AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #1 Del Skrevet 13. oktober 2015 Føler at ett år på folkehøgskole er noe som har vært savnet i livet mitt. Er student nå, men skal bytte studium, men føler meg ennå ikke helt klar for å studere. Jeg føler at FHS er noe jeg aldri fikk gjort, som jeg vil ha som opplevelse i livet. Jeg blir da 22 år det året jeg drar, er det for sent? For gammelt? Anonymous poster hash: c5406...daa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #2 Del Skrevet 13. oktober 2015 Du kan gå på folkehøgskole frem til du er 25 i følge reglene. Selv om du finner noen 16-åringer, og noen 24-åringer, vil de fleste være 19-20 i alder. Jeg har snakket med flere på din alder som hadde et flott år på FHS, men du må være oppmerksom på at du kan få en "storesøster-rolle" Anonymous poster hash: 3395c...c9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #3 Del Skrevet 13. oktober 2015 De fleste er 19-20 ja:) men det er jo ikke så stor aldersforskjell fra 22. Jeg begynte på fhs da jeg var 21. Var noen eldre enn meg der og, opp til 25. Tror nok ikke du nødvendigvis vil få noe storesøster-rolle, det kommer helt an på hvordan du er som person. Vi hadde ei som var yngre enn meg som alle så på litt som en "mamma" fordi hun var så moden og voksen av seg i forhold til mange andre. Han som var 25 var mere barnslig enn flere av de yngste og liksom Så kan jeg jo også si at jeg begynte på et årsstudium da jeg var 25, og kom da i klasse med bl.a mange 19-åringer. Den jeg fikk mest kontakt med der var 19 år:) og jeg var også venn med ei som var rundt 40 år. Det eneste det handler om er din egen holdning til folk, at dere kan bli venner selv om det er forskjeller mellom dere. Anonymous poster hash: 85e44...1af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belle de Jour Skrevet 13. oktober 2015 #4 Del Skrevet 13. oktober 2015 De aller fleste kom rett fra VGS da jeg gikk på Fhs. Noen var kanskje ett eller to år eldre. Men det var en del svensker og dansker der, og flere av dem var et stykke opp i 20-årene. Så de dro vel opp snittet en del. De kom godt overens med alle, men flere av dem holdt litt ekstra sammen og. Hvis du finner deg en bra skole med godt faglig innhold, kan det gå veldig fint. Men det er jo litt opp til deg og, hvor godt du trives med 100 19-åringer som flytter ut for første gang:p ikke at alle er umodne drittunger, heller tvert imot, men det merkes jo til en viss grad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #5 Del Skrevet 13. oktober 2015 Du kan gå på folkehøgskole frem til du er 25 i følge reglene. Anonymous poster hash: 3395c...c9b Det er da ikke noe øvre grense? Jeg har kjent folk på 50+ som har gått på FHS. Anonymous poster hash: 240a5...732 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sprettballen Skrevet 13. oktober 2015 #6 Del Skrevet 13. oktober 2015 Det er da ikke noe øvre grense? Jeg har kjent folk på 50+ som har gått på FHS. Anonymous poster hash: 240a5...732 Øvre og nedre aldersgrense på folkehøgskole varierer fra skole til skole. Noen tar inn 16-åringer, andre må du være 18 for å gå på. Min datters folkehøgskole hadde nedre grense på 16 år, og øvre aldersgrense på 25 år. Andre har ingen øvre aldersgrense i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #7 Del Skrevet 13. oktober 2015 Hei! Jeg begynte på folkehøgskole i fjor. Da var jeg 22år, så samme alder som du kommer til å være. Jeg likte det overhode ikke. Majoriteten var 19åringer rett fra VGs som bodde hjemmefra for første gang. Jeg kjente utrolig mye på aldersforskjellen, til tross for at det er veldig få år. Jeg tror man vokser veldig mye mentalt fra 19-22år. Det var hvertfall det jeg følte veldig på. Følte de hadde lopper i blodet, og var veldig "hypre". De skulle drikke hele tiden og alle røyket omtrent.. Følte jeg var tilbake på ungdomsskolen hvor det var kult å røyke. Jeg prøvde å være sosial og være med på fester men følte meg altfor gammel. Synes det var tilbake til fjortisfylla.. Så jeg sluttet etter noen måneder. Da orket jeg ikke mer. Fant tonen med en annen som var like gammel som meg, men hun sluttet også rett etter at jeg sluttet.. Men dette er min erfaring. Kan hende du får en helt annen opplevelse. Gjerne spør om det er noe mer du lurer på!Anonymous poster hash: 87304...0bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #8 Del Skrevet 13. oktober 2015 Hei! Jeg begynte på folkehøgskole i fjor. Da var jeg 22år, så samme alder som du kommer til å være. Jeg likte det overhode ikke. Majoriteten var 19åringer rett fra VGs som bodde hjemmefra for første gang. Jeg kjente utrolig mye på aldersforskjellen, til tross for at det er veldig få år. Jeg tror man vokser veldig mye mentalt fra 19-22år. Det var hvertfall det jeg følte veldig på. Følte de hadde lopper i blodet, og var veldig "hypre". De skulle drikke hele tiden og alle røyket omtrent.. Følte jeg var tilbake på ungdomsskolen hvor det var kult å røyke. Jeg prøvde å være sosial og være med på fester men følte meg altfor gammel. Synes det var tilbake til fjortisfylla.. Så jeg sluttet etter noen måneder. Da orket jeg ikke mer. Fant tonen med en annen som var like gammel som meg, men hun sluttet også rett etter at jeg sluttet.. Men dette er min erfaring. Kan hende du får en helt annen opplevelse. Gjerne spør om det er noe mer du lurer på!Anonymous poster hash: 87304...0bc Dette er den erfaringen jeg tror TS kan risikere å få. Jeg er helt enig i at man vokser svært mye fra man er 19-22 selv om det kun er noen få år. Særlig vil man merke denne forskjellen om man har bodd hjemmefra en stund, studert litt/jobbet og prøvd seg litt ut på voksenlivet. Dette er gjerne mennesker som ikke har nevneverdig den samme erfaringen som du har. Hvordan gikk det med deg da? Fikk du pengene tilbake? Anonymous poster hash: 422f4...aa0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #9 Del Skrevet 13. oktober 2015 Jeg begynte på FHS da jeg var 21. De fleste andre var under 20, men vi var noen over og den lille aldersforskjellen gjorde egentlig ikke noe. Jeg vil anbefale deg å prøve dersom dette er noe du har lyst til! Anonymous poster hash: 958c3...f2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #10 Del Skrevet 13. oktober 2015 Dette er den erfaringen jeg tror TS kan risikere å få. Jeg er helt enig i at man vokser svært mye fra man er 19-22 selv om det kun er noen få år. Særlig vil man merke denne forskjellen om man har bodd hjemmefra en stund, studert litt/jobbet og prøvd seg litt ut på voksenlivet. Dette er gjerne mennesker som ikke har nevneverdig den samme erfaringen som du har. Hvordan gikk det med deg da? Fikk du pengene tilbake? Anonymous poster hash: 422f4...aa0 Ja! Det gikk bra. Fikk tilbake mesteparten av pengene, men ikke alt. Anonymous poster hash: 87304...0bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #11 Del Skrevet 13. oktober 2015 Jeg var 20/21 da jeg gikk på FHS. Var en av de eldste (var 5 på min alder) og 2 som var litt eldre. Mange som var 17-18 og følte de ble ganske barnslig og slitsom i lengden. Merket at jeg ikke passet helt inn i den aldersgruppen. Men hadde det koselig for det Gikk så på VGS med 16 åringer, og jeg holdt på å gå på veggen. "Jeg ble sååå dritings av rusbrus i helga, også klina jeg med Ola OG Geir" *fniser lenge og høyt*. Slitsomt og irriterende. Anonymous poster hash: 66a92...2c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå