Gå til innhold

Kjøkkeningredienser stående framme på kjøkkrnhylle til enhver tid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det rotete eller inspirerende?

Anonymous poster hash: 6ce9b...6e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på:

-Hvor mye (man kan ikke ha alt stående fremme)

-Hvordan det blir presentert (5 fine like bokser, eller en pose, en boks et glass, en krukke osv)

-Om det finnes et passende sted til det.

-Om det faktisk brukes.

Jeg tror det er vanskelig å gi et konkret svar på det uten bilde av hvordan det ser ut (og selv da vil nok folk være uenig).

• Liker 4
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Fordi jeg har verdens mest patetiske unnskyldning av et kjøkken, mao. ekstremt lite og kronglete, og vegger som ikke klarer å holde opp annet enn ei skarve magnettavle, har jeg rett og slett satt inn ei rekke av Billy-hyller fra IKEA. Alt står fremme og til åpent skue. 

For ikke å drukne i et mylder av ymse forpakningsfarger, har jeg alt av ingredienser i bokser, krukker, kurver og glass. Og alt er samstemt fargemessig sett. Og alt står på rad og rekke. Muligens litt lett OCD her i gården.

Jeg finner det i allefall mer oversiktlig enn ørten ulike forpakninger. Inspirerende? Tja, litt kanskje. 

Skrevet

Jeg har en del ingredienser stående fremme i en åpen hylle. De står i et skrått overskap uten skapdør, anno 60-tallet. Har tømt alt over i ulike norgesglass. Store glass til mel og pasta, middels store til sukker osv, små til nøtter osv. Jeg synes selv det ser stilig ut, men det krever at man er ryddig når man setter dem tilbake. Har også merket hvert glass med gammeldags dymo som angir innholdet. Ikke sååå lett å se forskjell på melis og maizenna;)

Skrevet

Kommer an på! Jeg har noen norgesglass/andre krukker med havregryn, mel, makaroni osv. Men blir det for mye, blir det rot:P Så har en hylle oppe på veggen med kanskje fem stk, også en-to nede på benken som jeg bruker daglig..

Skrevet

Jeg synes det er kjempestilig, men kommer aldri til å få det selv. Å vaske på kjøkkenet er ikke det jeg liker best her i verden, og jeg hadde gått på veggen i løpet av første året dersom jeg skulle vaske av masse krukker og hyllen de sto på hele tiden. Jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at jeg ikke hadde vasket der ofte nok, det hadde blitt den hyllen som alltid ble "glemt" under rengjøring. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har de ingrediensene jeg bruker ofte stående fremme. Det står nå 3 olivenoljer, utallige vinagretter og noen balsamicoer, en kurv med hvitløk, gjennomsiktig 6 delt krukke med nøtter( cashew,mandel,hasselnøtt,peanøtt,valnøtt og pekanøtt) en krukke med pastaskruer samt masse krydder i "åpen krydderhylle".

Skrevet

Jeg synes det er rotete. Det kan også fort bli uhygienisk. Man må jo vaske og tørke støv av ting, og det er fort til at man ikke gjør det godt nok fordi det blir en bøyg å flytte/løfte på ting for å vaske ordentlig rundt. Jeg vil ha minst mulig stående på benker og bord og åpne hyller/skap. 

Anonymous poster hash: daecb...b30
Skrevet

Jeg synes det er rotete. Det kan også fort bli uhygienisk. Man må jo vaske og tørke støv av ting, og det er fort til at man ikke gjør det godt nok fordi det blir en bøyg å flytte/løfte på ting for å vaske ordentlig rundt. Jeg vil ha minst mulig stående på benker og bord og åpne hyller/skap.  Anonymous poster hash: daecb...b30

Jeg er nok enig i dette, selv om jeg av plasshensyn har te stående fremme på en hylle. Alt står i bokser, men det blir for mange farger og formater, og av forbrukshensyn ønsker jeg ikke å kaste alt jeg har for å kjøpe ting som matcher. Dessuten blir ting fettete og støvete, og bruker man glass, gjør stort sett sollyset sitt også. Tørrmat har det best mørkt og kjølig.

Til gjengjeld synes jeg ikke det samme gjelder for olje og eddik og sånt som man bruker hele tiden, de må stå fremme av praktiske hensyn og der bør estetikken være underordnet.

Anonymous poster hash: 96a6f...67d

Skrevet

jeg har en boks med knekkebrød på hylla over kjøkkenbenken. tenker å kjøpe et par glass til å ha mel, havregryn, pasta e.l. i også som kan stå på den hylla eller i hjørnet av kjøkkenbenken. jeg synes det er fint så lenge en har plass til det og det ikke blir for mye.

Skrevet

Jeg har alltid hatt det tidligere på grunn av plassproblemer. Nå har vi flyttet, og pusset opp, og det viktigste for meg var å få alt inn i skap og skuffer. Lettere å vaske! Det hender likevel at noe står fremme og vi er ikke alltid så ryddige, men det er godt å kunne rydde vekk alt. Krydder og krukker fremme på kjøkkenet samler fett og støv.

Anonymous poster hash: fe46e...f9e

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Jeg synes det er fint med en gang jeg stiller det opp, men etter en liten stund blir det bare irriterende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...