glovarm Skrevet 13. oktober 2015 #1 Del Skrevet 13. oktober 2015 Hei! Var i begravelse her en dag og en av de sørgende hadde på seg en dyp lilla leppestift. Fargen var ganske mørk, og det var ikke en "bright colour", i den forstand, men den viste jo. Min mor, som nok er av en eldre garde, reagerte kraftig på leppefargen til denne kvinnen, og syntes det var usømmelig. Er det slik at det ikke er "greit" ? eller er det vel konservativt å legge seg opp i? Hva tenker dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinelli Skrevet 13. oktober 2015 #2 Del Skrevet 13. oktober 2015 Jeg syns ikke det er usømmelig. Men jeg er ikke en gammel dame i 2015 heller. Skal kanskje ikke ta gamle fruer så alvorlig 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #3 Del Skrevet 13. oktober 2015 Jeg tenker at din mor reagerte kraftig. Anonymous poster hash: 84dfd...d09 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eighth Planet Skrevet 13. oktober 2015 #4 Del Skrevet 13. oktober 2015 Smaken er som baken, også når det kommer til sminke. Mormoren min liker ikke bleket/hvitt hår eller "ødelagte" dongeribukser...som hun selv kaller det. Jeg hadde tenkt at vedkommende hadde valgt en mørk farge for anledningen, noe jeg syntes er helt greit. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina86 Skrevet 13. oktober 2015 #5 Del Skrevet 13. oktober 2015 Hvis en leppestiftfarge skal være "feil" i begravelse hadde det vel heller vært knall rosa? Høres ut som moren din overreagerte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady Mondegreen Skrevet 13. oktober 2015 #6 Del Skrevet 13. oktober 2015 Det var ikke usømmelig. Dette illustrerer egentlig perfekt at kvinner ofte er kvinner verst, særlig i den litt eldre garde. Min mor har veldig lett for å være negativ mot kvinner som utmerker seg på den ene eller den andre måten, det være seg i bygden eller på fjernsynet. Anklager om utspjåking og tilgjorthet sitter løst, og det samme gjør kommentarer om det hun anser som sjenerende oppførsel fra kvinner, men som hun sjelden vil bemerke om en mann. Og det går da ikke på ting som å klø seg i skrittet eller spytte, men personlighetstrekk som kommer frem f.eks. i politikken. Ok, det kan hende jeg trekker det litt langt, men jeg tror faktisk at dette handler om noe lignende, om enkelte kvinners ubevisste frykt for og motvilje mot andre kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 13. oktober 2015 #7 Del Skrevet 13. oktober 2015 Tror ikke jeg hadde reagert så lenge det hadde sett anstendig ut. Hadde heller reagert om en fjortis/mindre "voksen" kvinne hadde brukt knall rosa leppestift og masse sminke (klovnesminke). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #8 Del Skrevet 13. oktober 2015 Man pynter seg ikke i en begravelse. Det var nok dette din mor reagerte på. Leppestift regnes som pynting, i alle fall om fargen er fremtredende. Personlig hadde jeg ikke brukt leppestift i en begravelse. Men jeg hadde ikke brukt mange kalorier på om andre gjorde det heller. Anonymous poster hash: 95926...906 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliza Doalot Skrevet 13. oktober 2015 #9 Del Skrevet 13. oktober 2015 Det er da mange kvinner som aldri går uten leppestift, ei heller i begravelse. Det har jeg altså sett mange ganger, og reagerer ikke det minste på det. Det sagt, en begravelse er ikke anledning for festsminke så veldig sterke farger synes jeg ikke passer seg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliza Doalot Skrevet 13. oktober 2015 #10 Del Skrevet 13. oktober 2015 Man pynter seg ikke i en begravelse.Anonymous poster hash: 95926...906 Det er jeg veldig uenig med deg i. Jeg mener man absolutt bør pynte seg i en begravelse. Ikke i paljetter og bling, men pent og velstelt. For meg så handler det om å vise respekt. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #11 Del Skrevet 13. oktober 2015 Når du sier "en av de sørgende" regner jeg med du mener en av avdødes nærmeste, og at du/din mor er litt mer perifer? Vet du, hadde det kommet meg for øret at en deltager i min mors eller manns begravelse (jeg har begravet begge to i løpet av det siste året) hadde reagert på min sminke, frisyre eller antrekk (eller noens andre) så hadde jeg blitt fly forbanna!!! Og som nærmest pårørende i nevnte begravelser brydde det meg fint lite om andre deltagende hadde rosa hår, utringning eller lårhøye støvletter for den saks skyld - jeg var opptatt av andre ting, som at noen jeg elsket var død og borte for alltid. Folk som utnevner seg selv som moralens voktere PÅ VEGNE av andre, har jeg fint lite til overs for. Anonymous poster hash: 1e3b0...cc0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trolletrine Skrevet 16. oktober 2015 #12 Del Skrevet 16. oktober 2015 Det er jeg veldig uenig med deg i. Jeg mener man absolutt bør pynte seg i en begravelse. Ikke i paljetter og bling, men pent og velstelt. For meg så handler det om å vise respekt. Signerer denne. Jeg syns det grenser mot uanstendighet å IKKE stelle seg til en begravelse. Da mener jeg ikke miniskjørt og full utspjåking, men klassisk sminke og klær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lipgloss Skrevet 4. januar 2016 #13 Del Skrevet 4. januar 2016 må vell være lov med leppestift i begravelse,syns også en mørk leppestift passer fint i begravelse men det er nå min mening da 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helicase Skrevet 1. februar 2016 #14 Del Skrevet 1. februar 2016 Synes moren din overdriver. Selvsagt skal man få lov til å gå med leppestift i begravelse, gitt at den ikke er neon eller veldig sprangende. Ang det å pynte seg i en begravelse, det er klart man skal pynte seg! Man skal da vise respekt for avdøde og familien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #15 Del Skrevet 1. februar 2016 En ting som er sikkert så er det at tradisjoner og klesstil forandrer seg også i begravelser. Vår klesstil at blitt ansett for å være kjettersk bare for noen få år siden. Anonymkode: fa6d6...ed7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salka Skrevet 1. februar 2016 #16 Del Skrevet 1. februar 2016 Jeg syns ikke det er usømmelig selv om jeg ville gått uten eller valgt en nøytral farge som er mest mulig lik den naturlige leppefargen selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poserose Skrevet 1. februar 2016 #17 Del Skrevet 1. februar 2016 Moren din overreagerer skikkelig. Når vi begravde onkelen min hadde søsteren rød blomst i håret og rød leppestift. Jeg syns man skal pynte seg i bryllup, men ikke som til fest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #18 Del Skrevet 1. februar 2016 Mamma går aldri uten leppestift, heller ikke i begravelsen til mormor. Synes det var litt rart å reagere på. Hvis noen kom med full partysminke hadde jeg nok hevet litt på brynene, men prøvd å la være å kommentere det. Personlig lar jeg være å ta på mascara til bisettelsen for å ikke få den utover hele ansiktet, det blir alltid gråt. Anonymkode: 8df7e...bfc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2016 #19 Del Skrevet 3. februar 2016 Selvsagt er det greit med leppestift, men man bør holde seg til litt nøytrale farger. Hva som er nøytralt mener jeg kommer helt an på hud- og hårfarge, det som ser skrikende ut på meg kan godt være helt akseptabelt på noen andre. Anonymkode: f8ae9...6eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2016 #20 Del Skrevet 6. februar 2016 Den 13.10.2015 at 12.34, Dina86 skrev: Hvis en leppestiftfarge skal være "feil" i begravelse hadde det vel heller vært knall rosa? Høres ut som moren din overreagerte. Enig, leppestiften hennes hørtes dyster ut i farven. Det er moren som ikke har peil. Det hadde vært helt feil med blekrosa lepper med lipgloss i denne settingen. matte, mørke, eller naturlige farger hører mer med. Anonymkode: 5a777...148 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå