Jeg har brukt linser en måneds tid og er superfornøyd med det. Var hos Brilleland i går på linsekontroll og alt så fint ut. Så kom vi inn på å opprette et linseabonnement, og det kostet 600 for de linsene jeg har brukt per måned. Jeg sa jeg skulle tenke på det, og forlot butikken. I dag har jeg undersøkt litt priser, og ved å handle av lenson (gikk via prisjakt) koster linsene meg 328 per måned når jeg kjøper for 3 måneder av gangen. Greit nok at jeg da må betale for en linsesjekk hvert halvår, men jeg sparer jo en del på det. 1632 kroner per halvår for å være nøyaktig. Det er 3264 per år det. Jeg kan ha ganske mange linsekontroller for den summen. Og greit nok at optikeren har nødlinser, men om det går ei linse eller to ekstra så er det jo bare å bestille tidligere. Flere enn meg som blir litt målløse av forskjellen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melly666 Skrevet 13. oktober 2015 #2 Del Skrevet 13. oktober 2015 Det er jo fordi det koster å drifte en butikk og personene som jobber i den vs det å ha en "semiautomatisk" side på nettet. Med det sagt er jeg svært fornøyd med lensway. God kvalitet og svært kjapp leveranse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullik Skrevet 13. oktober 2015 #3 Del Skrevet 13. oktober 2015 Å besøke optiker er jo nesten ran ved høylys dag. Morsomt når de kommer med et "tilbud" til deg, og langt ut i samtalen drar opp klassikeren "per glass". Nei takk du, jeg tenkte egentlig å bare å ha briller på det ene øyet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 13. oktober 2015 Forfatter #4 Del Skrevet 13. oktober 2015 Nå har jeg hatt briller i noen år, og gikk nettopp over til linser da jeg var lei av å alltid ha på briller. Linsene merker jeg jo ikke. Og det er litt "ubehagelig" når de kommer med et tilbud også. For man føler jo at man må si ja. Glad jeg klarte å si at jeg ville tenke på det og undersøkte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #5 Del Skrevet 13. oktober 2015 Jeg kjøper linsene på nett, og går på årlig linsekontroll hos optikeren. Ser ikke poenget med å bruke mer enn jeg må på linsene. Anonymous poster hash: befeb...0cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest The damned Skrevet 13. oktober 2015 #6 Del Skrevet 13. oktober 2015 Det er dyrt å kjøpe hos optiker. Jeg kjøper 3-månederspakker hos Lensway og sparer mye på det. Hadde et sånt linseabonnement,men det ble for dyrt. Kjøpte meg linser på Lensway for 6 måneder og sparte halvparten av summen på det. Går til linsekontroll og har kjøpt briller hos optiker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
teknosilje Skrevet 13. oktober 2015 #7 Del Skrevet 13. oktober 2015 Specsavers har billige linser☺ så har begynt å kjøpe hos de istedetfor på nett. Det er faktisk billigere. Betalte ca underkant av 1000 på nett for linser for 3 mnd. Specsavers var det ett par 100 kr billigere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hexenbiest Skrevet 14. oktober 2015 #8 Del Skrevet 14. oktober 2015 Jeg betaler 199kr i måneden med sånn linser man bare får i postkassa av Specsavers! Husker ikke helt hva dette heter nå, men er veldig billig :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Canario Skrevet 14. oktober 2015 #9 Del Skrevet 14. oktober 2015 Hvorfor er linsene dine så dyre? Jeg Har abonomenter hos brilleland og betaler ca 300 i mnd. Velger å ikke bytte fordi jeg får gratis sjekk når jeg vil (synet endrer seg innimellom så måtte dratt på sjekk en gang i året og det koster jo), jeg får gratis linser hvis jeg går tom og jeg liker å støtte lokalbutikken. Nå er det ikke så drastisk forskjell på prisen, sparer knapt en hundrelapp i mnd på å bytte, men synes det er verdt å betale litt ekstra for det lille ekstra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #10 Del Skrevet 14. oktober 2015 Jeg har nok vært ute for det samme som deg. Fikk tilbud på 686 for 3 måneder ved å ha linser på abb. gjennom Brilleland. Det orket ikke lommeboka mi. Jeg fikk ikke brilleseddel hos Brilleland heller, der jeg går er det veldig vanskelig å få ut informasjon, og de ble fly forbanna når de hørte at jeg kjøpte linser et annet sted. Jeg gikk selv på nettet og kjøpte og betaler i dag 448 for 6 mnd og er veldig fornøyd, så får jeg finne meg en optiker som tåler at jeg gjør det slik for sjekk av øynene. Anonymous poster hash: 51ba8...62c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest The damned Skrevet 14. oktober 2015 #11 Del Skrevet 14. oktober 2015 Jeg har nok vært ute for det samme som deg. Fikk tilbud på 686 for 3 måneder ved å ha linser på abb. gjennom Brilleland. Det orket ikke lommeboka mi. Jeg fikk ikke brilleseddel hos Brilleland heller, der jeg går er det veldig vanskelig å få ut informasjon, og de ble fly forbanna når de hørte at jeg kjøpte linser et annet sted. Jeg gikk selv på nettet og kjøpte og betaler i dag 448 for 6 mnd og er veldig fornøyd, så får jeg finne meg en optiker som tåler at jeg gjør det slik for sjekk av øynene. Anonymous poster hash: 51ba8...62c Optikeren kan jo ikke kreve at du skal kjøpe linser der. Hvis du er der på linsekontroll,så er det jo det de skal bry seg om. Skjønner jo at de ønsker at kunder skal kjøpe linser der,men å bli fly forbanna for det blir bare for dumt. Min optiker ville jo gjerne at jeg skulle kjøpe linser der,men de ble ikke sure når jeg sa at jeg kjøpte dem et annet sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 14. oktober 2015 Forfatter #12 Del Skrevet 14. oktober 2015 Hvorfor er linsene dine så dyre? Jeg Har abonomenter hos brilleland og betaler ca 300 i mnd. Velger å ikke bytte fordi jeg får gratis sjekk når jeg vil (synet endrer seg innimellom så måtte dratt på sjekk en gang i året og det koster jo), jeg får gratis linser hvis jeg går tom og jeg liker å støtte lokalbutikken. Nå er det ikke så drastisk forskjell på prisen, sparer knapt en hundrelapp i mnd på å bytte, men synes det er verdt å betale litt ekstra for det lille ekstra. Jeg har skjev hornhinne på det ene øyet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #13 Del Skrevet 14. oktober 2015 Optikeren kan jo ikke kreve at du skal kjøpe linser der. Hvis du er der på linsekontroll,så er det jo det de skal bry seg om. Skjønner jo at de ønsker at kunder skal kjøpe linser der,men å bli fly forbanna for det blir bare for dumt. Min optiker ville jo gjerne at jeg skulle kjøpe linser der,men de ble ikke sure når jeg sa at jeg kjøpte dem et annet sted. trodde jeg også Anonymous poster hash: 51ba8...62c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NumberSix Skrevet 14. oktober 2015 #14 Del Skrevet 14. oktober 2015 Jeg har nok vært ute for det samme som deg. Fikk tilbud på 686 for 3 måneder ved å ha linser på abb. gjennom Brilleland. Det orket ikke lommeboka mi. Jeg fikk ikke brilleseddel hos Brilleland heller, der jeg går er det veldig vanskelig å få ut informasjon, og de ble fly forbanna når de hørte at jeg kjøpte linser et annet sted. Jeg gikk selv på nettet og kjøpte og betaler i dag 448 for 6 mnd og er veldig fornøyd, så får jeg finne meg en optiker som tåler at jeg gjør det slik for sjekk av øynene. Anonymous poster hash: 51ba8...62c Har også opplevd at Brilleland er helt nazi på å presse på folk linseabbonnementer, linsekontroller, og de ansatte blir sinte på deg hvis du sier at du kommer til å benytte andre linseleverandører fordi Brilleland er for dyrt. Ble forsøkt presset til å kjøpe linseabbonement, enda jeg sa at jeg bruker linser kanskje to ganger i måneden, og dermed ikke trenger det. Nytter ikke å sende inn klage til butikken heller, for den får man ikke noe svar på. De gjør omtrent hva som helst for å unngå at du går til noen andre - og på den måten sørger de ganske effektivt for at folk faktisk går til andre optikere eller kjøper på nett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå