Gå til innhold

Hva skjer hvis jeg melder flytting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av ulike årsaker må jeg melde flytting til et sted jeg egentlig ikke bor. Jeg bor nå i Oslo, og skal melde flytting til Akershus. Vil dette få noen økonomiske konsekvenser for meg med tanke på skatt, eller andre konsekvenser i form av tap av fastlegerettighet i Oslo osv?

Anonymous poster hash: 5ad0b...e1d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil vel kun si at du skatter til en annen kommune enn før, og all post fra avsendere som bruker folkeregisteret, blir sendt til Akershus. Fastlegen kan du beholde, dersom du ønsker dette.

Skrevet

Det vil vel kun si at du skatter til en annen kommune enn før, og all post fra avsendere som bruker folkeregisteret, blir sendt til Akershus. Fastlegen kan du beholde, dersom du ønsker dette.

Så det blir ikke noe mer skatt eller lignende? Tenker bare på at noen kommuner har andre regler.. Er helt blank på dette.

Skrevet

Så det blir ikke noe mer skatt eller lignende? Tenker bare på at noen kommuner har andre regler.. Er helt blank på dette.

Neida :) Hvor mye du skatter har ingenting å gjøre med hvor du bor.

(Med mindre du bor i Finnmark - da kan det være at du skatter mindre. De har noen særregler jeg ikke vet så altfor mye om)

Det eneste jeg kan tenke meg som kan være litt tungvint, er som sagt posten. Banker, sykehus og offentlige myndigheter har en tendens til å oppdatere kunderegisteret sitt etter folkeregisteret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...