peppermyntete Skrevet 13. oktober 2015 #2 Skrevet 13. oktober 2015 Nei, men jeg kan sikkert Google en for deg ^^ 1
Calleia Skrevet 13. oktober 2015 Forfatter #3 Skrevet 13. oktober 2015 Nei, men jeg kan sikkert Google en for deg ^^ Nei takk, det klarer jeg selv.. Men oppskrifter som er prøvd og funnet vellykket er å foretrekke.. 1
peppermyntete Skrevet 13. oktober 2015 #4 Skrevet 13. oktober 2015 Nei takk, det klarer jeg selv.. Men oppskrifter som er prøvd og funnet vellykket er å foretrekke.. Google er fortsatt din venn! Masse amerikanske matbloggere som er utrolig dyktige 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #5 Skrevet 13. oktober 2015 2 girls 1 cup? Anonymous poster hash: eeca0...eae 2
Calleia Skrevet 13. oktober 2015 Forfatter #6 Skrevet 13. oktober 2015 Google er fortsatt din venn! Masse amerikanske matbloggere som er utrolig dyktige Hva hadde det blitt av KG om vi skulle googlet alt.. Hadde ikke vært mange tråder her inne da... Jeg er som sagt ute etter en eller gjerne flere oppskrifter på kake i kopp.. Og om dere har det, er det flott om dere har lyst til å dele.. 1
Gjest Overrasket Skrevet 13. oktober 2015 #7 Skrevet 13. oktober 2015 Forstår egentlig ikke helt spørsmålet, jeg. Er det mug cake du mener? Altså kake i en tekopp?
Calleia Skrevet 13. oktober 2015 Forfatter #8 Skrevet 13. oktober 2015 Forstår egentlig ikke helt spørsmålet, jeg. Er det mug cake du mener? Altså kake i en tekopp? Kake i kopp, ja.. Blir gjerne laget i micro.
peppermyntete Skrevet 13. oktober 2015 #9 Skrevet 13. oktober 2015 Hva hadde det blitt av KG om vi skulle googlet alt.. Hadde ikke vært mange tråder her inne da... Jeg er som sagt ute etter en eller gjerne flere oppskrifter på kake i kopp.. Og om dere har det, er det flott om dere har lyst til å dele.. Vel, det hadde blitt veldig ryddig og vi hadde sluppet 1000 forskjellige tråder om "kjapp, sunn og billig hverdagsmat :D :D :D" Haha :D Men nå skal jeg ikke avspore mer, lover! 1
Calleia Skrevet 13. oktober 2015 Forfatter #10 Skrevet 13. oktober 2015 Vel, det hadde blitt veldig ryddig og vi hadde sluppet 1000 forskjellige tråder om "kjapp, sunn og billig hverdagsmat :D :D :D" Haha :D Men nå skal jeg ikke avspore mer, lover! Så bra, det takker jeg veldig for...
Gjest Overrasket Skrevet 13. oktober 2015 #11 Skrevet 13. oktober 2015 (endret) Kake i kopp, ja.. Blir gjerne laget i micro. Akkurat. Jeg har ikke micro, så jeg har ingen egenprøvde oppskrifter. Men jeg tror du vil få bedre treff på google dersom du søker etter "mug cake". Dersom du har stekeovn kan jeg foreslå en helt vanlig sjokoladefondantoppskrift Endret 13. oktober 2015 av Overrasket
Dina86 Skrevet 13. oktober 2015 #12 Skrevet 13. oktober 2015 Fant denne på Pinterest, mye bra der. Det er ikke bare kaker da, men flere som ser gode ut. http://www.buzzfeed.com/arielknutson/delicious-snacks-in-a-mug#.hfngZXQp9 Har desverre ingen jeg har prøvd. 1
Calleia Skrevet 13. oktober 2015 Forfatter #13 Skrevet 13. oktober 2015 Akkurat. Jeg har ikke micro, så jeg har ingen egenprøvde oppskrifter. Men jeg tror du vil få bedre treff på google dersom du søker etter "mug cake". Dersom du har stekeovn kan jeg foreslå en helt vanlig sjokoladefondantoppskrift Hvis du leser over, så ønsker jeg oppskrifter som folk her prøvd her inne.. Har ikke så god erfaring med å google oppskrifter, og tro meg, det har jeg gjort mye.. Jeg kan google, men søkte altså oppskrifter fra KG brukere... 1
Gjest Overrasket Skrevet 13. oktober 2015 #14 Skrevet 13. oktober 2015 Hvis du leser over, så ønsker jeg oppskrifter som folk her prøvd her inne.. Har ikke så god erfaring med å google oppskrifter, og tro meg, det har jeg gjort mye.. Jeg kan google, men søkte altså oppskrifter fra KG brukere... I det øyeblikket du trykker "post" gir du fra deg mye av innflytelsen over hva en tråd skal fylles med. Og siden det er soleklart at du enda ikke har fått et svar med en KG-prøvd oppskrift må du nok bare ta til takke med svar som ikke ... svarer til dine forventninger – for øyeblikket. Det jeg ofte gjør når jeg skal forsøke noe helt nytt, er at jeg finner frem til 3-5 oppskrifter. Deretter forsøker jeg å lage én omforent oppskrift, nærmest som et gjennomsnitt av de oppskriftene jeg fant. Det har aldri slått feil.
Calleia Skrevet 13. oktober 2015 Forfatter #15 Skrevet 13. oktober 2015 I det øyeblikket du trykker "post" gir du fra deg mye av innflytelsen over hva en tråd skal fylles med. Da er det jo trist at folk isteden fyller trådene med tull, fremfor å la være å svare... 2
Teriyaki Skrevet 13. oktober 2015 #16 Skrevet 13. oktober 2015 Tror det søte liv har en eplekake. Husker ikke helt, men du kan jo søke der. 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #17 Skrevet 13. oktober 2015 Denne oppskriften liker jeg. Den er lavkarbo, men bytter ut kokosnøttmel med hvetemel og sukrin med vanlig sukker. Denne har jeg funnet på sjelemat.blogspot.no 1 stor ts mykt smør 1/2 - 1 ts sukrin 1/2 egg 1 ts rømme noen dråper vaniljeekstrakt 2 ts kokosnøtt mel (evt mandelmel) 1 knivsodd bakepulver Smakstilsetning - kanel, kakao, bær, kardemomme, sjokolade, lakris... Finn en passende kopp. Oppskriften passer en vanlig kaffekopp - til et krus ville jeg kanskje doblet oppskriften... Rør smør og sukker hvitt. Tilsett egg, rømme og vaniljeekstrakt. Rør inn mel og bakepulver. Tilsett smak etter hva du liker - her er det bare fantasien som setter grenser - kanel, kardemomme, kakao, bær, sjokolade, lakris... Du kan selvsagt lage kaken som den er også, og få en variant med vaniljesmak. Du kan også lage kaken uten egg - da blir de litt mer smuldrete i konsistensen, men like gode...Anonymous poster hash: a137b...777 1
nattsvermer Skrevet 13. oktober 2015 #19 Skrevet 13. oktober 2015 AB#17: Deretter er det bare å putte koppen i microen? Ca. hvor lenge?
Gjest Emera Skrevet 13. oktober 2015 #20 Skrevet 13. oktober 2015 Hun her har masse gode mug cakes. Hun er konditor, og viser hvordan de lages og hvordan de skal stekes i mikroen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå